Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-08-20 17:24 | |
![]() | Kan ingen fråga Jesus vad hab tycker om de som syndar på nåder? Det vore väldigt intressant att få höra vad han tycker. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 17:26 | |
![]() | Sote- du frågade mig bland annat... "Om en man i din kyrka förgrep sig på ditt barnbarn, skulle du liksom Jesus förlåta? Det är personliga frågor, jag vet, men det är endast när det blir personligt på riktigt som en människas åsikter och tro verkligen prövas." -Jag har själv blivit utsatt för sexuella övergrepp och HAR FÖRLÅTIT. Är inte det personligt? | |
| siwu | 2013-08-20 17:35 | |
![]() | Jesus glömmer min synd när jag bett uppriktigt om förlåtelse. Tror dock inte att det är hälsosamt att leva så, synda på nåden. Lite som att hetsäta o sedan spy upp för att må bättre, sedan hetsäta igen. Taskig liknelse kanske. | |
| SämstpåBeta | 2013-08-20 17:54 | |
![]() | Kan alla synder glömmas, eller finns det en skala? | |
| siwu | 2013-08-20 18:03 | |
![]() | Om du hädar Helige Ande ligger du risigt till! Annars glöms alla synder, av Jesus. Människor har det inte likadant | |
| Bim1964 | 2013-08-20 19:13 | |
![]() | Som förälder kan jag inte begripa hur man offrar in eget kött och blod. För det var ju det Gud gjorde han offrade sin son. Jag hade lätt offrat mig själv och låtit mina barn och min man leva om jag hade ställt inför det valet. | |
| dinodog | 2013-08-20 19:34 | |
![]() | ttiittii och ordminna jag är inte helt borta. Jag vet faktiskt att bibeln finns på nätet. Men den tillför absolut ingenting i mitt liv. Jag har min frihet behöver inte läsa i någon bok, för att få "vägledning/insikt" eller vad det nu är ni får ut av att läsa bibeln. Jag behöver inte besöka någon kyrka och höra någon predika. | |
| Sote | 2013-08-20 20:12 | |
![]() | Ordminna- jag har förlåtit sånt som begåtts mot mig själv. Skulle någon göra samma mot ett av mina barn skulle jag jaga den personen tillmin död. iNGEN skulle bli förlåten för nåt sånt mot mina barn. I min värld så är man inte en vettig förälder om man kan tänka sig att förlåta den som begår övergrepp mot sitteget barn. Då har man grovt svikt sitt barn på alla plan. | |
| Claysune | 2013-08-20 20:33 | |
![]() | Bim 1964: Gud älskade världen (alla människor) att han utgav det dyraste han hade, (Sonen) Sonen älskar människan så mycket att han gav sitt liv för att utplåna synden i våra liv. Det är endast för mig att säga ja till erbjudandet. Tack Jesus!!! Det kan man kalla kärlek!! Med vänlig hälsning C-s | |
| Claysune | 2013-08-20 20:33 | |
![]() | Bim 1964: Gud älskade världen (alla människor) att han utgav det dyraste han hade, (Sonen) Sonen älskar människan så mycket att han gav sitt liv för att utplåna synden i våra liv. Det är endast för mig att säga ja till erbjudandet. Tack Jesus!!! Det kan man kalla kärlek!! Med vänlig hälsning C-s | |
| Claysune | 2013-08-20 20:34 | |
![]() | Tyvärr tryckte jag 2 ggr | |
| SämstpåBeta | 2013-08-20 20:37 | |
![]() | Siwu, så att häda den Helige Anden är alltså värre än t.ex pedofilism? Att vilja utrota ett helt folkslag likt Hitler är då alltså en mindre synd än att häda den Heliges Ande. Då måste jag erkänna att jag har en helt annan syndaskala! | |
| SämstpåBeta | 2013-08-20 20:40 | |
![]() | Men Claysune, synden är ju inte utplånad. Så vad åstadkom Jesus egentligen. Menar du att trots allt vi gör så är vi syndfria? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-20 20:47 | |
![]() | Sote, jag skulle ju inte kunna förlåta ÅT mina "barnbarn". Om du springer efter den dära mannen till din död, så lönar du ju ont med ont. Jag förlåter och överlåter allt dömande åt Gud så att säga. Jag skulle inte bättre än den begågna synden själv om jag inte förlät. Därmed inte sagt att det är lätt att förlåta, för det är det inte. | |
| Sote | 2013-08-20 21:02 | |
![]() | Jag har inte sagt något om att förlåta åt någon. Skulle DU förlåta en som våldförde sig på ditt barn? För min del finns ingen förlåtelse överhuvudtaget för en sån person. Skulle han komma dragandes med att han har ångrat sig för nu har jesus kommit in i hans liv så skulle jag be honom ta sitt skitsnack och gömma sig så långt in i ett mörkt hörn han kunde för jag kommer hitta honom före Jesus gör det. Som förälder är det min sak att göra allt för mitt barn men förlåtelse för begågna oförätter är inte en av dom sakerna. | |
| SämstpåBeta | 2013-08-21 02:45 | |
![]() | Jag skulle banka Jesus ur honom om det var mitt barn han hade våldfört sig på! | |
| stuvelsberg | 2013-08-21 07:18 | |
![]() | Varför accepterar gud att oskyldiga faller offer för övergrepp, våld,tortyr,mord etc? Svaret är givet för en ateist, inga problem heller att förklara och förstå på ett rationellt och logiskt sätt, men för en troende? | |
| Bim1964 | 2013-08-21 08:36 | |
![]() | Claysune Men om Gud älskade människan och sin son skulle han offrat sig själv, så att hans son Jesus kunde fortsätta att utföra sina gärningar här på jorden. När fick Jesus reda på sitt "öde" och av vem? Vem sa - Hördu Jesus du vet om dit öde va? Du skall ta på dig människornas alla synder och dö på korset. Och förresten hjälpte det? Slutade människorna att synda? | |
| Sote | 2013-08-21 09:33 | |
![]() | Upplysningsvis så var inte Jesus den ende profeten vid den tiden som gjorde anspråk på att vara Guds son. Det fanns flera som på liknande vis gick runt och predikade och hade lärjungar. Det fanns tex en vid tiden för Jesu födelse Simon från Perea som hade nästan exakt samma historia med jungfrufödseln, mirakel, korsfästning och uppståndelse. Av någon anledning så funkade det inte för honom. Jesus var troligtvis helt rätt i tiden och var smart nog att vända sig till dom fattigaste och utstötta i första hand. Det gjorde att mängden av följeslagare blev betydligt fler än för dom som i första hand vände sig till överklassen, för det fanns såna profeter också. Så att just Jesus från Nasaret blev det vinnande kortet var nog mest en fråga om rätt tid och bra marknadsföring. | |
| Kuralo | 2013-08-21 09:35 | |
![]() | Det är totalt ointressant med såna frågeställningar som bim ställer, varför har inte Gud gjort så eller så ist. Varför då ? Jo därför att ingen levande människa kan svara på sånt. Det är väl bättre att hålla diskussionen inom rådande situation, ska vi prata om Bibeln så måste det ju bli som den är skriven och inte hur den skulle kunna vara. | |