Spelrum
Giraffen53
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
44
Inloggade100
Mobilspel
Pågående19 874

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-usquebaugh- - Ej medlem längre2009-04-09 12:23
Antal inlägg: 7

Även om man är grav heroinmissbrukare, innebär det definitivt inte att man är mer benägen att begå likartade brott som Annika begick. Visst är det troligt att man begår någon form av brottslig verksamhet, men våldsbrott och heroinmissbruk tror jag inte ens är en speciellt vanlig korrelation.

Att du är övertygad om att Tony lär återfalla i brottslighet, är ju inte helt märkligt, eftersom han fått upprepade chanser att bevisa just det. Annika har varit inlåst - således har hon inte hittills kunnat återfalla, åtminstone inte utanför murarna.

kissed - Ej medlem längre2009-04-09 12:24
Antal inlägg: 3037

Det var jag som betalade planet. Så ni som är rädda för att lite av era skattepengar går till lite humana saker här i världen kan andas ut.
Notan ligger hos mej!

Minta2009-04-09 12:34
Antal inlägg: 20042

Hahaha..

vuk2009-04-09 12:44
Antal inlägg: 489

kalifornisk polis är ju desstuom kända för att vara idioter, korruption mord etc. Inte konstigt att det skjuts av en del...

Retoriken och ideologin som präglar verksamheten verkar vara lite som vår gamle pensionerade vän Bushs ideologi. God guys - bad guys och inget därimellan. Hårda tag brotta ner på marken på med handfängsel även om någon vill följa med frivilligt.

Men det var en annan fråga.

Skall man ta "hem" brottslingar. Ja, de är människor, kan betyda mycket att i alla fall få åka hem igen även om man får fortsätta sitt fängelsestraffet där.

Angående Annica, vad var hon? 19 år påtänd och var inte den so mördade utan max medhjälp. Hon har suttit i 28 år på vidrig anstalt, USA:s fängelser är ingen rolig historia, i kalifornien är dom dessutom sjukt överbelastade...kan man tänka sig att hon kanske har avtjänat sitt straff?

vuk2009-04-09 12:46

Tupac sköt väl ihjäl två om jag inte minns fel, men han åkte inte dit, hade det varit tupac 18 innan han blev känd så hade han nog brunnit i stolen, men det var Tupac rik så han då funkade rättvisan

Amiable2009-04-09 13:01
Antal inlägg: 1365

Fotnot : Heroin har liten påverkan på de kroppsliga organen. Det är livet som många heroinister lever som är skadligt, prostitution, våld, stölder och konstanta på-och avtändningar.

Jag tror inte att det är nån som frivilligt vill göra samma erfarenhet som AÖ i 70-talets usa med de influenser bl a drogmissbruket ger.

Blir så trött på att det döms hit och dit där många vet så himla mycket om hur det är.

vuk: du har en poäng där tror jag :)

Risotto - Ej medlem längre2009-04-09 13:05
Antal inlägg: 3069

Rent generelt som jag fröstår det så är det inga fina saker som den här kvinnan i sin unga och dumma ungdom har begått. Och jag förstår inte riktigt begreppet av att hon har kommit "hem", hem borde för henne vara i USA.
Dock tycker jag att 28 år i fängelse borde vara i överkant av vad en människa ska sitta inne för att sona sina brott och därför så borde hon kunna bli frigiven om inte allt för länge om det är bedömningen att hon kan klara det. Jag tror att hon kan det för nu är hon vuxen och borde se på omvärlden med ett annat öga än då i början på 80. talet.
Förlåten för ett mord vet jag inte om jag anser att man kan bli men jag tycker väl att man har rätt till att förtjäna en andra chans efter att ha sonat sitt brott, vilket jag tycker att hon har gjort. Kanske i överkant men inte konstigt länge för aktiv delaktighet som jag förstår att det handlar om. Hon förtjänar att leva resten av sitt liv (till så vida hon är fläckfri) som en fri människa och med allt vad det innebär.

