Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-22 18:56 | |
![]() | DryBones, apoteket tycker om silikon, apoteket är snälla, alltså är silikon bra | |
| DennisPlz | 2008-05-22 18:59 | |
![]() | Mmm... semantik och filosofi, allt i ett :) Ord får nya betydelser över tid, inget mer med det. Naturligt idag (beställa pizza via en trådlös router och vidare genom kopparnätet) var fantasier för inte så länge sen. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:02 | |
![]() | Det kanske vore bättre att använda "ekologisk" istället för "naturlig" i vissa sammanhang. | |
| KARR0 | 2008-05-22 19:03 | |
![]() | DryBones, Okej, där är vi inte överens... tror inte att frekvensen av förekomsten av att äta kött och av att bedriva incest är jämförbara ens i samma skala. Tyckte bara det var ett konstigt argument att säga att naturligt+naturligt=allti d naturligt | |
| DennisPlz | 2008-05-22 19:04 | |
![]() | På tal om misshandlade ord: ekologisk. Snart uppe i toppstriden tillsammans med demokrati och frihet. | |
| DennisPlz | 2008-05-22 19:05 | |
![]() | KARR0, du tycks blanda ihop "naturligt" med andra ord som "fördelaktigt", "främjande" eller andra luddiga begrepp som "positivt" eller "bra". | |
| KARR0 | 2008-05-22 19:06 | |
![]() | ursäkta Budalv var det till | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:07 | |
![]() | DennisPlz, frihet är när människor som säger snälla saker har yttrandefrihet, demokrati är att överlåta all makt till det duperade genomsnittet :) Det är väl så orden brukar användas? | |
| KARR0 | 2008-05-22 19:08 | |
![]() | DennisPlz; Nej det gör jag absolut inte! Jag har överhuvudtaget inte lagt in några värderingar i nåt jag skrivit? | |
| DennisPlz | 2008-05-22 19:11 | |
![]() | Så du håller med om att ditt eget exempel: incest, är naturligt? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:14 | |
![]() | KARRO: Jag förstår att du lätt blandar ihop mig och DryBones, då vi ser ut som omslagsflickor bägge två, så det är ingen fara på taket. Jag är inte säker på att du förstod mig. Är du med på att narurligt och normalt är två skilda begrepp? | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 19:28 | |
![]() | Budalv: Okey då, nånstans förstod jag att det va lite humor med i spelet. Oj, kommer du från bräcke? Vilket sammanträffande att jag valde just den staden i mitt exempel :-P Världen är liten, och mitt huvud stort. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-22 19:32 | |
![]() | Haha. Nix, men jag har bott i närheten av Bräcke. Givetvis inte i själva Bräcke, vem vill bo där bland alla bilar och oljud? Okej, "ekologistiskt försvarbar" vore ett bättre begrepp än "naturlig". Om man har den livsåskådningen och tycker att det är viktigt att skilja på naturliga substanser som riskerar att rubba jämvikten i det ekologiska systemet och naturliga substanser som inte gör det. | |
| KARR0 | 2008-05-22 19:34 | |
![]() | DennisPlz, Den frågan har jag inte ens tagit ställning till. Men jag håller inte med om din definition av naturligt...; att alla kombinationer av saker som verkligen existerar är naturligt i vilken kontext man än sätter i de i. (silikon i bröst, embryon i en man osv) Om jag sen tycker att dessa saker är "bra" eller "positiva" har jag överhuvudtaget inte yttrat mig om. Varken när det gäller incest eller silikontuttar Och huruvida sakerna är normala är ju helt beroende på de rådande normerna i samhället. Dessa är ju helt flytande och olika i olika kulturer och tidsepoker | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 19:46 | |
![]() | Det finns väll flera sätt att se på defenitionen naturlig? Dock finns det vad jag vet ingen definition som stämmer överens med din DennisPlz, vad jag kan se. www.google.se/search...p; ct=title "existing in or produced by nature; not artificial or imitation; "a natural pearl"; "natural gas"; "natural silk"; "natural blonde hair";" Det betyder att människan inte ska vara inblandad i det som tillverkats naturligt. Och mäniskan kan inte läggas till naturen då artificielt menas "made by man, but working like the natural thing" man är människa. www.google.se/search...&a mp;meta= "functioning or occurring in a normal way" här är den definitionen som jag pratade om att man också kunde ta hänsyn till. | |
| DennisPlz | 2008-05-22 19:53 | |
![]() | Kan en huskatt göra något onaturligt? En elefant? En apa? ..en människa? För att parafrasera mig själv: Ord får nya, bredare betydelser över tid. | |
| Collaborate - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:50 | |
![]() | Enligt min mening så är slitz, moore och fhm bara för smågrabs eller vaktmästare som tycker det är skoj med upplåsta victoria silvstedts-kopior som viker ut sig. Har ingen aning om vad resten babblar om, och ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre. Anyway, hos mig är det king och plaza är det som gäller. Mode & arkitektur, it's nice! ...som borat säger. Over and out. | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 22:46 | |
![]() | DennisPlz, det betyder att begreppet artificiell inte går att definiera med andra ord? Ordet Naturlig tappar sin betydelse om det ska vara så brett. Det måste finnas nått annat ord som passar bättre in på din definition. | |
| sakoline | 2008-05-23 00:45 | |
![]() | "sakoline: ps? Vad är det? Har du svärföräldrar? du är väl inte gammal nog för det än eller?" CHL, Hur menar du? Min sambos föräldrar, de är mina svärföräldrar? Och om du inte vill använda ordet svärförälder om man är ogift, så skulle jag ju inte ha varit helt extrem med mina 21 år om jag var gift? Men detta är helt Off topic. Du undrade vad PS var. Det är en tidning om personlig utveckling och psykologi. www.allersforlag.se/..._2 388.aspx läs mer där Finns ju många bra facktidningar, men jag gillar mest att läsa om olika saker o bli allmänbildad, därför har jag inget emot en vanlig Metro. | |
| huginmunin | 2008-05-23 19:04 | |
![]() | Sedan jag skrev senast har väl en sisådär 23 sidor skrivits. otroligt! | |