Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bove | 2011-12-01 11:33 | |
![]() | Socialdemokraterna är ett ruttet parti idag, men rötan sitter inte främst i partiordföranden utan i ett stort antal personer på andra framträdande positioner inom partiet. Dessa samvetslösa karriärister, som inte bryr sig om någonting annat än sin egen personliga framgång, känner sig såpass förnärmade över att någon, som inte lika intensivt som de själva har slickat röv på de som suttit högre upp i hierarkin i tiotals år, har lyckats bli vald till partiordförande, att de inte försitter minsta tillfälle att sticka dolkar i honom offentligt. Det må fan tro att ingen känner förtroende för ett sådant parti, och det är nog en snart sagt omöjlig uppgift att göra sig av med alla dessa ettriga strebrar. | |
| le-lou | 2011-12-01 11:39 | |
![]() | bove, varför vill du ha en partiledare som enligt egen utsago inte själv är kompetent nog att leda partiet? | |
| bove | 2011-12-01 11:54 | |
![]() | Menar du att han själv skulle ha sagt det alltså, eller vad då? Jag tycker inte att Juholt är någon jättestjärna, men jag ser tyvärr ingen mer begåvad i de kretsarna. Dessutom har han en samhällssyn som skiljer sig från allianspartiernas, vilket det faktiskt är få övriga inom partitoppen som tydligt har. Sverige behöver inte ytterligare ett alliansparti. | |
| Minta | 2011-12-01 12:07 | |
![]() | Det är väl där komflikten ligger idag. Mellan vänster- och högerfalangen inom partiet. | |
| le-lou | 2011-12-01 12:12 | |
![]() | ja det klart han har. Här sverigesradio.se/sid...el =4803422 kan man lyssna till det och även hur Håkan förklarar sitt resonemang. | |
| le-lou | 2011-12-01 12:13 | |
![]() | Ekots lördagsintervju med Håkan Juholt alltså. Intressant och bra intervju faktiskt. Han blev ägd kan man väl säga. | |
| Pingman | 2011-12-01 12:52 | |
![]() | Har han inte avgått an? | |
| meimse | 2011-12-01 13:11 | |
![]() | le-lou, På vilket sätt anser du att Juholt blev ägd i ekots lördagsintervju(12 nov) | |
| le-lou | 2011-12-01 13:29 | |
![]() | det framgår rätt klart om man lyssnar på den. Han talar emot sig själv mest hela tiden eller vill du få fram att det var en bra intervju från Juholts sida? Vilka socialdemokrater håller med? | |
| meimse | 2011-12-01 13:33 | |
![]() | Jag är lite trögfattad, så vill du konkretisera. Tack. | |
| tröttaste | 2011-12-01 13:35 | |
![]() | Sossarna håller ju på och diskar sig själva från allt politiskt inflytande framöver. Vanligt folk fattar inte vad de håller på med..... Inte nog med att partiledaren tillskansar sig bostadbidrag under suspekta former, han är ju oskicklig oxå.... Ni som har lite makt inom sossarna, gör något fort, byt partiledare, för annars kanske ni åker ur riksdagen innan kristdemokraterna gör det.... | |
| Minta | 2011-12-01 13:45 | |
![]() | Ingen intervju med Reinfelt är ju lyckad för övrigt. | |
| le-lou | 2011-12-01 13:46 | |
![]() | meimse - ja det kanske du är? Han kan inte klara sig ur vare sig sin egen bedömning av Mona S, hur han dömer henne men inte sig själv, han kan inte förklara hur hans egen inställning till att vara partiledare går ihop med att han nu faktiskt sitter där (vill han driva ner partiet för sitt eget egos skull man kan undra), han talar ju dubbelspråk (eller snarare inget språk alls) när det gäller privatiseringen, yrar om pensionsreformen som är rena dagdrömmeriet eftersom det inte finns något sakligt underlag för det. lyssna själv, länken finns där ovan. ÄGD. | |
| le-lou | 2011-12-01 13:47 | |
![]() | Minta - du minns säkert sms:et som löpsedlarna fick fatt på? Det uppstod ju inte direkt från ingenstans. Den här intervjun är rena bottenskrapet, jag tycker synd om sossarna. De förtjänar så mycket bättre. | |
| meimse | 2011-12-01 14:25 | |
![]() | le-lou. På vilket sätt pratar han dubbelspråk när det gäller privatiseringen? Nu skall jag konkretisera, dvs ge konkreta exempel ur intervjun. Ramberg frågar om privatisering och vinster och blablabla. Juholt svarar att han inte är emot att skattefinansierade företag går med vinst men att vinsten i så fall skall återgå till företagets verksamhet och inte tillfalla privat ägande eller placeras i riskkapitalbolag eftersom skattefinansierad verksamhet inte innebär någon risk. Han ger exempel på hur man skall finansiera pensionsreformen: bl.a. genom att inte sänka skatter. Och på frågan om varför han inte vill debattera i svt1 under de villkor som erbjuds svarar han att visuella bilder stannar på näthinnan och om partierna i TVrutan placeras i block, dvs "fyra mot fyra" så ger det en felaktig bild till tittarna. Är det ägt? | |
