Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bahrt - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:00 | |
![]() | Klart att det säkert kan bli för mycket av det goda, jag skulle inte må bra av att ligga med ett dussin nya personer varje vecka! Men bara för att man går på krogen innebär inte det att man får ligga.... "att hon fått för litet kuk" kan ju drabba en tjej som är på krogen ofta men väljer att inte ligga? | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:01 | |
![]() | Hmmmm! Hur gick den här tråden från kvinnors åsiktsrädsla till vem som får kuk på krogen egentligen? Som vanligt tenderar trådar att spreta åt alla möjliga håll. Precis som vanligt här på beta alltså :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:07 | |
![]() | Målet är som sagt inte att ligga alla gånger, kanske inte alls, när man går på krogen. Diskokuk eller slafsiga ölmunnar är inte fina grejer. | |
| bahrt - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:14 | |
![]() | Precis, och när diskokukar är det enda vissa kan få slutar dom som bittra feminister :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:17 | |
![]() | Vilken slutledningsförmåga. Då är jag ingen bitter feminist då. YAAY O_o | |
| bahrt - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:18 | |
![]() | Var det en fråga eller ett påstående? ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:22 | |
![]() | Frågor har ett frågetecken i slutet av meningen. | |
| bahrt - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:28 | |
![]() | "Frågor har ett frågetecken i slutet av meningen" Har sett värre uppbyggda meningar utan frågetecken, felstavingar mm... så lika bra att gardera sig. | |
| Slocum | 2011-08-24 23:39 | |
![]() | -----Är ju alltid samma folk som hänger på krogen, oavsett vart man går. När man även hör ryktesvägen eller ser med egna ögon att de får ligga så torde man ju bli bitter av att ligga egentligen. Eller handlar det om kvalitet före kvantitet?----- Det är samma typ av folk som hänger på krogar i alla städer och byar. Liksom det är andra typer av människor som hänger på schackklubbar, och andra typer som hänger på orienteringsklubbar. Vilka gillar att hänga på krogen och återkommer gärna? Givetvis sådana som trivs med aktiviteten och har framgång där. Miljön gör att vi snabbt kan snäva in gruppen. Det mest uppenbara är att det spelas så hög musik och är så stojigt så att du inte kan föra en djupare diskussion. Nästa gång du är ute på krogen,Deli, så kan du försöka ha ett seriöst åsiktsutbyte om valfritt ämne. Du kommer då upptäcka att man inte lyssnar på dig utan enbart går på kroppsspråk. Man speglar sig i varandras kroppar. Är man riktigt snygg och har ett kroppspråk fullt av självförtroende så skulle man klara sig med att enbart grymta som en grottmänniska. Sedan har vi dansen men det kräver nästan en egen tråd. Så vill du ha ett intellektuellt utbyte så är krogen det värsta ställe du kan gå på. Det handlar bara om kropp, sex, våld och makt. Avänd den gärna om det är just detta du är ute efter. Gå ut, låt din kropp bli speglad och förvänta dig inget mer. Det verkar vara en naturlig drift att få denna spegling så den fyller uppenbarligen ett syfte. Det finns tom en tråd på detta forum där man lägger ut en bild på sig själv för att få den bedömd. Kvinnor lägger ner miljarder på smik för att bättra på sanningen. Män tar rohypnol och anabola för att få ett attraktivt och aggressivt kroppspråk som imponerar på honorna. Så mitt tips till dig som är ung, tänkande och introvert är att ta reda på vem du är, vad du vill och sedan hämta det där ute i världen. Om jag har förstått domfå inlägg jag har läst av dig korrekt så hittar du varken dig själv eller vad du vill på krogen. | |
| bahrt - Ej medlem längre | 2011-08-24 23:43 | |
![]() | sloclum - Spot on, Word , +1 och allt annat sånt man bruka skriva för att hylla ett inlägg. | |
| Slocum | 2011-08-24 23:50 | |
![]() | -----Slo, måste jag förklara varför ditt inlägg är ett enda stort cirkelresonemang eller klarar du den biten själv?----- Jag hade inte läst igenom forumreglerna innan jag började skriva, men nu har jag gjort det och hittade följande paragraf. §17. Foruminlägg får inte innehålla rasism, hot, reklam, samt cirkelresonemang. Jag slutar givetvis genast med detta, regler är regler och skola följas. Jag tänker dock börja med ett sk sfär-resonemang eftersom det tydligen är tillåtet | |
| Slocum | 2011-08-24 23:55 | |
![]() | -----Kan inte någon testa att kalla en killkompis/pojkvän/man/os v för "lilla gubben" eller något så får vi se reaktionen? :)) Eller till arbetskollegan som gnäller på fikarasten "Gubben, du behöver nog få lite fitta"----- Själv blir jag sällan kallas LILLA av någon kvinna (inkluderat min mamma) utan det är mest "ditt STORA äckel", "ditt STORA svin"," ditt STORA pucko" Jag skulle ta det som en komplimang att bara vara "ditt LILLA äckel. | |
| apbur | 2011-08-24 23:59 | |
![]() | Vad är definitionen för att "tänka" då? Räcker det med att vara ful? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-08-25 00:03 | |
![]() | Och att ha (fått) lite(n) kuk? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-25 00:04 | |
![]() | Wow, du måste verkligen tro att jag är förståndshandikappad Slo(w)cum. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-25 00:08 | |
![]() | Slocum 2011-08-24 23:39 Härligt! Jag _visste_ att du kan. Nästan synd att du redan är upptagen. - Fast kul för dig förstås... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-25 00:14 | |
![]() | "Jag hade inte läst igenom forumreglerna innan jag började skriva, men nu har jag gjort det och hittade följande paragraf [blablablaaaa]" U funny. Okej, om jag fattat det rätt: att tänka är inte samma sak som att vara intelligent/välutbildad/f ramgångsrik, Harvard har ingenting med tänkande att göra och det är FÖRBJUDET för skådespelare att tänka. Exakt vad betyder tänka för dig? | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-25 00:16 | |
![]() | Men Deli...om du bortser (vilket jag gjorde) ifrån den allra sista meningen i Slocum's långa inlägg, så har det ju för övrigt mycket substans. Många bra poäng där.... | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-25 00:21 | |
![]() | - Eller vaffans. Läste ju inte Deli's krog-uttalanden förrän nu.... | |
| Slocum | 2011-08-25 00:21 | |
![]() | -----Vad är definitionen för att "tänka" då? Räcker det med att vara ful?----- Alla som tänker är fula, är därmed alla som är fula tänkande. Svar nej Definition? Intressant fråga. Om jag skulle börja försöka få till en definition så är det att tanken dominerar det emotionella. Tänka vinner en storseger mot känna Det värsta som finns för tänkande människor är ologiska känslor. Liksom det för en kännande människa är väldigt skrämmande med logiska tankar. Jag lägger inte in en aspekt av intelligens i det hela. Om vi tar exemplet med "du har fått för lite k*k" så kan en teori vara att om en kvinna framför åsikter (hon tänker) till en kännande man (alla alfahanar är kännande) så känner han sig skrämd och olustig av att behöva gå in på den tänkade arenan. Han är mer eller mindra chanslös där så skyddsmekansmerna sätter igång Nu blir det givetvis inte någon mer sofistikerad skyddsmekanism utan han hoppar till det tillstånd där han känne sig som mest bekväm med kvinnor. Nämligen när han har sex. Det är det han är bäst på så han drar till med att "du har fått för lite sex" vilket egentligen skall tolkas som "varför vill du inte ha sex med mig utan snacka om en massa äckliga och skrämmade tankar". | |