Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-03 10:10 | |
![]() | alfamarie: Tänder är jätteviktigt för hur man uppfattas. Större chans att få jobb och sådant. Tänk på hur det är accepterat att skämtsamt klaga på britters tänder, bara för att de har dålig tandvård. Tycker inte man ska ta lätt på saken. | |
| Miss_jk | 2009-02-03 12:15 | |
![]() | Jag har inte de snyggaste brösten i världen (långt ifrån) men fy fan vad glad jag är att jag har just dom! Jag har inte drabbats av bröstcancer och tvingats operera bort dem! *Peppar peppar* Jag har inte tvingats att operera mina ögonlock p.g.a. en cysta, eller rekonstruera min ena hand som kanske trasats sönder i en olycka. Det är lite detta jag menar med girighet. Varför kan man inte bara vara nöjd med det man har, för MAN HAR DET ju åtminstone! Jag blir arg på folk som ska hålla på och tramsa med skönhetsoperationer hit och dit för några rynkor eller hängbröst, medans andra tvingas genomgå dessa p.g.a. sjukdomar. USCH! | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-03 12:17 | |
![]() | word jk | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 12:31 | |
![]() | å jag blir arg på de som blir arg då man inte vet hur de känns att vara i dennes kropp som väljer att göra en skönhetsoperation måste de ens jämnföras? operation pga missbildning/sjukdom VS skönhetsoperation? varför måste de ena ta ut de andra? de finns ju de som blir hjälpta av sköhetsoperationer,vad är det att bli arg över?det är väl ingen som säger att de inte uppskatta de är fri från tex cancer?det är två helt olika saker som inte har ngt med varann att göra sen har inte alla samma styrka i sitt själförtroende som som tex du miss jk,när de inte dömer dig för det,varför dömer du dom? alla tycker väl det låter underbart att alltid älska sig oavsett hur man ser ut osv,men så funkar det ju inte i verkligheten,inte så lätt man kan jobba med sitt inre,men då är det ingen som blir arg,men då man vill göra ngt åt de yttre?hmmm jag passar mig för att uttala mig om ngt jag aldrig gjort,men jag har sett de som gjort operation FÖRE å sedan EFTER,de mår mycket bättre,,gör man en skönhetsoperation pga som jag skrev tidigare bara för det fysiska å inte blandar in att det kan sitta i det psykiska,go for it!man måste ju skilja på det först | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 12:45 | |
![]() | när jag var fem år,gjorde jag jag en skönhetsoperatin,jag hade utstående öron!klart fan jag är glad jag inte föddes döv! var det fel för jag ska ju vara glad jag har hörsel? samma sak om man nu tycker man har tex skit fula bröst elr en mage som inget biter på som tex träning å kost,argument som du ska va glad för du har en fungerande mage,,var glad du har två friska bröst,tycker jag inte hänger ihop med detta eftersom det är två helt olika saker | |
| Miss_jk | 2009-02-03 12:47 | |
![]() | Jag skulel råda dem till att skaffa hjälp för sitt psykiska problem i så fall. Är man så missnöjd med saker och ting på sin kropp att man bara måste operera sig så kan jag med säkerhet säg att det inte kommer att hjälpa. Man kommer bara hitta andra saker att störa sig på vilket leder till fler operationer, sedan slutar man som Dobnatella Versace eller Michael Jackson. Det är alltså inte utseendet det är fel på i de allra flesta fall, utan psyket. Ditt självförtroende kommer troligtvis inte att bli särskilt mycket bättre eftersom det inte sitter i några rynkor runt ögonen utan i huvudet. Vad händer när övriga kroppen blir gammal? Det börjar med brösten som hänger, sedan rynkor runt ögonen, sedan gäddhäng under armarna, sedan cellisar på låren, sedan... Ja, när blir man nöjd egentligen? | |
| Miss_jk | 2009-02-03 12:48 | |