| meimse | 2011-12-01 14:34 | |
![]() | Ps. och ja jag är trögfattad, det kan ha sina fördelar, ity därför måste jag lyssna noga och tänka efter. | |
| le-lou | 2011-12-01 14:50 | |
![]() | meimse...dDet var du själv som sa det om trögfattat du behöver inte förtydliga det :) Det är ägt pga att Juholt svarar inte på frågorna, flosklerna rinner ur honom som en aldrig sinande ström. På tal om privatiseringen, lyckades du höra vad Juholt åker runt och säger på sina möten? Vad är det han presenterar? JO: Vinster hör inte hemma i den svenska välfärdsmodellen, vinster ska återinvesteras och vi ska göra som i Danmark och i Norge och vad gör de där? Jo - där kräver man att överskottet i skattefinansierade verksamheter ska återinvesteras i verksamheterna. Sen sitter han i nästa andetag och pratar om att jo, det ska gå och ta ut vinst. Vad är det han då vill annorlunda än sittande regering? Vad är det Juholt säger och vad är det han vill?? Det vet inte Juholt själv, han blir helt förvirrad. Det framkommer ngt senare att Juholt trots allt vill detsamma som regeringen - att det ska gå att få en vinst - men att man också ska återinvestera i verksamheten. Exakt samma sak vill regeringen. Sen snurrar han om pensionen. Det är en helt omöjlig reform, särskilt i nuläget och det vet sossarna själva om. Ändå mal Juholt om att det kanske finns en möjlighet att finansiera detta inom kort tom. Det är tomma löften, obegripliga resonemang och ett sabla tjat som skola, vård och bla bla. Hur någon kan ha förtroende för honom, det fattar jag inte. Och jag pratar inte om själva politiken, utan om Juholt som partiledare. Som sagt - (s) förtjänar bättre! "Juholt ger bilden av Socialdemokraterna snabbt kan avskaffa skillnaden i skatt mellan löntagare och pensionärer. Det går inte eftersom det kostar omkring 17 miljarder och hela reformutrymmet för 2012 är 15 miljarder säger Anders Johansson. – Då måste man som Socialdemokraternas partiordförande och statsministerkandidat ha klara tydliga besked om vad som gäller och när det ska göras." Hans sandlådegrej med SD i tv har jag inte ens tagit upp, för det är bara löjeväckande. | |
| bove | 2011-12-01 15:18 | |
![]() | le-lou 12:12 - Ok ska lyssna på den vid något tillfälle. Om du är intresserad av att se politiker bli "ägda" som du säger så kan jag även rekommendera den dynamiske tänkaren Fredrik Reinfeldt i riksdagens debatt mot Juholt 12 oktober. Men det kanske inte är lika intressant. | |
| le-lou | 2011-12-01 15:25 | |
![]() | jo jag har med all säkerhet sett den och kan inte påstå att jag nånsin sett Juholt "vinna" mot någon annan politiker faktiskt? Retoriskt tycker jag att han är totalt värdelös, men det finns säkert en del som gillar det.... MEN innehållet är ju förvirrande minst sagt. Juholt har karaktärsdrag som gör honom till en svår uppfattad ledare. Tom Mona Sahlin var tydligheten själv i jämförelse. Strunt i politiken ett tag bove - det här handlar om ledare och hur viktigt , och alldeles särskilt nu, det är att S får en ledare som är tydlig, klar, kompetent och som inger förtroende. Reinfeldt är trovärdig i det han står för iaf, och han levererar klara svar och uppfattas som mycket tydlig. Det borde Juholt också göra naturligtvis, för väljarnas skull. | |
| le-lou | 2011-12-01 15:29 | |
![]() | vi kan väl sluta kasta paj också. Tråden handlar ju om Juholt. Och det blir lite löjligt när ni bemöter kritiken mot just denne partiledare med att hänvisa till helt andra människor som: "de är ju inte heller så bra ju". Vill inte ni det bästa för Socialdemokraterna? Blir man som sosse sedd som illojal för att man kritiserar partiledaren? Var är demokratin vi talar oss varma för? Ok, om ni verkligen tycker att Juholt är bra. Men jag tror inte (S) som helhet är särskilt stolta över honom. Ingen sosse som jag känner är det iaf inte det. | |