Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-06 01:22 | |
![]() | Är jag dum eller är jag mer onykter än vad jag tror? Vad menar du? Löfven fick uppdrag att bilda regering. Varför då? | |
janne121212 | 2014-12-06 01:24 | |
![]() | För att alliansen la ner sina röster, annars hade han inte kunnat bilda regering. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-06 01:25 | |
![]() | Ja. och nu har han den. Varför ska han ge bort den? | |
Måns_E | 2014-12-06 01:25 | |
![]() | Om Löfven hade avgått, istället för att låta bli och utlysa nyval så hade han haft en stor chans att kunna börja om från början och göra rätt. För uppenbarligen så har inte Löfven lyckats i sitt första försök. Det är väl med all tydlighet uppenbart? | |
janne121212 | 2014-12-06 01:25 | |
![]() | Han ger ju bort den. | |
janne121212 | 2014-12-06 01:26 | |
![]() | Men till varje pris gäller det att förhindra att alliansen får den, skit samma hur det går med Sverige. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-06 01:27 | |
![]() | Han anser ju att det här är ett så extrakonstig situation så att han tycker att väljarna själva ska få bestämma. Det tycker jag är rätt tänkt. | |
Måns_E | 2014-12-06 01:28 | |
![]() | Det är att kasta skulden på väljarna i det riksdagsval som vi hade i september Nora. Det kommer att kosta S röster, var så säker. Det kommer också att gynna SD, även det kan du vara säker på. | |
janne121212 | 2014-12-06 01:29 | |
![]() | Ingen konstig situation alls, bara ovanlig. Finns lösningar på detta också men Löfven ( och även du) vill inte befatta sig med dom. | |
janne121212 | 2014-12-06 01:31 | |
![]() | Ja, jag tror detta kan vara politiskt självmord av S. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-06 01:31 | |
![]() | Varför ska bara S tänka på SD? Skärp dig. Jag tycker alliansen borde tänka på sina väljare. Det kanske är dom som utsätter sina väljare för den största risken. Om några partier hamnar under 4-procentspärren så tappar dom tom möjligheten att kompromissa fram något åt sina väljare. Batra vet jag inte om hon blir nån tillgång efter sitt uttalande om stockholmare. | |
Måns_E | 2014-12-06 01:35 | |
![]() | Alliansen har tänkt på sina väljare. Det var just därför de röstade på sin budget. Själv är jag nöjd med att vi åtminstone har en bättre budget nästa år. Sedan får vi väl se. Att Löfven utlyser extra val kan du väl varken lasta på alliansen eller på dess väljare? Jag personligen har inte gett Löfven mandat för ett jäkla skit. | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2014-12-06 01:36 | |
![]() | Löfven är en tönt, herregud. | |
Minta | 2014-12-06 01:42 | |
![]() | Tyvärr går skolan miste om satsningar, satsningar på jobb, utbildning och på pensionärer drabbas mm. | |
Måns_E | 2014-12-06 01:49 | |
![]() | Nåja, andra pensionärer gynnas nu istället. Att transferera om pengar från vissa pensionärer till andra pensionärer är knappast att satsa pengar i budgeten på gruppen pensionärer. Även gällande arbeten så är jag inte så imponerad. Man tar pengar från ungdomar med sänkt arbetsgivaravgift och lägger de på låtsasjobb i vården. Jag tror inte alls att nettot är något bra för vare sig antalet unga svenskar i arbete eller den svenska ekonomin. | |
Henrux | 2014-12-06 05:38 | |
![]() | Vi får hoppas att Batra blir Ms partiledare eftersom de då kommer att närma sig 4%-spärren. | |
Bisonbox | 2014-12-06 10:27 | |
![]() | Stefan Löven hade ett omöjlig uppdrag i och med att SD verifierade att man är ett brunt enfrågeparti. Det misstag hand gjorde var att så snabbt acceptera uppdraget att bilda regering. När det var klart så fanns ingen förhandlingsmöjlighet mot alliansen. Hade alliansen valt att förhandla fram en kompromiss efter omröstningen så hade vi inte haft extra val. Skillnaden i budgetalternativen är marginella på 1 år sikt, men på 8 år så har det hänt rätt mycket. Låtsas jobben i vården där personal kommer in som kan ta sig tid, lyssna, mata (undernäring är ett stort problem), är kanske det som krävs för att höja kvalitet. Åtminstone värt ett försök, eller? De knappt 1000 som under alliansåren anställts för att "övervaka" (fri)skolan har bevisligen inte utfört något meningsfullt arbete. En omfördelning till de som har lägst pensioner, låter inte helt fel i mina öron. | |
Måns_E | 2014-12-06 10:38 | |
![]() | Det låter nog däremot fel för de pensionärer som arbetar extra några timmar i månaden för att dryga ut pensionen. Traineejobb i vården som vården vad jag har hört inte har efterfrågat är väl ingen jättesmart idé? Sedan har vi beslutet att för fyra miljoner om dagen vänta med redan beslutade infrastrukturprojekt. Hur kan det vara ansvarsfullt? | |
ingson | 2014-12-06 11:22 | |
![]() | Det nya är att Alliansen nu bör betraktas som ett parti och dom fyra olika partibeteckningarna endast är olika falanger . Liksom man talar om vänster och högersossar. Och om dessa två stora Alliansen och Socialdemokraterna bildar regering blir det dels mycket upplevt kompromissande och ffa får vi två-tre extremistpartier som i opposition kan växa sig starka. Lite som i Weimarrepubliken | |
magnusito | 2014-12-06 11:30 | |
![]() | T o m DN problematiserar alliansens förhållningssätt idag. Då förstår ni hur problematiskt de agerar. Det måste sitta riktigt långt inne. | |