Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:36 | |
![]() | Beardo: Jag förstår inte vad du menar. Skulle det vara något FEL på VUXNA människor som springer runt i TRIKÅER? www.youtube.com/watc..._e kugPKqFw | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:39 | |
![]() | Jag stör mig lite på att du känner så ryssbrud, för i mina ögon är du inte alls det utan tvärtom så är din poesi bäst, och poesi är den konstform jag beundrar mest. :) Om du vill får du gärna ge feedback o tankar om den där texten! Tack för komplimangerna hursomhelst, förhoppningen är att skapandet genrerarar något mestadels positivt. | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:40 | |
![]() | ryssbrud: Okej, jag hann inte se ditt senaste inlägg! :) Bra! | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:46 | |
![]() | gariam: visst skriver du fint, men som sagt för mig är det vardagliga tankar, en saga nivån är inte top notch för mig men jag är hardkår i min filosofi och det är bara vad du har skrivit, jag förstår det och det är hur du resonerar, det är mjukt och talande, lättillgängligt för många, men för MIG inte särskilt metafysiskt. Däremot är du en fulländad konstnär och jag älskar dina illustrationer och målningar. Känner du till Roy Friberg? jag tänker på hans teckningar. Har ramat en del när jag jobbade på konstgalleri i Varberg. Han är enorm och därifrån. obs! ta inte min kritik på fel sätt, som sagt du kan skriva och du är underbar det är bara innehållet jag vill se nåt DJUPARE större som berikar mig mer något jag inte visste, men jag känner igen mig i dina tankar och många människor kan uppskatta det du gör, inte minst i ditt måleri som är fab. | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:51 | |
![]() | Det kommer från mina drömmar. Vet ej vad det har med din filosofi att göra, ingenting alls nödvändigtvis. Bra att det är lättillgängligt för många. Nej, jag känner inte till Roy Friberg. Ska kolla upp honom, tack för tipset. :) | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:51 | |
![]() | gariam: jag läser igen och ser att det är jag som lägger ribban, nivån på vad du skriver visst är det en magisk text jag ska ägna den mer tid men jag vill gå vidare kanske är det stillhet som behövs | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:52 | |
![]() | ja googla han är GRYM | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:52 | |
![]() | män i trikåer....jag vet inte varför men det känns obehagligt, fick en helt otippad association till "när lammen tystnar" | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:53 | |
![]() | Hur då gå vidare menar du? Exempel? *host* Jag stör mig på att det är så dyrt med rökt lax. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:53 | |
![]() | du kunde göra en drömsaga av den med illustartioner och ge ut som en barnbok (även vuxenbok såklart) men barn har lätt att förstå på många nivåer | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:57 | |
![]() | Det är medvetet skrivet som en saga som både barn och vuxna ska kunna läsa, men vi får se. Den får ligga där sålänge o så kanske det tillkommer mer grejer. Vi borde samla alla dina betainlägg och göra ett häfte. ;) | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:58 | |
![]() | gariam: nästa nivå liksom för mig är din text (sammanfattat): iden om att vi kan skapa med tankar och bör hålla sinnet rent för att få riktiga tydliga och klara resultat av det vi verkligen vill när tanken grumlas, grumlas resultatet (ja hela attraktionslagen-teorin) men sen då? nästa nivå? vad händer sen? eller måste man mästra den nivån först? jag vill veta vad händer BORTOM mänskliga tankar o drömmar när kan vi återskapa oss? vad händer bortom? hur andas vi andra sidan jag har börjat nosa på idéer och tankar helt utanför det mänskliga och det är dit jag vill nå det finns en yogabok om detta, en liten grön med nån blomma på, korta texter från nån yogi, väldigt hög energi, som jag uppfattar det och dessa passager har gett mig en hel del. Jag vill ha den kunskapen, där bortom kroppen och det mänskliga sinnet trollkarlens kraft då känner jag mig levande men jag har läst en massa magiböcker också | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 21:59 | |
![]() | gariam: ja, du hjälper mig ni hjälper mig det är det här jag pendlar mellan jag kan skriva måla vara estet osv men min PASSION är Trollkarlen jag vill gå bortom det är då jag lyser det är det jag lever för allt jag bett om av all min kraft det är bara det jag vill :) | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:01 | |
![]() | jag vill kanalisera trollkarlens energi jag vill vara trollkarlen | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:02 | |
![]() | Det är DET Beardo är: En trollkarl, en god trollkarl; en sån de flesta av oss behöver i våra liv. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:03 | |
![]() | en lajvartrollkarl i trikåer? fint | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:03 | |
![]() | Det finns inga olika nivåer i den här sagan. Metaforen mellan tankar och människor i sagan är stor, och det är nog mest så man ska se på det. Men även att det gäller tankar och känslor i sig. Sagan handlar om att leva ett bra liv här och nu i den här verkligheten, inte om vad som finns utanför. I sagan beskrivs det som finns utanför som det stora mysteriumet. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:04 | |
![]() | Snälla Beardo, hjälp mig. Jag behöver lite stöd i tillvaron just nu! | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:07 | |
![]() | Okej, ställer mig bakom Linn i kön till trollkarlen. | |
ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-26 22:07 | |
![]() | gariam: ok det var det jag såg, visst kan man twista till det och medvetet HITTA en djupare nivå, men det krävs mer av läsaren: det vaheterdet psykosartade -seendet som jag kallar det, visst går det men det kräver kanske mer energ av läsaren, och detta jag menar med att jag vill gå vidare jag läser väldigt sällan skönlitteratur | |