Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-13 23:11 | |
![]() | @Linders Nej, inte som jag ser det. Men det vet du ju redan :) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:13 | |
![]() | Kan du inte hålla med om att det är lite taskigt att döma så många till ett evigt liv i helvetet bara för man inte tror på honom då? Kunde inte en bättre lösning vara att ens själ bara försvann, för en allsmäktig är det inga problem att fixa. :) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:16 | |
![]() | Varför ändrade han sig om slavhandel, getslakt, kvinnliga rättigheter, homohat osv? Eller försöker Gud vara trendig och anpassa sig till tiderna! Haha. Tror du inte att det finns en liten möjlighet till att allt i bibeln kanske inte är hans ord? En kärleksfull gud som tycker att det är okej med slavhandel och kvinnoförtryck går inte ihop. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:20 | |
![]() | @Linders Domen har inte fallit ännu - ingen är på förhand dömd. Ang. slavhandel m.m - skrolla i tråden. Det har getts flera svar på det tidigare. Sista frågan: allt i bibeln är INSPIRERAT av Gud (guds ande har "andats in" i allt som står där) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:24 | |
![]() | Vadå på förhand? Som en allsmäktig varelse så kan han färdas till framtiden, se in i framtiden osv. Allt är redan bestämt. Så är det med en allsmäktig. Han visste direkt allt som skulle hända när han skapade allt. Han gjorde oss precis som han ville, det är inget svårt för en allsmäktig att ändra på detaljer. Så han ville att vi skulle begå synder, mörda osv. Annars hade han skapat oss annorlunda. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:24 | |
![]() | Eultantultan: Du frågade mig om jag var kristen förut. Jag funderar ibland på vad jag tror på. Av en slump hittade jag denna snutt. Denna video får representera det jag tror på, då den står för det mesta jag anser är godhet och klokhet. www.youtube.com/watc...BZ lX180x3U | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:25 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Pl 3mm37OMs | |
| Claysune | 2013-07-13 23:34 | |
![]() | Gud skapade människan med en fri vilja, Lucifer var en ängel som ville så att såga bli gud. Högmod blev ett fall , han tog många änglar med sig i fallet. Jag kan inte förklara allt som sker i världen. Mänsklighetet består idag av många miljarder personer med en egen fri vilja. tack för idag o gonatt. c-s | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:36 | |
![]() | @Linders Jag menar det jag skriver. Ingen är dömd på förhand. Ingen blir dömd förrän Gud dömer oss - och än är inte tiden slut. Fria viljan. Hört om den? Predestination hör inte hemma i kristendomen. Det du skriver i slutet får helt stå för dig. Sådan är inte traditionell kristendom. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:36 | |
![]() | Gud visste redan vad som skulle hända, både med mänskligheten och Lucifer. Ändå så gjorde han inga ändringar. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:37 | |
![]() | @Mollee2 Vackert...tänkvärt...vist ...och så mycket mer! Tack för delning :) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:37 | |
![]() | @Linders Jo. Han sände Jesus Kristus. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:41 | |
![]() | Vilket han på förhand redan visste att han skulle behöva. Och varför offra sig själv? Han är allsmäktig. Han kunde bara sagt till alla levande att "ni är förlåtna om ni tror på mig". Det hade varit mer logiskt... Herregud! Ni är så himla korkade. Alla troende. Frustrerande att försöka förklara logik för er. | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:43 | |
![]() | @Linders Må väl! | |
| Sote | 2013-07-13 23:43 | |
![]() | Jadu rultan - tycker du att du har rätt att dra in människor som inte är intresserade i din privata tro så tar jag mig rätten att tro vad jag vill om dig och dina avsikter med bönen. Jag väljer att tro att du gör det för att du ska känna dig nöjd. Så länge du inte kan respektera andras önskningar varför ska jag respektera dina? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:44 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...71 27599.ab Kristna lyckas igen! :) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 23:47 | |
![]() | @Sote Det står dig helt fritt att välja vem och vad du respekterar! Men att försöka såra och nedvärdera andra i ett forum som ska användas för diskussion för att man a) inte tycker lika dant som motparten b) är upprörd för att motparten tycker annorlunda och c) känner sig kränkt av något som i grunden är en kärleksfull handling eller d) allt ovanstående, imponerar inte direkt. Må väl! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-14 00:12 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Xz estI0860 detta är en vän till mig,lyssna på henne | |
| Rultatultan | 2013-07-14 00:16 | |
![]() | Jag undrar för övrigt (säkert för tredje eller fjärde gången sedan jag såg den här tråden första gången) varför de som (uttryckligen eller underförstått) tycker att kristna pådyvlar andra deras tro eller inte är intresserade av våra tankar och åsikter överhuvudtaget sitter och hänger i den här tråden? Such a waste of time det måste vara! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-14 00:36 | |
![]() | det kan vara så att det är dom icke Kristnas högsta önskan,är att få tjöta om att vi pådyvlar dom deras tro,men så är det ju inte,men dom håller fast i halmståt nått så hårt så hårt bara för det alltid har varit så deras föräldrar tjötade om att akta er för Kristna som pådyvlar sin tro och deras föräldrar före dom sa samma sak,så det har blivit liksom ett mantra som upprepar sig,Sen att Budorden och Kristen tro är vägen sanningen och livet kan dom inte ta hänsyn till,Men sanningen för mig är att Kristen tro inklusive Budorden är lösninge vägen sanningen och livet men för en del tar det tid så lååååång tid att dom missar tåget,jaja God natt Rltan och ni andra sov gott | |