Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| omeganoll | 2013-05-25 12:07 | |
![]() | Och vad hade du varit, tror du? | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-25 12:09 | |
![]() | Exakt. I rest my case. | |
| Claysune | 2013-05-25 12:10 | |
![]() | Läste i gårdagens tidning att "18 av 30 idrottsklubbar erbjuder bibelläsning och samtal". I de olika idrottsligorna finns det ett 50-tal kristna bekännare. Detta gäller USA, även i Sverige finns det många kristna i de olika klubbarna. | |
| Claysune | 2013-05-25 12:13 | |
![]() | Om jag hade fötts i Iran hade jag nog inte varit kristen idag blir mitt svar till hädaren | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-25 12:16 | |
![]() | Men det är ju precis det jag menar? Hur kan du inte se att det är något som talar emot religion? Människan skapar gudar, inte tvärtom. | |
| omeganoll | 2013-05-25 12:17 | |
![]() | Men du har en p där. Jag hade sannolikt varit muslim eller nåt. Vare sej vi är födda här eller rentav där så har vi åtminstone ngn möjlighet att kika efter vad som verkar rimligt. Det är tyvärr inte många kristna som är medvetna om att till slut kommer ALLA, även du (din) Hädare befinna sej i himlen, bara "trevligt" anser jag för då kommer ALLA att inse att:"Oj, var det så HÄR det var egentligen, hade jag vetat det då..." För övrigt anser jag att den "heliga" slumpens kompetens är väsentligt överskattad - den räckte inte till att skapa Betapet för att nu inte tala om universum och människans hjärna. | |
| kajix | 2013-05-25 12:19 | |
![]() | hur skapades gud, omeganoll? | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-25 12:20 | |
![]() | Ni är fan hopplösa. "BY THE POWER OF SATAN A FLAME SHALL GO FORTH FROM HIS MOUTH WHICH SHALL BURN YOU UP AND REDUCE YOU TO NOTHING IN HELL." Hejdå! | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-25 12:24 | |
![]() | (missförstå mig inte nu - jag tror självklart lika lite på satan som på gud, jag ville bara jävlas lite.) | |
| Claysune | 2013-05-25 12:28 | |
![]() | Till Vulkan, forumsvärden. Hej . När jag startade dett forum tyckte jag att det passade som seriöst, att det sedan bollats fram och tillbaka kan jag direkt inte rå för. Men har du som värd för programmen beslutat att det flyttas så kan jag inget göra åt den saken, men tack i alla fall att forumet får fortsätta under snack. MVH claysune | |
| omeganoll | 2013-05-25 14:51 | |
![]() | kajix - Hur man än tänker, vare sej teist eller ateist, kommer till en startpunkt/orsak före/utanför tiden dvs Gud (enligt mej tex). Alltså, Han skapades inte alls utan ÄR/var allting annats upphov och orsak. | |
| Sote | 2013-05-25 15:20 | |
![]() | Min fundering är om det hade varit ok för en övertygad muslim att spamma citat från koranen och en massa om hur lycklig man blir bara man har den rätta tron. Hade det funkat eller skulle folk blivit mer upprörda just för att det kan uååfattas mer provocerande? För min del spelar det ingen roll , för det är själva sättet att göra det på som hos vissa gränsar till fanatism. Lika illa vilket som. | |
| panflöjt - Ej medlem längre | 2013-05-25 15:22 | |
![]() | Om man kommer till paradiset när man dör då borde vi ju levt innan detta liv och då undrar jag....................är då detta paradiset? =) | |
| omeganoll | 2013-05-25 15:37 | |
![]() | Hur får du till din slutsats i början? "...så borde vi..." | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-25 15:37 | |
![]() | Jag kan ju tycka att många inlägg på raken med i stort sett samma innehåll faller under spam-bestämmelser, vare sig man vill sprida kärlek eller hat. Claysune: På ett allmänt forum får alla möjliga ge utlopp för sina åsikter. Om du vill dryfta Bibelns innehåll seriöst med likasinnade finns det säkert något kristet forum på internet. Det spånar lätt ut här och blir lite mindre seriöst. Sen tycker jag ju att alla får ha sin tro utan att hånas därför eller personligen stå till svars för varenda bibelvers. Det finns tydligen lika många sätt att tolka Bibeln som det finns människor. Själv skakar jag på huvudet åt det mesta och finner ingen rim och reson alls i bibeltroende. Det finns så många icketroende som uppvisar mera medmänsklighet och kärlek än vad många troende gör. | |
| panflöjt - Ej medlem längre | 2013-05-25 15:46 | |
![]() | omeganoll........ det känns konstigt att detta skulle vara det första livet om vi bara lever vidare i nya liv. Eller sade dom i vårt förrra liv att i nästa liv så kommer vi till ett jobbigt och orättvist liv sedan blir det paradiset. Jag vet inte, jag är ju den som inte tror på ett liv efter detta eller om det är för att det varit lite tufft i detta liv som jag hoppas att det blir slut när det blir slut. Det är här ju ett ämne man kan vinkla och diskutera hur länge som helst. =) Tror ju heller inte på Gud men tror på kärleken!! | |
| Claysune | 2013-05-25 16:07 | |
![]() | till hädaren. Du skriver som om du trodde .både på helvetet och satan. Får jag säga som jag tror utan att du blir stött. ? jag tror du klarar det. I korta ordalag. Lucifer som var ärkeängel blev utkastad från himmelen och tog en tredjedel av änglarna med sig. Satan och Lucifer är samma varelse. han verkar för fullt här nere på jorden, han kallas också , härskaren över luftens välde, vidare - går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han skall sluka. Eftersom du inte tror på detta så hoppas jag att du inte tar illa upp . MVH claysune | |
| limpan__2 | 2013-05-25 16:19 | |
![]() | Finns änglar? På allvar alltså? | |
| kajix | 2013-05-25 16:53 | |
![]() | vad är änglar? | |
| Sote | 2013-05-25 17:07 | |
![]() | Det är spelarna i IFKgöteborgs fotbollslag. | |