Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade77
Mobilspel
Pågående20 467

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mimmipigg12008-06-10 22:03
Antal inlägg: 370

Jag kan lova dig le-lou att det är inte hundägare som Minta och jag som ställer till problem =) Men fortsätt gärna med dina överdrifter, det är rätt underhållande..

Minta2008-06-10 22:05
Antal inlägg: 20042

Är alla hundägare i London ansvarslösa? Där är hundar sällan kopplade och det tycks fungera utmärkt. Londonbor måste vara höjden av flummare som tolererar det (eller sakna kontrollbehov).

Märk väl, JAG har min hund kopplad i stan eftersom jag inte har full kontroll på den.

mimmipigg12008-06-10 22:05

Nä, men det där med att ta sitt personliga ansvar är inget för dig va, le-lou? Du verkar inte ha fattat ett smack av vad vi säger... tröttsamt att kasta pärlor för svin. Go´natt..

Minta2008-06-10 22:05

Jag har heller aldrig fast jag är ganska gammal upplevt något som helst obehagligt eller någon olägenhet med en hund. Bara positiva saker.

Budalv - Ej medlem längre2008-06-10 22:06
Antal inlägg: 2199

Hahahaha! Där jag bor går bönder i mataffärerna och luktar ko eller gris. Själv kliver jag i skit hela tiden. Och roadkill o annat, sånt är ju svårt att se resterna av. Under ett sorkår kan man vara ganska säker på att man många ggr trampar i fragment av döda djur.

Däremot nosar jag inte andra människor i skrevet, vilket jag tycker gör mig mer värd än vissa....

mimmipigg12008-06-10 22:07

Go´natt till dig med Minta. Trevligt med nån som fattar vad man säger =)

Minta2008-06-10 22:07

Hahaha...

Minta2008-06-10 22:07

Detsamma mimmipigg :-)

Budalv - Ej medlem längre2008-06-10 22:09

"Nu ska jag komma med en provokation: det är mycket möjligt att acceptansen för hundar kommer att öka liksom acceptansen för barn gjort det (inga jämförelser i övrigt så att ni inte får slag). En gång i tiden fick inte barn vistas på vissa platser och de fick absolut inte störa vuxna när de åt eller fikade. Störande ouppfostrade barn ansågs vara det värsta som fanns."

Klokt sagt, Minta. Jag tycker att den föreställningen om barn fortfarande lever kvar. I allra högsta grad. Jag blir hamskt trött på att folk från båda håll alltid måste passa på att befästa djurens låga värde. Tala för er själva. Mina djur är mer värda för mig än vad ni okända människor är.

Budalv - Ej medlem längre2008-06-10 22:09

hemskt

Minta2008-06-10 22:13

Tack, kan bara hålla med dig.

le-lou2008-06-10 22:15
Antal inlägg: 17496

mimmipigg - om du hade läst alla inlägg så hade du vetat att jag är livrädd för stora hundar. Dock inte för mindre, vi har själv hund i familjen. Har vuxit upp med en astmatiker så jag vet vilka problem det medför när man är ute.

Jag gillar hundar och katter och de allra flesta djur. Men jag tycker att en del hundägare tänker efter för lite och visar för lite hänsyn till andra människor när de kommer farande med sina hundar.
Bara för att deras hund är en familjemedlem, världens sötaste och snällaste och bla bla så innebär det inte att alla uppfattar den så. Hundrädsla är otroligt vanligt tex, och det enda kravet som ställs är att KOPPLA ERA HUNDAR I STAN.

Jag är inte rädd alls för mindre hundar, ändå tycker jag att alla hundar ska hållas kopplade i stan..där det bor andra människor-där visar man hänsyn, jag drar inte på stereon klockan ett på natten heller av samma skäl. Vill man inte leva så : flytta till landet istället?
Det finns massor av hundägare till mindre hundar som tycker det är hemskt obehagligt när stora hundar kommer farande lösa emot dem och stöder koppeltvånget helhjärtat.
Men skit i dem, det viktiga är ju att er hund får göra som den vill, för att just den mår bäst av att springa fritt i alla lägen? Eller sitta och fläkta på ett cafè...

Lite den inställningen har många i den här tråden.

le-lou2008-06-10 22:16

godnatt mimmipigg, det var trevligt att språkas .

Minta2008-06-10 22:19

Ditt språkbruk säger allt. Det är svårt att argumentera mot en sådan retorik. Jag "fläktar" inte på kafé med min hund. Fläktar du på kafé? Jag har på flera ställen skrivit att jag kopplar min hund i stan. Ändå är jag en ansvarslös hundägare som inte borde ha hund, och har förmänskligat min hund, som är hänsynslös, kommer farande med min hund mm. Jag känner inte igen mig i denna teckning.

mimmipigg12008-06-10 22:25

Hej igen. skulle skippa det här men kan inte släppa det. Tack le-lou nu förstår jag bättre vad du menar. men jag har aldrig sagt att jag tycker det är OK med lösa hundar eller korkade hundägare. Vad jag opponerar mig emot är att alla hundägare ska få skit för att somliga inte kan sköta sig. Och att det ska vara så j...a svåt att säga ifrån direkt till dom som inte sköter sig. Jag har aldrig min hund lös bland folk. Pga att det finns allergiker och hundrädda. Just nu har jag en liten cavalier king charles spaniel. Hon skadar inte en fluga ens om den provocerar henne. Men min förra hund var en rottweiler. Människors första reaktion när de träffade oss var " usch, varför har du en sån där mördarhund?" Hon var skitsnäll, men det visste ju inte främmande människor, eller hur? Så det var ju upp till mig att visa att hon var pålitlig, och det gjorde jag bra kan jag berätta. Det finns fortfarande flera bekanta som egentligen inte tycker om hundar som pratar om henne i förvånade men positiva ordalag.

le-lou2008-06-10 22:30

jamen jag har ju flera gånger skrivit att det inte alls är alla som beter sig så här. jag har däremot skrivit att de som gör det är de som ger alla andra dåligt rykte.
Synd att du uppfattat det som att jag skriver att ALLA hundägare är miffon, för det är de inte.

mimmipigg12008-06-10 22:39

Men varför säger man inte ifrån direkt om en hundägare brister i tillsyn om sin hund? Måste det alltid bli tredje part som blir lidande?

mommesfrites - Ej medlem längre2008-06-10 23:01
Antal inlägg: 7605

mimmipigg1, man kan vara rädd fär att bli biten eller få en snyting om man klagar på hund+ägare

MonkeyPonkey2008-06-10 23:12
Antal inlägg: 96

Själva diskussionen handlade väl om man ska få ta med sig hundar in på caféer/affärer eller ej. Jag tycker att det är självklart att man INTE tar med sig djuren in. Respektlöst mot allergiker, plus att det är ohygieniskt. Men i slutändan är det väl caféägaren som bestämmer. Jag skulle då inte fika på ett fik där det satt en massa hundar i alla fall.

Budalv - Ej medlem längre2008-06-10 23:15

Ja, mommesfrites. Det är man också rädd för på landet. Inte törs man klaga på någon hundägare i jaktlaget som man vet har bössa? Eller försöka tala tillrätta byns självutnämnde pingstpastor som låter sin älghund kila omkring och livnära sig på andras höns, men har sin fru i osynligt koppel och bestämmer vad hon ska ha på sig?

Jag kan tycka att koppeltvång behövs även på landet. Fast när jag tänker efter skulle jag hellre vilja se någon slags hundägarlicens eller varör inte fler poliser på byn. Knäppgökar finns ju överallt. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?