Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-16 11:49 | |
![]() | jag tycker vi ska ha statliga kontroller,för om vi inte har det så blir det fusk,svenskar är inte vana att kontrollera vad saker innehåller,och är oftast inte pålästa om vad som är farligt och ofarligt | |
| Minta | 2013-02-16 11:52 | |
![]() | Livsmedelsbranschen erkänner nu att de varit naiva och ska själva införa kontroller. | |
| Minta | 2013-02-16 11:53 | |
![]() | Det här tycks ju inte röra sig om enstaka köttbitar utan om ett mycket utbrett och långvarigt fusk i flera branscher; färdigmat, restauranger, dagis, skola, hamburgare, kebab mm. | |
| GoMorran - Ej medlem längre | 2013-02-16 12:34 | |
![]() | Jag kan tycka att det finns en viss respektlöshet för vår mat genom att köpa sk färdigmat. Vad inbillar sig folk egentligen när dom bokstavligen lägger sitt liv i händerna på den industrin. Jag kan inte fatta att man överhuvudtaget får för sig köpa slika produkter. Förr pratade man om vad som fanns i korv och det var vida känt att i korv stoppade man i saker som inte tåldes visas renodlat dock utan att det liksom hästkött var vådligt att äta. | |
| Bitte - Administratör | 2013-02-16 12:37 | |
![]() | Fast hästkött i sig är ju inget fel på ett det är ett gott och mört kött att äta , det handlar väl mera nu om principen av att det var märkt nötkött men innehöll häst Bitte | |
| GoMorran - Ej medlem längre | 2013-02-16 12:49 | |
![]() | helt korrekt Bitte, man har blivit lurad i flera led alltså. Mitt inlägg var mest för att säga att vad förväntar man sig | |
| Minta | 2013-02-16 13:07 | |
![]() | Fast det är ju inte bara det att det är hästkött och ett helt ofarligt och fint kött egentligen och bara felmärkt, det innehåller ofta farliga läkemedel. På Clarebergs ridklubb utanför Göteborg slaktas hästarna på plats. Att låta hästarna bli mat är otänkbart: "- Det finns inte på kartan, med tanke på vad de har fått i sig i form av medikamenter, säger hon och klappar en av hästarna i hagen som nyfiket kommer fram och vill hälsa." | |
| apbur | 2013-02-16 15:52 | |
![]() | Hästar som blir mat är nog oftast inte speciellt gamla djur. Jag tvivlar ganska starkt på att hästarna från Rumänien går att jämföra med svenska ridskolehästar. Så varför göra den jämförelsen? | |
| Minta | 2013-02-16 16:25 | |
![]() | 9000 hästar försvinner från Sverige varje år, det är inte osannolikt att de blir mat. Mängder av tävlingshästar går till slakt och blir mat, från England, Sydamerika mm. Det finns ingen kontroll av vad dessa innehåller. Om köttet passerar en EU-gränskontroll har Sverige ingen möjlighet att stoppa införsel av det till Sverige. | |
| Minta | 2013-02-16 16:27 | |
![]() | Om det bara var hästar som godkänts för att bli livsmedel vore det inte ett större problem än felmärkning och fusk. Men fusket kan vara mycket utbrett och man vet att gamla tävlingshästar exporteras till Sydamerika där de blir mat och importeras till charkprodukter och färdigmat. | |
| Minta | 2013-02-16 16:28 | |
![]() | Clarebergs ridklubb slaktar på plats därför att de vet att många uttjänta hästar valsar runt till olika länder och slakt och till slut hamnar i matprodukter. | |
| Jugland - Ej medlem längre | 2013-02-16 16:34 | |
![]() | Jag läste häromdagen att det var 5000 hästar, sedan blev det 6000 och nu är det visst 9000 hästar som "försvinner" Förresten får man skylla sig själv om man köper sammansatt mat | |
| Jugland - Ej medlem längre | 2013-02-16 16:34 | |
![]() | Jag läste också att analyser av lasagnen visade inga läkemedelsrester i produkten | |
| Jugland - Ej medlem längre | 2013-02-16 16:35 | |
![]() | Vem kan man tro på tro på tro på etc etc. | |
| Minta | 2013-02-16 16:37 | |
![]() | Inte i Findus lasagner än, nej. I Frankrike har man hittat de och det kommer att utredas under 3 månader framåt. | |
| Minta | 2013-02-16 16:59 | |
![]() | Men några av hästarna som försvinner i Sverige kan också ha grävts ner otillåtet. Men det finns rapporter om gamla hästar som fraktas runt i Europa på ett ovärdigt sätt. | |
| ond_ kanin | 2013-02-17 19:45 | |
![]() | Eeh.. hästar finns inte. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-02-17 19:54 | |
![]() | lol | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-17 19:56 | |
![]() | ''än, nej'' Ja herregud. Ni komer inte vila förrän ni hittat en liten bajsbacill i vasken på Findus, eller hur? Läste precis att ''dr död'' (eller något liknande) kopplas samman med hästköttet. Han handlar tydligen med vaaaapen. Känns som om redaktioner världen över efter första veckans hästofobi kom på sig själva med att vara oproportionerliga och nu letar med ljus och lykta efter en rationell rädsla att associera hästköttet med. | |
| ond_ kanin | 2013-02-17 19:59 | |
![]() | häst(frukten alltså) är gott, och passar bra i bland annat smulpaj. | |