Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:50 | |
![]() | ja Bönebarn är ett fantastiskt ord | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:51 | |
![]() | @ttittii Kanske...eller så har man umgåtts med fel sorters troende, som hellre kräver att andra ska tvätta deras fötter än själva tvättar andras. (bildligt talat. Läser just nu slutet av Joh.evangeliet ;) ) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:52 | |
![]() | Hmm, enligt Jesus i Markus evangeliet 11:24 så ska man få allt man ber om. "Därför säger jag eder: Allt vad I bedjen om och begären, tron att det är eder givet; och det skall ske eder så" Sjyst! Jag ber om en miljon kronor ska regna ner på Rultans hem precis nu! Attans, det funkade inte. Undra varför inte fler böner blir besvarade, | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:53 | |
![]() | Pm Rulltan,jag älskar Johannes ångrar att en av sönerna inte fick heta Johannes,men om det blir ett barn till så blir det en Johannes | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:54 | |
![]() | Linders, dubbelt upp ska man få | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:54 | |
![]() | Linders,tror inte Gud är så ytlig | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:55 | |
![]() | Men Jesus säger att man ska få allt man ber om. Så varför infaller inte fler böner för kristna? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:57 | |
![]() | Jag gissar (efter att i alla fall läst lite i bibeln), att det är tomten du ska vända dig till. :) (men jag kan ha fel) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:59 | |
![]() | Citerar ju från Markusevangeliet... Och det är Jesus ord. Så är Jesus tomten kanske. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:01 | |
![]() | Linders tomten kommer med sakerna möjligen pengar också,Bön till Gud är lite annorlunda | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:02 | |
![]() | Citerar igen: Därför säger jag eder: Allt vad I bedjen om och begären, tron att det är eder givet; och det skall ske eder så. Så varför kan man inte be om vad som helst? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:03 | |
![]() | På engelska är det klarare: 24 Therefore I tell you, whatever you ask for in prayer, believe that you have received it, and it will be yours. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:04 | |
![]() | klart du kan Linders du kan be om vad som helst det finns inga hinder,kan vara bra om du har en tro så du värkligen tror på den du ber till | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:04 | |
![]() | men det är förståss frivilligt | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:05 | |
![]() | Men varför får inte fler kristna sina böner förverkligade. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:07 | |
![]() | jag kan natuligtvis inte svara för alla Kristna,Men jag tycker jag har otroligt bra bönesvar på mina Böner så jag är mer en helnöjd | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:12 | |
![]() | Om du får otroligt bra svar på dina böner, kan du inte be att alla krig ska ta slut, att ingen svälter samt att helvetet försvinner helt. Så inga människor behöver lida. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:17 | |
![]() | Det är typexempel på sådant Kristna i hela väden ber om,Och jag ska självklart be för att både svält krig och helvette försvinner,Problemet här är en en gång att folk inte följer dom Bud ord som vi fått,där det står klart att du ska älska din nästa,Att du ska inte döda och kanske viktigast av allt du ska behandla andra som du vill bli behandlad sjäv,Om villa alla följde detta så fanns det inget krig ingen svält och inget helvette så sant som det är skrivet.Så därför berjag om att folk börjar ta budorden på allvar lite tyst så att ingen tar illa vid sig Amen | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:19 | |
![]() | Du verkar inte få svar på dina böner, trots att Jesus säger att du ska få. :) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 22:21 | |
![]() | @Linders Det tror jag att alla troende kristna över hela världen gör - varje dag. Gud är ingen springpojke. Han gör allt i sin tid. Eftersom du citerar så vackert kan jag kontra med Predikaren 3 vers 1-8 (jag utelämnar en del verser, de tar upp massa plats. Du kan slå upp och läsa alltihop om du så önskar) "Allting har sin tid, och vart företag under himmelen har sin stund. 2. Födas har sin tid, och dö har sin tid. Plantera har sin tid, och rycka upp det planterade har sin tid. ....... 8. Älska har sin tid, och hata har sin tid. Krig har sin tid, och fred har sin tid." Allting har sin tid. Allting sker inte på samma gång. Allting sker inte precis när vi vill, utan när Gud vill. Gud svarar på våra böner - i sin tid. | |