Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 69 |
Mobilspel
Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:23 | |
![]() | le-lou, menar du att det alltid är LÖSSPRINGANDE pitbullar tidningen skriver om? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:23 | |
![]() | Media brukar inte bry sig nämnvärt om en närmare rasbeskrivning, i de flesta fall skriver de ut pitbull, trots att det oftast handlar om blandraser med pitbull i. Vanligast i Sverige är väl amstaff/pitbull, alltså en bitigare modell än den renrasiga pitbullen. | |
Minta | 2010-05-21 12:23 | |
![]() | Den ledsna hundägaren skrev att hennes glada hund aldrig fick leka med andra hundar för ägarna med sina hundar skingras så fort hon visar sig. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:26 | |
![]() | Precis, nouba, lite grann som att det utdelas "karatesparkar" så fort två fyllon pucklar på varandra med tåfjuttar. Men på det här området har tidningarna blivit lite mer seriösa. | |
le-lou | 2010-05-21 12:31 | |
![]() | Minta - man kan träffa hundar utan att ha de lösa ihop. Den uppfödaren i USA som mina vänners pitbull kommer i från, han säljer överhuvudtaget INTE till folk som redan har hund i hemmet, av den anledningen att det i allra flesta fall inte slutar väl. Det kan gå hur bra som helst i början, när det är en unghund vi pratar om. Alltså, när folk som sysslar med seriös avel om de här hundarna, de älskar rasen och jobbar aktivt med att förbättra synen på pitbulls - när de själva står bakom den här typen av "åsikter" (fakta skulle jag säga) om sin egen ras - varför ska det stretas emot av folk som "känner en pitbull som är göööörsnäll och kan visst springa fritt"? Varför inte ta ansvar över det man har i kopplet och inte chansa? Chansa med en apporthund - ja , det som kan hända är att hunden far iväg med ungarnas fresbee, typ. Chansa med en hund som är avlad för kamp, och grannens labrador kan ligga stendöd i gräset en kvart senare. Och det är INTE för att det är nåt fel i skallen på pitbullen. Och jo, att säga att en viss ras inte ska släppas lös med andra hundar är visst korrekt. Har du en kamphund (herregud folk, varför läser ingen på vad en kamphund innehåller, är och har i sig?), så ska du inte släppa lös den ihop med andra hundar. | |
Minta | 2010-05-21 12:32 | |
![]() | Min hund är jättekompis med en stor presa canario (vet inte om den räknas till kamphundar, men enligt somliga är den livsfarlig för att två sådana dödade en kvinna i USA). Den ägdes av en kriminell person som tränat den i kamp och andra personer hade hand om den medan hans att i fängelse. Denna hund som min hund leker med är som en knähund till psyket och enormt snäll. Första gången jag såg den tänkte jag "vågar jag verkligen låta min hund leka med den", den ser nästan skräckinjagande ut, men snäll som ett lamm lunkar han fram och rullar runt och brottas med min hund. | |
Minta | 2010-05-21 12:32 | |
![]() | Hundar kan inte leka på ett normalt sätt i koppel. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:32 | |
![]() | Välkommen tillbaka Minta. :) Jag har stött på flera ledsna hundägare som inte får låta sina "otäcka" hundar leka av sig med andra hundar. Jag träffade på en kille med en mastiff-variant när jag var ute med min 3-månaders schäfer/collie-tik och frågade om de fick busa. Han blev så paff (han var uppenbarligen inte van att få frågan) att han undrade: "Är hon snäll då?". :) | |
Minta | 2010-05-21 12:33 | |
![]() | le-lou, jag litar mer på vad SKK skriver och Fredrik Steen anser. De säger ingentig sådant. | |
Minta | 2010-05-21 12:33 | |
![]() | Tack :) | |
le-lou | 2010-05-21 12:34 | |
![]() | "Har du en kamphund (herregud folk, varför läser ingen på vad en kamphund innehåller, är och har i sig?), så ska du inte släppa lös den ihop med andra hundar." Detta är något som seriösa normalt funtade pålästa och ansvarsfulla pitbull ägare inte heller gör. Definitivt inte om man äger en vuxen hane. | |
Minta | 2010-05-21 12:35 | |
![]() | Tycker du inte att SKK och Fredrik Steen är ansvarsfulla? | |
le-lou | 2010-05-21 12:35 | |
![]() | Minta - du tror att pitbulls leker bara? Vad ska du göra när leken blir till kamp för pitbullen? Ska du sära på din hund och den då eller vad? kalla till dig pibullen och säga "fy på dig"? | |
le-lou | 2010-05-21 12:36 | |
![]() | Minta - vad jag anser om just SKK ville jag inte trycka på print. Fredrik Steen har bra åsikter om hundar. | |
Minta | 2010-05-21 12:36 | |
![]() | Ansvarsfulla hundägare släpper inte sin hund oavsett ras utan att kolla läget först. Problemet är ansvarslösa hundägare oavsett ras. | |
Minta | 2010-05-21 12:38 | |
![]() | Den presa canario som min hund leker med som av vissa anses livsfarlig, litar jag fullkomligt på. Just pitbull har jag ingen erfarenhet av, men om kamphundar generellt har jag läst vad SKK och Fredirk Steen skriver. | |
le-lou | 2010-05-21 12:38 | |
![]() | däremot Minta, så ger jag inget för hans sätt att träna hundar. :) | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:40 | |
![]() | Den där presa canarion är välkommen till hundbadet där jag hänger. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:42 | |
![]() | Fredrik Steen, är det han som ser ut som Boris Becker? Nej, han känns inte så jävla vass. Cesar Milan är 100 ggr bättre. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-21 12:44 | |
![]() | Vad har du för hund, le-lou? | |