Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 694 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-11-25 01:21 | |
![]() | Matintag är individuellt till viss del - men det är ett faktum att män generellt konsumerar mer mat än en kvinna. Titta på vilka tabeller som helst så får du se, Att män äter mer än kvinnor är ett är ett biologiskt faktum, och nu pratar vi alltså helt biologiskt. Mäns kropper kräver mer energi att driva enkelt sagt, precis som yngre behöver mer än äldre osv. Ur konsumentverkets ekonomitabell tex : " Vi spenderar en hel del pengar på mat. Maten kostar drygt 1 500 kronor per vuxen och månad om du är kvinna och ytterligare några hundralappar om du är man. " Och ja, självklart kan du påverka det. Precis som vi kvinnor kan påverka vilka mensskydd vi köper. Det var själva poängen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 01:23 | |
![]() | Ah, där har vi anledningen till snoppbidraget ;) | |
| le-lou | 2011-11-25 01:30 | |
![]() | vad jag menar är att det går med all sannolikhet ganska jämt upp. våra menskydd och killarnas högre matkostnader alltså. Vi kan inte avhjälpa de biologiska orsakerna i sig, (vår mens och deras betydligt högre del muskelmassa)- men vi kan själva påverka hur vi hanterar dem. Ska vi ge gratis mensskydd till kvinnor, så bör vi ge matbidrag till alla killar också. | |
| le-lou | 2011-11-25 01:32 | |
![]() | och liksom maten så är ju mensen också individuell. Ska den som blöder mycket få mer, andra lite, en del väljer billiga alternativ medan andra vill ha sånt som inte luddar.... tja jag vet inte. Vilken jävla diskussion egentligen? Känner mig helt sinnesjuk när jag sitter så här. | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-25 09:32 | |
![]() | ceciliaerix: "Fint, då tycker jag att de som inte får upp kuken i tid och otid borde haka på mig då." - HAHAHAHAHA :D Delicious: "Matintag är väl iofs väldigt individuellt.. Ska anorektiker betala mindre skatt än en överätare? Eller ska överätaren få bidrag? :)" - Så jävla bra :D | |
| marmeladov22 | 2011-11-25 09:34 | |
![]() | tramstråd | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-25 09:38 | |
![]() | @marmeladov22: Du gick in i denna tråden för att skriva det....patetiskt! Har sett andra inlägg av dig i andra trådar och har varje gång undrat om du verkligen är på riktigt?? | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-25 09:46 | |
![]() | Att mensskydd skulle vara gratis är bara löjligt anser jag , och som någon skriver vad skulle mera vara gratis då?? Då inte ens den medicin som många sjuka behöver är gratis i dag. Tycker ni verkligen att staten ska betala mensskydd seriöst ?? Bitte | |
| marmeladov22 | 2011-11-25 09:46 | |
![]() | jag undrar om du är riktig jag tycker ämnet är söndertjatat nu och JA jag är riktig varför hacka på mig helt utan anledning? | |
| marmeladov22 | 2011-11-25 09:47 | |
![]() | playboydiva alltså (är ditt nick på riktigt?) | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-25 09:57 | |
![]() | Om du tycker ämnet är söndertjatat - VAD gör du i denna tråden då? Och Hell ye att jag är på riktigt :D | |
| Furios | 2011-11-25 10:02 | |
![]() | Varför inte lösa frågan via demokrati? Om någon administratör på sidan fixar så att nästa "giraffen funderar" undersöker: Borde gratis menskydd vara en självklarhet? -Ja! -Nej! | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-11-25 10:14 | |
![]() | ceciliaerix... Vore det inte rimligare att ta den där kronan från "styrelsepuckona" och ge mat till världens svältande befolkning då, istället för "lyxartiklar" som mensskydd. Eller kanske till mediciner? Annars finns det säkert andra som också har önskemål om vad staten/näringslivstoppen ska finansiera. Gratis kollektivtrafik, gratis internet, slopad tv-licens, glasögon, bidrag istället för lån vid högskolestudier, gratis körkort... m.m. m.m.... | |
| Übersize - Ej medlem längre | 2011-11-25 10:17 | |
![]() | Kanske du skulle flytta till Nord-Korea? Där är allt jämnlikt och alla är med på tåget. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-11-25 10:23 | |
![]() | Om du menar mig Ubersize så hoppas jag att du ser ironin i mitt inlägg och att jag absolut inte är av den åsikten att staten ska betala saker och ting. Annars får du nog läsa lite noggrannare innan du kommenterar! .... Jag skrev det som en kommentar till ceciliaerixs inlägg.... | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-25 10:25 | |
![]() | Tror mer på att det var mig han menade :) | |
| le-lou | 2011-11-25 10:47 | |
![]() | Ska anorektiker betala mindre skatt än en överätare? Eller ska överätaren få bidrag? :)" - Så jävla bra :D Playboydiva - om det är så jävla bra, då håller du ju med mig? | |
| ANDERStG | 2011-11-25 20:54 | |
![]() | Gamla lakan från UFF! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-25 20:57 | |
![]() | Män som "lider" när de är förkylda borde man slå med en slägga i huvudet så de somnar och vaknar när de är friska. | |
| ANDERStG | 2011-11-25 21:06 | |
![]() | Riktigt sjuk hals med ett adamsäpple är inte kul. Förkylning är förkylning, oberoende av kön. | |