![]() | *skulle *Donatella | |
| pennyjenny | 2009-02-03 12:50 | |
![]() | Klart jag är glad att jag har friska bröst och inte har bröstcancer, men om en förminskning skulle innebära att jag rent fysiskt skulle må bättre, så ja tack. Tyvärr kostar det ju massor. Pengar som jag inte har. | |
| Miss_jk | 2009-02-03 12:51 | |
![]() | Myspruppen: Jag pratar alltså om rena skönhetsoperationer såsom TS framställer dem: ta bort rynkkor, lyfta bröst, lyfta ögonlock o.s.v. för att de börjat hänga i och med åldern. Enbart för att bli SNYGGARE. I mina ögon är det stor skillnad på det och att operera öron som är väldigt utstående. | |
| Miss_jk | 2009-02-03 12:52 | |
![]() | pennyjenny: Same same but different. Du gör det inte enbart för att bli snyggare, då är det något helt annat. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 12:55 | |
![]() | å jag har sagt att man ska skilja på de fysiska å de psykiska i första hand,där är vi överens men jag pratar om de som mår dåligt över just rynkorna,inte att det mår dåligt men SKYLLER på rynkorna du tar till med väldig extrema ex som mickael jacksson & donnatella men hur många slutar så?å då har vi ändå kommit ifrån frågan i sej om skönhetsoperaioner då de går så långt,för då handlar det om ngt helt annat å sen var det inte baksidan av operationer du drog upp först,du började dra insjukdommar osv att man ska vara nöjd man har två friska bröst,vem är INTE det?å att du har minsann inte de finaste brösten osv,,jätte bra att du tycker om dom!men har alla de självförtroendet just då de gäller sina bröst?det kan handla om en liten förändring,inte om ngr super bomber har ju sett det själv med egna ögon vilken positiv effekt de har,varför ska jag då sitta å säga emot människan? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 12:56 | |
![]() | miss jk;du sitter å säger att det är ngt annat till en människa du inte alls känner,du tar dig stora friheter nu vad är det som är så svårt å ta in att det ENBART sitter ibrösten? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 13:00 | |
![]() | men alla kanske inte trivs med att åldras?helt enkelt? | |
| Miss_jk | 2009-02-03 13:01 | |
![]() | Ja, jag tycker att man ska vara nöjd om man har två friska bröst. Så är det bara. Varför måste de vara perfekta för att man ska vara nöjd? Nej, jag har ingen aning om hur folk känner det, men jag TROR att problemet sitter någon annanstans än i brösten. Har svårt att tro att hela självförtroendet skulle ändras bara för att brösten blir annorlunda. | |
| Miss_jk | 2009-02-03 13:03 | |
![]() | Men myspruppen, hon skriver ju själv att det är för att må FYSISKT bättre. HON sa och jag sa efter, det är inte att ta sig stora friheter. Nu ska jag jobba. | |
| pennyjenny | 2009-02-03 13:03 | |
![]() | Det fysiska blir psykiskt tillslut. Det var ju inte så kul att behöva använda "tantbh:ar" på högstadiet, sånna där med stora, typ broderade, blommönster som syns om man har en lite tajtare tröjor. Åh, vad jag kunde gråta över att inte kunna ha de där söta bh:arna som alla andra i min ålder kunde ha. Upp till C kan man hitta sånna där söta med disneyfigurer och annat ni vet. Inget jag sörjer nu, men då var det inte så kul. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 13:04 | |
![]() | självförtoendet ANG brösten | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 13:05 | |
![]() | jag opererade öronen för de var utåtstående,men det var ju fel för jag ska vara glad jag har hörsel ser inte den röda tråden,,,, | |
| pennyjenny | 2009-02-03 13:07 | |
![]() | Nä, jag förstod inte heller det resonemanget. Klart man är glad för att man är frisk. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-03 13:09 | |
![]() | penny:ja givetvis | |