Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-13 21:21 | |
![]() | Jag skrev: "Uppenbarligen kan det bli sämre, eftersom människor kan känna sig kränkta." Det var inte ironiskt eller sarkastiskt menat, btw utan ett konstaterande. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:23 | |
![]() | då får vi käftaigen då när vi Ber,för dom inte vet mår dom inte dåligt aveller? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:23 | |
![]() | Vad fint sagt! Nä, det är nog bäst att bara göra det som känns bäst i kropp och själ. Det är rätt skönt att inte vara "någonting", så man slipper försvara sin tro eller avsaknad av tro. Det är frihet, att få ha sin egen tro utan att andra prackar på en deras. Har inte en enda gång hört någon på sidan som försöker få mig att bli konverterad. Det värmer i mitt lilla hjärta | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:24 | |
![]() | jag behöver inte be högt eller ens tala om det för personen det rör | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:26 | |
![]() | exakt Mollee,det blir nog bäst :) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:28 | |
![]() | Det finns en sida på nätet där folk ber öppet. be.svenskakyrkan.se/ Man blir sorgsen när man läser allt vad folk ber om. Jag tror som sagt att alla utan undantag ber en bön när man har det svårt och man inte ser något ljus i tunneln. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:29 | |
![]() | ja,knappast ropar vi på mamma när det skiter sig | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:29 | |
![]() | @ttittii Jo, det är väl så man får göra. Frågan är vad ska vi dölja härnäst? Ska vi smyga till kyrkan i skydd av natten på lördagkvällen för att inte förnärma någon? Gömma våra biblar bakom andra böcker när vi tar emot besök hemma? Någon kan ju bli kränkt. För i kyrkan så ber vi ju för folk. Varje söndag överallt i världen bes böner för ALLA människor. Och varje gång vi tar fram vår bibel syns det ju att vi har en relation med Gud. Och en relation innebär samtal och samtal är bön. Och någon kan ju bli kränkt av bönen. Antingen den är tyst och dold eller öppen. | |
| ingson | 2013-07-13 21:33 | |
![]() | Om jag skulle ha det besvärligt skulle jag inte bli kränkt eller förolämpad om någon bad för mig. Men jag skulle betrakta det som bortkastad tid och mycket hellre se att vederbörande gjorde något konkret under den tiden istället, tex baddade min febriga panna eller satte in en skaplig summa på mitt konto | |
| Sote | 2013-07-13 21:35 | |
![]() | Ttiittii-Så du tror att om en person du ber för , som tex är sjuk, blir frisk så beror det på din bön och att gud gjorde personen frisk? Snacka om att tro att man är förmer andra!!! Man blir väl inte frisk av bön, man blir frisk för att man får rätt hjälp. Jäkla trams det där. Ingen annan har ett finger med i spelet när det gäller mitt liv än jag själv, ingen annan påverkar mitt liv genom bön eller annat trams. Är jag sjuk och blir frisk så är det inget jäkla mirakel, det beror nog mest på att jag gått till läkare och fått rätt behandling och det är inte tack vare någons förbön. Så tyvärr Ttiittii-det är inte tack vare era böner som det händer något utan snarare trots det. Rultan- du får be om precis vad fan du vill för det gör ingen skillnad för dom du ber för. Det är nog mest bara för att såna som du ska kunna sitta och känna sig nöjda. "Jag bad ju i alla fall för grannen och tänk så blev han frisk från sin lunginflammation, Hurra vad jag är bra" Har absolut ingen respekt för kristna som är som du. Kan inte du respektera mig och min rätt att inte bli inblandad i din tro så respekterar inte jag dig. Aldrig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:35 | |
![]() | nä klart vi inte ska gömma oss eller våra Biblar,men när folk mår så dåligt av en Bön om glädje,så kanske vi måste ta lite hänsyn till dom,eftersom det inte är vi som ska ta åt oss äran av bönesvaret så när vi då någongång i livet träffar någon som mår så dåligt av en bön om glädje,så får vi faktiskt lugna ner oss lite och be tyst,jag menar det händer inte överdrivet många gånger på en livstid,en dold tyst Bön som personen inte hör eller ser ....det är klart när bönesvaret kommer så kanske bönebarnet kan räkna ut att det är ett bönesvar jaja det är en knivig fråga det här Rultan | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:36 | |
![]() | jajamen soten | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:40 | |
![]() | @Sote Du verkar inte förstå. Bön handlar inte om att få bättre samvete eller att känna sig duktig. Det handlar om omtanke. Jag beklagar uppriktigt om du inte förstår konceptet. "Hurra vad jag är bra" hör inte hemma i religion öht. Och så länge du inte respekterar min rätt att utöva min tro, så beklagar jag åter igen, men religionsfrihet är tack och lov fortfarande en av grundvalarna som vårt land står på. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:43 | |
![]() | @ttittii Jag tror jag hänger med i hur du tänker och till viss del håller jag med. Jag brukar själv inte gå runt och fråga folk om jag får be för dem utan sköter det tyst hemma. Men att i en diskussion inte kunna säga att man ber för andra utan att kallas respektlös...ja...jag vet ärligt inte vad jag ska säga. Känner människor sig verkligen så hotade av andras välvilja? Eller känner de sig hotade av bönen i sig? | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:45 | |
![]() | Och att sedan få höra att man tror man är för mer än andra...är skrattretande. På riktigt :)) | |
| Sote | 2013-07-13 21:45 | |
![]() | rultan-gör precis vad du vill helt öppet men blanda inte in andra i det som inte är intresserade. förstår du verkligen inte det? håller fö med ingson i hans inlägg. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:45 | |
![]() | *förmer ska det stå | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:47 | |
![]() | @Sote Ledsen - men förbön involverar andra eftersom man ber för andra. Och förbön är en av grundpelarna i kristen tro. Vi är kallade till gemenskap och därmed också förbön. Såeremede. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:49 | |
![]() | @ttittii *bönebarn* är förövrigt ett väldigt vackert ord! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:49 | |
![]() | Rultan,när dom skriver att kristna är för med en andra,Hur mycket har man läst Bibeln då?Svar:möjligen skrapat lite med nageln på pärmen | |