Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 74 |
Mobilspel
Pågående | 19 779 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-30 00:20 | |
![]() | min morfar har senap från 1985,han är 92,och han lever kanske till 100,undrar om han ätit upp senapen till dess,min farfar är 93 år och så snål att han delar dom nyinköpta skosnörena på hälften så dom räcker till två gånger,hans kryddburkar är så gamla så att datum märkningen inte ens var uppfunnen när han köpte dom,tror han kanske inte blir 100 men han köper bara gammal mat mjukt bröd som var mjukt i förrgår,han kan ju alltid doppa det och då spar han på löständera också | |
Lillstölla | 2012-01-30 00:27 | |
![]() | Denna tråden var ju perfekt att läsa innan det är läggdags för jisses så trött jag blev av att läsa en del åsikter folk har! Hör till kategorin som väljer att använda min nos och mitt sunda förnuft för att avgöra om nåt är ätligt/oätligt. Kan inte vara lätt att vara så jäkla kvacklig som vissa är. Stackars er, måste försvåra er vardag. Man bör ha i åtanke dessutom att lite skit rensar magen ;P Godnatt! | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-30 00:36 | |
![]() | Nu så här efter 400 inlägg kan det väl konstateras vara belagd att en ihärdig del av forumister är skräpätare. Intressant. Summerar: Slemmig korv och fläskfilé, musskit i maten, över tre månader gamla ägg, flera veckor gammal mjölk, möglig ost och bröd, osv, sånt är mumma för den dominerande delen i tråden. Jättefint. Glöm inte att handla arraksbollar i morgon (eller idag). | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 00:38 | |
![]() | 1,5% av rapporterade matförgiftningar under 2003-2007 hade konditorivaror som källa, och av dessa berodde >75% på calicivirus (alltså allra troligast kontaminering från personalens håll), i övriga fall var agens okänt. Alltså torde inte dammsugarsmeten utgöra någon jättesmittkälla. (Siffror från SLv's rapport nr 16/2009) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 01:01 | |
![]() | Du kallar folk för skräpätare. Du avfärdar inlägg med att den som skriver är pensionär. Du påstår att majoriteten äter, och helst vill äta, gammal och äcklig mat. Du svarar inte på en enda fråga, du länkar till ovidkommande material. Vi kallas dryga, äckliga och oförstående. Du raljerar och ironiserar. Och du kan inte hålla diskussionen saklig. Jag kallar inte gärna någon dum i huvudet, men den här diskussionen har spårat ur kapitalt. Och tycker någon att jag bryter mot forumreglerna iom det uttalandet, så fine. Jag står för det. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-30 01:11 | |
![]() | Har ni fest eller? :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 01:13 | |
![]() | :) | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-30 01:44 | |
![]() | nulltj När jag uttryckligen skrev så här (som nedan) och du ändå med vilje vill missförstå mig, då blir ditt inlägg här ovan ganska patetiskt. Inse det eller inte, men du drygar dig ofta i trådarna. "äggsmet 2012-01-29 11:25 Men för helskotta folk. Vad ni än gör så börja nu bara inte "bråka" på riktigt här. Vi kan väl bestämma att här får man bara kivas med glimten i ögat? Och jag vet inte riktigt vad som har blivit raderat och varför - och bryr mig faktiskt inte heller om jag ska vara ärlig. Nån här frågade också om vad som provocerar med skräpätarna. Jag menar att man behöver väl inte ta det riktigt på det sättet? På SÅÅ blodigt allvar." Sen vill jag också ha din definition på folk som äter: Slemmig korv och fläskfilé, musskit i maten, över tre månader gamla ägg, flera veckor gammal mjölk, möglig ost och bröd, osv. För mig är de skräpätare (sagt med glimten i ögat, men det fattar inte du, eller vill väl inte fatta rättare sagt). Så, din definition? Det är ju helt otroligt att såna här trådar är på liv och död för en del. Är ni så här allvarliga IRL också? Eller är ni som nulltj, älskar att dryga er? | |
jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-30 01:53 | |
![]() | Jag älskar skräpmat. Önskar att jag fick äta det lite oftare. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-30 02:04 | |
![]() | jp Berätta mer. Vad gillar du bäst? Grönmögliga kôrvar? | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-30 06:16 | |
![]() | Jahapp. Ny morgon och nya möjligheter. nulltj 2012-01-26 18:09 "Om det blir småkryp i kryddorna för att datumet gått ut så har det varit kryp i dom hela tiden." Här ska du få en nöt till, nulltj: Som bekant så blir det mask i för gammal choklad (förr eller senare, efter att datumet gått ut). Betyder det då, att det har varit mask i chokladen hela tiden? (och DU kallar MIG för dum i huvudet :P ) Folks, ha en fin dag ni också. :) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 06:43 | |
![]() | Bortsett från att det inte är bekant för mig att det blir mask (troligtvis någon form av larver i så fall?) i gammal choklad, så finns det eg två olika förklaringar. Äggen som larverna klöcks ur har funnits där sedan innan, eller äggen har förts dit av t ex spyfluga. Det senare kan ju kanske bero på att gammal choklad är lockande för spyflugor (eller vad det nu är för art som ger upphov till larverna, om nu ens det är sant) men jag säger det en gång till: kryp (eller larvar) uppstår INTE ur tomma intet bara för att något blir gammalt (och jag utvecklade 'teorin' om kryp i kryddorna, ifall du missat det), HUR skulle det gå till i så fall? Vad bildas larverna av? Vad tillhör de för art? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 06:44 | |
![]() | Sen ifrågasätter jag varför jag envisas med att svara på dina frågor (påståenden) när du aldrig svarar på mina? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 06:45 | |
![]() | *kläcks, inte klöcks * larver, inte larvar | |
slånbär | 2012-01-30 09:19 | |
![]() | nulljt-heder åt dig som orkar fortsätta stångas mot väderkvarnen. Gör som jag -ställ så svåra och omöjliga frågor att dom helt enkelt inte går att besvara på ett konsekvent vis eller var lite "elakare" så blir du helt enkelt ignorerad av vedebörande. Det verkar vara ett effektivt sätt att slippa svara på svåra frågor-ungefär som våra folkvalda bär sig åt. | |
dinodog | 2012-01-30 10:23 | |
![]() | På tal om larver och maskar i choklad. 1987 i augusti närmare bestämt var jag och en väninna i det forna Jugoslavien. Min väninna var galen i choklad och i närheten av vårt hotell låg en affär. Min väninna hittade givetvis chokladhyllan, och köpte sig en chokladkaka. Till vår förvåning såg vi maskar eller om det var larver, röra sig i chokladkakan. Givetvis gick vi tillbaka visade chokladkakan för personalen, och efter mycket om och men fick vi en ny. Nu tog hon en helt annan chokladsort, men det var samma visa maskar/larver även i den kakan. Vi gick tillbaka igen men personalen bara slog ut med armarna och ryckte på axlarna. Uppenbarligen hade de en helt annan syn på hur choklad ska se ut. | |
oso | 2012-01-30 10:42 | |
![]() | Julmust - blir bara godare med åren. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-30 10:59 | |
![]() | slånbär>> jag vet inte om jag eg orkar, går på någon slags korkad envishet. Men jag får ju aldrig några svar heller. | |
kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-01-30 11:21 | |
![]() | *Ruskar på huvudet och himlar med ögonen*. | |
Lillstölla | 2012-01-30 12:19 | |
![]() | Nulltj, strunta i ägget, kommer aldrig få något vettigt svar där. Oso har rätt, julmust (och påskmust) blir godare om den lagras. Pappa brukar försöka gömma nån back i källaren att ha till nästa år. | |