Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
popsomfan | 2015-11-24 12:41 | |
![]() | Det här är nog det dummaste inlägget hittils på betapets forum. Självklart krävdes det en "sverigevän" för att formulera det. För att sedan spä på eländet kommer scaremongers från alla landets hörn och försöker kväka ur sig sina framtidsprofetior. Snälla, sök hjälp? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-24 12:42 | |
![]() | popsomfan: Intresserad undrar vilket som var "det dummaste inlägget på betapets forum"? Något som råkade skilja sig från dina egna åsikter? Vilka de nu än är? Alla som inte tycker som du är psykiskt sjuka och borde söka vård? Och vad tycker du själv? | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 12:59 | |
![]() | MickelRav. Jag menade allvar med det jag skrev om att jag önskar att du slipper bli arbetslös eller sjuk. Jag själv har RA och hypotyreos som gör att jag varit sjukskriven i omgångar. Jag önskar INGEN att leva ett liv som innebär att man är beroende av andra för att överleva. Dråpligt var fel ordalag, men ironiskt tycker jag stämmer in bra. Du skrev att du inte betalat skatt, vilket jag tolkade som att du själv inte bidrar till välfärden. Om det är någon som är otrevlig så är det DU, som hela tiden kommer med personangrepp så fort någon inte håller med dig. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 13:01 | |
![]() | Har du någonsin haft det tungt ekonomiskt? Varit beroende av andra? Det verkar inte så. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 13:10 | |
![]() | Äh, strunt i vad jag skriver. Det blir bara fel hur som helst. Jag är inget vidare på att debattera. Är för emotionell. Folk får väl tycka som dom vill, och leva såsom de behagar. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-24 13:11 | |
![]() | Jag skrev att jag har slutat att betala skatt just nu. Vi flyttar till Danmark till årsskiftet och blir en del av det samhället i stället (som alltså precis som Sverige har ett trygghetssytem - den enda skillnaden är väl att deras kommer att bestå). Fram till dess har vi upphört med all verksamhet i våra företag för att inte bidra mer till upplösningen av Sverige. Om du nu inte avser det du faktiskt skriver så vore det kanske en god idé att läsa igenom vad du plitat ned innan du postar. Det går knappast att misstolka "dråpligt" i det sammanhang du skrev det. Men jag kan inte nämnvärt säga att jag vid det här laget bryr mig om vad du skriver. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 13:13 | |
![]() | Ok. Då förstår jag. Ja, det har du rätt i. Jag tänkte nog på tragiskt, inte dråpligt. | |
PetLin2 | 2015-11-24 13:34 | |
![]() | Inte för att verka dryg. Men att tolka några bridgevänners uppfattning som om att världen ligger ner av skratt är väl ändå en något oseriös omvärldsanalys. Känner själv en hel del folk i olika delar av världen men ingen av dem skrattar åt Sverige. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-24 13:39 | |
![]() | Det kan ju säkert vara olika petlin. De jag känner har reagerat så. Och självklart känner jag inte hela världen. Jag kan självfallet inte uttala mig om vad varje människa i hela världen tycker. Så det var slarvigt skrivet av mig. Men för att vara mer exakt då: I mitt fall handlar det om cirka 500 personer som reagerat så här. På bridgen, då. | |
Mormodern49 | 2015-11-24 13:50 | |
![]() | Kanske du skall läsa igenom , vad du skrivit innan du postar .Räven | |
limpan__2 | 2015-11-24 14:27 | |
![]() | Fortsätt jobba för en bättre värld mollee! | |
AndersF4 | 2015-11-24 14:46 | |
![]() | Inte illa att ha klart för sig vad 500 utlänska bridgevänner tycker om Sverige. | |
Minta | 2015-11-24 15:04 | |
![]() | Bridgevännerna skrattar åt oss och vi skrattar åt dem. | |
Minta | 2015-11-24 15:06 | |
![]() | Mollee, hellre naiv än cynisk. Om det nu är naivt att arbeta för en bättre värld och tro på människors vilja att göra gott. | |
lamaglama | 2015-11-24 15:16 | |
![]() | Vet ni vad, det finns mellanting mellan naiv och cynisk! Vill bara påpeka det så ni inser att det inte är två skilda läger: De cyniska och riktigt elaka, oempatiska som misstror allt och alla och inte tillerkänner alla människor det något diffusa begreppet människovärde, och de naiva och jättesnälla som känner med och för alla utsatta och svaga och därför tillerkänner alla som inte är vit medelklass så extramycket människovärde att det är rent tårdrypande. Det är möjligt att härbärgera både förnuft och känsla i samma hjärna. Och det är en väldigt bra kombination, faktiskt den enda kombination man kan nå några goda resultat med. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-24 15:26 | |
![]() | "Bridgevännerna skrattar åt oss och vi skrattar åt dem. " Och jag skrattar åt dig. Högt. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 15:27 | |
![]() | Lamaglama, du har nog rätt. Människan föddes ju med såväl hjärna som hjärta :-) Limpan, jag gör vad jag kan. Tror jag | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-11-24 15:44 | |
![]() | Och så en eloge till lamaglama, som sansat och lugnt säger precis som det är. Det som hänt i den svenska debatten är ju just att ett gäng hysteriska svenskar får för sig att någon är "rasist" eller "oempatisk" eller något annat klandervärt - så fort någon använder hjärnan och inte *insert valfri kroppsdel* att tänka med. Bra! | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 15:48 | |
![]() | Det finns ju de som klarar av att tänka rationellt men som ändå väljer att tänka med sin valfria kroppsdel. Jag själv har en gång i tiden tyckt att vi har en alltför generös flyktingpolitik. Men i slutändan går det emot min principer att neka andra människor den trygghet som jag själv har. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-24 15:49 | |
![]() | Intelligens och klokskap är inte alltid synonyma. | |