Minta2009-04-09 13:10

Med förlåten menar jag att om hon avtjänat ett 28-30-årigt straff, så borde hon inte få betala ytterligare genom omvärldens stigmatisering resten av hennes liv.

-usquebaugh- - Ej medlem längre2009-04-09 13:17

:) Nej, till och med jag begriper att AD:S erfarenheter inte är erfarenheter som gemene man/kvinna vill vara med om. Jag tycker att det är okej att hon får komma hit, och jag tycker det är okej att hon så sakteliga slussas ut i samhället igen. Men jag hade inte skrivit på några protestlistor om USA hade tyckt att hon skulle avtjäna hela sitt straff där heller. Visst kan jag ha fel om heroinet, men min erfarenhet säger mig att kriminalitet givetvis är starkt betydande i samband med missbruket, men personligen har jag iaf inte sett att det är den drogen som i första hand "tar med" sin brukare på våldsturnéer.

Men oavsett, finner jag inga som helst förmildrande omständigheter i att den som är behjälplig vid mord är narkoman.

vuk2009-04-09 13:21

droger + brottslighet = sant

vuk2009-04-09 13:21

starkare korrelation får man nog leta efter

jh862009-04-09 13:28
Antal inlägg: 5

Jag tycker inte det är rätt att Annica flyttas till Sverige, då det garanterat blir ett kortare straff här än i USA. Men att sveriges rättssystem är ett skämt visste vi sedan innan, ta till exempel Csaba Pallagi den ungerska lastbilschauffören som med över 2 promille körde ihjäl en hel familj i Skåne. Han fick fängelse, dock så var han en familjefar som försörjde hela familjen i ungern. Så han fick x antal 100 000 kr av svenska staten eftersom att han skulle förlora inkomst genom att sitta i fängelse. Det är ju som att bli belönad för att begå ett brott, men så är det i Sverige brottslingarnas harem.

-usquebaugh- - Ej medlem längre2009-04-09 13:29

Jo, jag tror du missförstod mig. Jag är tämligen upplyst i just den frågan, men det finns också oerhört många olika droger. Olika droger ger olika tillstånd hos den som använder dem, och således är förmodligen också brottsligheten många ggr olika beroende på vilken drog man använder. Det är inte rakt av så, men jag skulle tro att det finns skillnader om man söker forskning i ämnet.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-09 14:01
Antal inlägg: 3069

Men hela straffet för den här kvinnan är 25 år till livstid, faktum är att hon kan anses ha avtjänat hela sitt straff och mer därtill. Varför ska hon inte släppas efter 25 år då egentligen? jag kan bara se det som att man får mycket längre straff om man missköter sig. Det måste finnas en acceptabel chans till att komma ut, för annars så finns inte anledningen kvar att vilja bli en bra människa.

Minta2009-04-09 14:21

Helt riktigt.

vuk2009-04-09 14:26

svenska rättsystemet är ett skämt... jo så var det ju, eller?
eller är det svenska ett av världens bästa? jag skulle säga det senare, kanadas skall vara rätt bra också har jag hört

micro1132009-04-09 14:52
Antal inlägg: 17542

snozy
Hon var inte påverkad under brotten -- testerna var rena.

En polis är inte högavlönad, och har ett förstärkt rättsskydd under sin yrkesutövning också i Sverige -- oavsett vad du tycker om det -- så har också andra myndighetsutövare, eftersom de blir måltavla för ilska när de utövar sitt yrke.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-09 15:06
Antal inlägg: 6214

snoosy, hon har erkänt mord därför dömds hon till ett långt straff. hon hade kunnat få livstid i sverige också. Ovanpå det så är det polismord, vilket inte bara i usa utan i sverige särbehandlas.

Jag tycker livstidsstraff är inhumant, så för min del är jag - låter som en papegoja - mest förvånad att kalif. gjort en kovändning och att svensk diplomati prioriterat detta ärende över andra mer brådskande.

vuk2009-04-09 15:07

frågan är om det är mer prioriterat...

vuk2009-04-09 15:08

vi hade ju ingen aning om vad som gjordes för henne förrens nu, misstänker att det är likadant med flera andra

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?