Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:22 | |
![]() | ja då i sinnom tid så får jag det,i smått hela tiden så får jag bönesvar,sen är det lite knivigare med att människor inte följer första budet,det är där det blir lite fel,igentligen är det inte svårare en att krig svält och helvette skapar människor själva här på jorden,och tydligen vill många allt förmånga ha det så eftersom det inte sker en förändrig | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:23 | |
![]() | Jag gillar tanken på fred <3 Var sak har verkligen sin tid, och det gäller att använda sig av den tid man blivit välsignad på ett sådant klokt sätt som möjligt. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:23 | |
![]() | Predikaren är ju från gamla testamentet. Samma testament som tar upp att det är okej med slavhandel, att man inte får äta bacon, att man får slå sina barn, att kvinnor inte får undervisa, att män med testickelcancer inte får komma till himmelen. Var det inte det nya testamentet som vi skulle följa? Eller ska vi välja och vraka bland de delar vi tycker om? | |
| Rultatultan | 2013-07-13 22:25 | |
![]() | @Mollee2 Äru säker på att du inte är superfrälst och superkristen? *kikar noggrannare på* ;) Det är förövrigt min ständiga bön både för mig själv och alla andra - att vi ska kunna/orka/förstå att använda vår tid på rätt sätt! | |
| Rultatultan | 2013-07-13 22:26 | |
![]() | @Linders Och? Kika längre bak i tråden om du fortfarande inte vet olika reglers betydelse i GT. Vi ska följa Jesu Kristus. Lagen dömer oss inte längre. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:28 | |
![]() | Att vilja gott och tro på människans godhet, är mänskligt och finns inom oss alla, oavsett religion, kultur och sociala hemförhållanden. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:30 | |
![]() | www.youtube.com/watc...t_ a6iQkx1g | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:38 | |
![]() | Ska vi gå igenom vad "Gud" har gjort i sin förunderliga plan: 1. Skapat Lucifer, och som allsmäktig så vet han vad som skulle hända. 2. Skapat en dimension som Helvetet (möjligtvis indirekt genom Lucifer). Så människors själar kan straffas i oöndlighet (kärleksfullt! Nåt mer humant hade varit att själen upphörde att existera, det kunde vara en enkel lösning för en allsmäktig). 3. Skapat en moral baserat på vad Gud tyckte var roligt just då och dömde alla andra handlingar som går emot till synder. 4. Moralen inkluderar att kvinnor inte får undervisa, barn ska slås, getter ska offras och att andra människor som inte tror på den kristna guden ska mördas. 5. Skapat Lustgården med ett träd i mitten som man inte får äta av (att han är allsmäktig betyder att han visste att så skulle hända). 6. Döma alla generationer efteråt till samma synd, som han som allsmäktig visste om. 7. Efter ett tag, tröttna på hela din skapelse och dränk alla utom en familj. (Som om du inte visste vad som skulle hända). 8. Utför massa mirakel, tex ge män superstyrka. Gör aldrig detta igen, tex nu i vår tid, att lägga upp ett mirakel på youtube hade varit rätt så trovärdigt. 9. Bestäm dig för att din moral inte är lika viktig längre utan hamra in din top-tio-lista i sten. 10. Beffrukta en tjej med din son, som också är dig själv. För att förlåta alla genom att offra dig. Men man måste tro på det annars så syndar man ändå. (Tänk på att du har skapat alla precis så du ville att de skulle vara, är man allsmäktig så är man. Väldigt konstigt att förlåta sin egna skapelse). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:41 | |
![]() | Linders,är det där vad du tror så respekterar jag det ,men jag gillar det inte | |
| Rultatultan | 2013-07-13 22:45 | |
![]() | @Linders Tror du så? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:48 | |
![]() | www.youtube.com/watc...ic t-456LfI | |
| dinodog | 2013-07-13 22:55 | |
![]() | Tja det ligger lite i det Linders skriver. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:59 | |
![]() | Jesaja 9:2 | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:03 | |
![]() | Varför skapade Gud oss, när han redan innan visste att om han skapade oss som vi är, majoriteten skulle få brinna i helvetet för evigt. Han utformade den fria viljan (han skapade allt), han gjorde det möjligt för oss att inte tro på honom, och straffet för det är en evighet hos Lucifer. Jävligt kärleksfullt av honom. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:04 | |
![]() | @Linders 2013-07-13 22:38 Tror du så? | |
| Sote | 2013-07-13 23:04 | |
![]() | Nä rultan- jag tror att du går omkring och känner dig duktig och bra som ber för andra samtidigt som din granne spöar skiten ur sin fru men du vågar inte ringa på och fråga vad han håller på med, eller ens ringa polisen. Jag tror att du nöjer dig med att be och om grannfrun fortfarande står på benen dagen efter så är det nog tack vare dina böner att hon överlevde. Så kan du känna dig duktig. Ttiitti har åtminstone vett att fatta att alla inte vill ha era böner. Även om hon sen bet i smyg. Men hon slår sig i alla fall inte för bröstet och kräver sin rätt att få trampa på andra människors önskningar. För det är precis det du gör i all din självgodhet. Kliv ner från hästarna och fatta att alla inte tycker som du och respektera det också. Först då kan jag respektera dig tillbaka. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:06 | |
![]() | Rult: Tror inte så, tror ju inte på honom. Men bibeln beskriver det så. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:08 | |
![]() | @Linders Oh...uttryckte mig oklart. Men du svarade på frågan ( som egentligen skulle varit "Tror du att bibeln säger så") | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:09 | |
![]() | Vad stämmer inte då? | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:11 | |
![]() | @Sote .... Jajuste. Religion handlar ju om att vara så himla duktig och bäst hela tiden. Duktig du är som försöker såra och förminska. Det bidrar så otroligt mycket till diskussionen. | |