Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 18 745 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caughtbock | 2010-08-22 02:22 | |
![]() | Egentligen tar jag inte åt mig eftersom det är du som säger det. Jag vet att du har en konstig verklighetsuppfattning. Men jag tycker bara att det är jävligt tråkigt att du har så konstiga ideal för det är osunt att vara underviktig också. Allt handlar inte om yta. | |
| caughtbock | 2010-08-22 02:23 | |
![]() | Man vill ju vara frisk också, eller hur plutten? | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:24 | |
![]() | BMI är skitsnack, det är en formel en österrikisk forskare kom på efter att ha studerat data på kroppsmått på människor 40 år tidigare för att fastställa vad som var "perfekt". Han var verksam under 1930-talet, d.v.s var anställd av Hitler. BMI bygger alltså på mått för ca. 80 år sedan, vi är inte lika stora som de var då. En annan sak som makulerar BMI-teorin är att muskulösa personer räknas som överviktiga medan personer varav merparten av deras kroppsmassa består av fett räknas som normala och i många fall även underviktiga. | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-08-22 02:25 | |
![]() | Caught ; Men ja! :( men du vet ändå.. alltså orkar inte ta det här eller ja du vet. Men förlåt då. Du vet ju att ja ändå inte mena nått illa med det. | |
| caughtbock | 2010-08-22 02:26 | |
![]() | Visst är det så Kirgizistan, men nu vet jag att varken jag eller plutten är några muskelberg så då kan man ju i alla fall använda bmi som en liten riktlinje. | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:27 | |
![]() | (Perfekt läs; vad som sägs vara normalt idag.) Kul att man till och med är underviktig och därmed oönskad även om man skulle levt för 80 år sedan. | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-08-22 02:27 | |
![]() | Kirgizistan Big no no dra inte upp den idiotiska hemska gubben! Förjävligt lixom :( | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:30 | |
![]() | CB, det man snarare ska gå efter är vad som passar den enskilda individen, självklart är det svår när man ska ha ett samhällsperspektiv men det är också vad som fött denna vikthysteri, det som matar alla dessa bantningspreparatsföretag med pengar. Du ser, för mig, ut att vara och må riktigt fint och mår du bra så är du alldeles perfekt! | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:32 | |
![]() | Modeplutten, istället för att fastna på, menat, småroliga detaljer så för du ta åt dig fakta. | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:32 | |
![]() | *Får, inte för. | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-08-22 02:34 | |
![]() | What ta om det? :) :p Hängde inte med. :) | |
| caughtbock | 2010-08-22 02:35 | |
![]() | Kirigizistan: Man är inte oönskad, äcklig, ful eller skabbig vare sig man är under- eller överviktig. Det jag menar är att det är synd när man tror att man måste vara jättesmal och kallar normalviktiga människor för feta äckel. Då har man ju uppenbarligen en konstig och osund syn på vikt. Mår man bra och är hälsosam spelar det ingen roll hur man ser ut, tycker jag. Plutten: Man får tänka på vad man säger också, det är ungefär som att jag skulle kalla dig för benrangel. | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:36 | |
![]() | Modeplutten, förvisso är du yngre och därmed kanske lite mer lämpad för ett barnsligt beteende, men det rättfärdigar inte att du kastar sten i glashus. Ännu bättre, var inte dryg/ spydig/ [valfritt dåligt beteende] alls. | |
| caughtbock | 2010-08-22 02:36 | |
![]() | Oj vad mycket det hade kommit emellan där Kirgizistan. Jag håller med dig, tack för de fina orden och detsamma! | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:37 | |
![]() | CB, jag förstår och håller med. | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-08-22 02:37 | |
![]() | Krgizi ; what? jag är inte yngre jag är äldre en egenskap & det är för sjutton tvärtom?! | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:41 | |
![]() | Modeplutten, jag är ledsen, ditt sätt fick mig att tro att du var yngre. | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-08-22 02:43 | |
![]() | Kirgiz ; ja mitt sätt kanske får mig att verka yngre. men det beror faktiskt på en hel del. som jag både varit med om och som hänt så. Men nej jag är 18 snart 19. | |
| Kirgizistan | 2010-08-22 02:43 | |
![]() | Du kan inte använda en ursäkt som en "sned världsbild" för att rättfärdiga förolämpningar, om det är vad dum menar med att CB förstår dig. Stå för vad du yttrat, modeplutten, maskulinist har rätt i det han säger. | |
| caughtbock | 2010-08-22 02:44 | |
![]() | Man är överlag jävligt snabb med att döma folk efter det yttre när det egentligen inte säger så mycket om vad som händer inne i kroppen. Så länge du är frisk och kry och inte mår dåligt av att vara liten så är det helt okej plutten. Jag hade mått bra av att äta lite bättre och att röra på mig lite oftare, men det har inget med min vikt eller utseende att göra. Kanske hade jag fått en rumpa som en ikeahylla som jag så gärna vill ha dock. ;P | |