Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Border - Ej medlem längre | 2009-02-08 13:55 | |
![]() | Skall det vara så svårt att öppna ett enda ynket spelrum för klassisk Alfa/betapet? Det är ju trots allt det klassiska brädet som spelas i turneringar och andra seriösa sammanhang. Skall Betapet leva upp till sitt goda rykte bör man hjälpa oss klassiker att hitta varann! | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-02-08 14:09 | |
![]() | Håller med Border, även om jag personligen inte har några problem med att hitta motståndare (det beror naturligtvis på min relativt låga rating). | |
| Skrmf | 2009-02-08 14:33 | |
![]() | ja, det är ju det jag menar är motivationen. Klart att man kan hitta spelare med alla ratingar i gojan om alla klassiska spelare bor där. Problem solved... | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:39 | |
![]() | Fakta: Så fort jag gjort en inforunda så fylls det på med massor av klassiker. Nu får jag inte spamma, så efter en stund börjar det tömmas igen eftersom vi snällt o vänligt informerar slumpare i Gojan om läget. OM vi hade en undertext skulle det inte behövas inforundor o alla skulle bli glada ;-) | |
| Maizena | 2009-02-08 19:44 | |
![]() | "Skall det vara så svårt att öppna ett enda ynket spelrum för klassisk Alfa/betapet? Det är ju trots allt det klassiska brädet som spelas i turneringar och andra seriösa sammanhang. Skall Betapet leva upp till sitt goda rykte bör man hjälpa oss klassiker att hitta varann!" Ja men nu är väl inte beta under scrabbelförbundets regler. Låt folk spela vad fan de vill och framförallt var de vill.....eller som jag sagt tidigare gör rum för alla speltyper....Kan väl inte vara så svårt och gå in i ett rum och starta ett klassiskt rum och spela.... | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:47 | |
![]() | Maizena, rara Anti-Tanti :-) Kom o spela istället, hehe | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-02-08 19:52 | |
![]() | Jag måste säga att jag har jättesvårt att förstå motståndet till ett klassikerrum. En del verkar hetsa upp sig alldeles enormt över försöket/önskemålet att göra ett rum för endast klassiskt spel. Vore önskningen den motsatta - att slumparna skulle vara i minoritet och önska få ha bara slumpspel i Hunden, så skulle jag inte ens komma på tanken att protestera. Av vilken anledning skulle jag liksom...? Bara för att vara på tvären? | |
| Bamsegrogg - Ej medlem längre | 2009-02-08 20:48 | |
![]() | Det här med den där lilla undertexten, som preciserar att rummet framför allt är dedikerat åt standardspel, är intressant. Det är det enda lilla tillägget som jag och många andra bett om. Då har vi ju vips ett standardrum. Ett standardrum är ju ingen koloss som trycker bort alla andra rum och skapar fullständig förvirring, vilket vissa tycks tro. | |
| Bitte - Administratör | 2009-02-08 21:02 | |
![]() | Utan att lägga nått annat i det än att JAG tor att då kommer kraven på andra rum och vem eller vilka ska övervaka om jag =) eller någon annan slump spelare spelar där och vad ska i sånna fall ske ska vi bli kickade ?? Bara en fundering Bitte | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-08 21:19 | |
![]() | Spelvärdar är säkert inte problemet, vi har ofta besök av dom. Skulle rummet visa sig fyllas med klassiska spel utan att det behövs inforundor, så tror jag i slutet att; ja DU o andra slumpspelare skulle få NÖJA er med 8 andra rum. Stackare... En annan fundering Michelle | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-08 21:42 | |
![]() | Bitte, du vill verkligen inte förstå. Tanken är inte att FÖRBJUDA slumpspel i Gojan. Tanken är att samla klassiskspelare där. Om du vill spela slump i Gojan så gör det. Ingen kan kicka dig, men vi som gärna vill spela klassiskt tycker förstås att det är synd att slumpspelare upptar plats i Gojan när det börjar bli fullt. Eftersom vi hoppas att Gojan ska bli en naturligt samlingsplats för klassiskspelare så är det ju himla trist när en klassiskspelare inte kan komma in i Gojan för att några slumpspelare envisas med att spela just där och inte i något av de åtta andra rummen. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-08 22:00 | |
![]() | Odin, Monk & Co - snälla, ta ett snack igen runt det här. Ta ett beslut o motivera gärna varför eller varför inte... Så får vi slut på det här o tråden kan stängas. *håller såklart tummarna för en undertext* ;-) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-09 11:33 | |
![]() | Lunchtid, endast 20 spelare i Gojan men fullt i Giraffen och Krokodilen. Kom igen nu, klassiker, flytta in i Gojan i stället! | |
| agaton-sax | 2009-02-09 12:10 | |
![]() | count me in! har inte läst alla inlägg - så det kanske blir en dubblerad fråga - men, borde man inte kunna ha KLASSISK högst upp i listan, när man startar ett nytt spel? På så vis skulle man slippa ändra från SLUMPAD varje gång... | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-09 12:18 | |
![]() | agaton, majoriteten spelar slump... så det förenklar för dom. Vilket kan vara förståeligt... men välkommen till Gojan :-) | |
| agaton-sax | 2009-02-09 13:07 | |
![]() | tackar. =) jo, det vet jag (stackars förtappade själar). min tanke var att man kanske kunde ha klassisk först i just Gojan..? men det kanske inte går. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-09 13:20 | |
![]() | Det återstår att se, om det nu blir ett klassiskt rum. Får hålla tummarna för både ock! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-09 13:44 | |
![]() | Rating från 3600+ o neråt på en måndag, jiipppie! | |
| Tabita | 2009-02-09 14:06 | |
![]() | Vet någon vad arrangörerna tycker om att ha Papegojan reserverad för klassiskt spel?? Är dom med på det kunde de väl skriva ut det precis som de gjort med Grisen m.m. Som nån sa, så är det ju klassiskt som är grunden för det hela, och det enda man kan spela på bräde och på mästerskap. Det andra är ju en ploj... Om än en rolig sådan. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2009-02-09 14:25 | |
![]() | Vet inte vad ägarna tycker riktigt, dom bollar nog tanken än ;-) Jooooobbigt o vänta bara, hehe. | |