Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade24
Mobilspel
Pågående20 500

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Plumspapper - Ej medlem längre2010-01-04 11:56
Antal inlägg: 1005

Okej, här kommer en uppdatering :)

Fortfarande nöjd med håret. Det lossnar inte hår och det bryts inte av mer hår när jag borstar än det gör när jag använt schampo. Snarare tvärtom.

Fördelar: Mer volym, hårbotten känns fräsch och håller sig fräsch länge, börjar inte klia efter ett par dagar. Håret blir inte flygigt.
Nackdelar: Mindre glans, lite svårare att reda ut (mitt hår är alltid jobbigt att reda ut).

Intet2010-01-04 12:50
Antal inlägg: 557

Okej så det verkar funka för dig på plumspapper.
Hade du också mycket håravfall i början?

Slånbär
Jag är inte mycket för new-age grejer i vanliga fall. Skulle aldrig ge upp tvål eller deodorant, men ville testa detta eftersom att det skulle ge en bättre hårkvalitet och vara billigare. Mitt hår har en tendens att bli flottigt redan nästa dag när jag tvättat det med schampo (vilket iof säkert beror på att jag tvättat det för ofta), har dessutom haft problem med eksem i hårbotten och skulle testa om detta hjälpte mot det. Men njaa.

Jag tror att det blir jag och mitt schampo i slutändan ändå.

Kattja-Kaj2010-01-04 12:56
Antal inlägg: 1

Det finns en superkul sida, www.shenet.se - hä kan man hitta massa trevliga skönhetsrecept för den som vill tillverka själv!

Plumspapper - Ej medlem längre2010-01-04 14:19

Intet: Nej, inte vad jag minns :) Har man känslig hårbotten är det nog ingen bra idé att nöta med bikarbonat eller något annat pulver. Man behöver visserligen inte skrubba så hårt (eller jag gör inte det).

Intet2010-01-04 14:24

Detta är nog inte metoden för mig helt enkelt. :)
Men kul att det funkat för andra iaf!

le-lou2010-01-04 14:28
Antal inlägg: 17496

Jag var supernöjd när jag testade detta, tyvärr återgick jag till schampoo av ren lathet.
Testade också henna i min "naturligt är bäst" period - vilket jag inte gör om, efter det har håret som varit hennafärgat, blivit fnösketorrt och går av. Borde klippa mig istället för att låta det gå av så, men inte kommit i väg än. I duschen märker jag mer hår, även i borsten. Aldrig mer henna i alla fall.

Plumspapper - Ej medlem längre2010-01-04 14:33

Kanske du kan försöka med något mildare schampo och balsam, typ Urtekram? Ät b-vitaminer ;)

Jag har fått mycket bättre hår genom att min övriga hälsa har blivit bättre så den förbättrade hårkvalitet jag kan se nu beror på helt andra saker än tvättmetod. Däremot ser mitt hår tjockare ut med den här metoden. Plattast blir det av balsam.

Intet2010-01-04 14:44

Jag hade redan bra, tillochmed mycket bra, hårkvalitet innan jag testade detta så håret har snarare fått en sämre kvalitet då jag tappar det och får en massa korta uppstående hår längst upp på huvudet. :P

Sotfinger2010-01-06 00:49
Antal inlägg: 22361

Jag kör fortfarande bara med bikarbonat. Tvättar håret max en gång per vecka. Håret är glansigt, mjukt och följsamt, allt spret och frizz är borta. En veritabel revolution, mitt hår hade blivit så gräsligt sen det blev grått, såg ut som svinto. Nu har det liksom återfått den kvalitet det hade när det var mörkt.

Sotfinger2010-01-26 20:11
Antal inlägg: 22361

Flera av mina bekanta har blivit nyfikna på att testa bikarbonatmetoden! Men de känner sig lite tveksamma med tanke på att de färgar resp tonar håret. Vad finns det för erfarenheter kring detta? Tappar man färg/toning snabbare om man tvttar med bikarbonat? Enligt frisörerna ska man ju till och med använda särskilda schampon för att bevara färgen.

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-01-26 20:35
Antal inlägg: 205

låter lite spännande men jag är SÅÅÅ nöjd med mina Matrixprodukter.

Svindyra, men oj va håret doftar gott o blir lent! Jättemånga som tycker att det luktar så gott. Även dagen efter jag tvättat det för doften sitter i.
Finns bara hos frisörer.
Jag tvättar håret varannan dag med deras Biolage serie från Matrix.
Använder deras spraybalsam för att få det mindre flygigt sedan då jag har långt blont hår.

Skulle mitt hår bli fett emellan dessa tvättningar använder jag "torr-schampo" .
Sprayas lite i hårbotten och sen kammas ut.

Smultronet81 - Ej medlem längre2010-01-26 20:38
Antal inlägg: 205

men, har faktiskt helt slutat med olika lotions på kroppen.
Istället använder jag babyolja!!!! Blir helt fantastiskt len på hela kroppen!
Direkt efter duschen när man är lite fuktig ska man smörja in, annars kä'nns det lätt för fett och kletigt.

Har rekommenderat detta till flera, och de kan inte tänka sig något annat än babyolja nu:)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?