Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SethGecko | 2010-06-18 11:04 | |
![]() | "för mig är det inte förnedring och därmed är det inte förnedring för någon annan heller." alla människor upplever saker på olika sätt. som tjej eller kille kan man uppleva det som oerhört förnedrande att se på porr. hur svårt är det att förstå? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:04 | |
![]() | Satyra: Det tror jag inte, då hade han nog valt att justera sin tidigare miss vid det här laget. | |
| Satyra | 2010-06-18 11:06 | |
![]() | le-lou - Det är väl inte så konstigt alls. Vi söker väl män med tänkande skallar förmodligen och då kan man ju komma till den icke-gillande slutsatsen själv, även om man är man. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:07 | |
![]() | seth, ifrågasätter inte att det kan vara obehagligt att titta på porr. men man behöver ju inte, så varför "ska vi utgå ifrån det". jag disskuterar bara självvald konsumtion i denna tråd. övergrepp som att tvinga ngn att se får du göra egen tråd om. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:07 | |
![]() | "Med lite fantasi kan ni nog räkna ut att det inte var tittarna Seth menade. Kan väl inte vara så svårt att räkna ut, med tanke på allt annat han skrivit i tråden, eller ..." hahaha:) ja... eller... | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:08 | |
![]() | Seth: Ok nu vet jag inte vem som har skrivit så. Du menar att vissa som ser på porr känner sig smutsiga och utnyttjade när titten är avverkad? | |
| SethGecko | 2010-06-18 11:08 | |
![]() | är man dessutom uppe i en industri som ger en rätt bra betalt och inte vet om någon annan verklighet, så är det rätt svårt att säga "jo, men jag är nog rätt förnedrad". Prata med människor som gett upp porrindustrin och se hur de upplevde sin situation då. hur ofta stannar man upp i det man håller på med och säger: "ja, jag är förnedrad och dum i huvudet, men jag fortsätter ändå." Har man någon stolthet så erkänner man ju inte på en gång att anledningen till att man blir påsatt på film och visar upp sitt kön och anus i närbild är för att man blivit våldtagen av sin pappa eller andra släktingar eller aldrig pratat samlevnad med någon överhuvudtaget, eller att man behöver pengar till droger. | |
| le-lou | 2010-06-18 11:09 | |
![]() | Så män som gillar att titta på porr är inte tänkande skallar? haha. jaja. lev i din rosaskimrande naivitet då, det är ungefär så där som kvinnor som tror att de är den enda kvinnan som deras man ser, tänder på och fantiserar om. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:09 | |
![]() | ta och läs bananflugorna nu seth. få lite nyans i ditt resonemang. svart vitt är ute. | |
| SethGecko | 2010-06-18 11:09 | |
![]() | ni tror på allvar att alla tjejer (och killar) tycker det är skithäftigt att kolla på lite porr med sin partner och inte känner ett minsta obehag inför det. vad lever ni i för värld? | |
| SethGecko | 2010-06-18 11:10 | |
![]() | ramsay; Bananflugorna är en uselt skriven bok som skildrar EN persons upplevelse av porrindustrin. EN person av tusentals är inte en objektiv skildring av en vidrig industri som ser människor som köttstycken. Tyvärr. | |
| Satyra | 2010-06-18 11:10 | |
![]() | Ok, ber om ursäkt för att jag egentolkade din "tittare-förnedring" som en felsägelse, Seth. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:11 | |
![]() | Seth, jag förstår vad du menar och du har givetvis rätt i många fall. Men det är också farligt att förutsätta att folk är offer. Den dag någon hävdar att den inte är ett offer (för porrindustrin) så får man nog trots allt välja att tro på personen, dvs tills man lyckas motbevisa påståendet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:11 | |
![]() | har ngn skrivit det? var. jag skrev ngt om detta på sida ett. att jag konsumerar porr själv. | |
| Venatici | 2010-06-18 11:11 | |
![]() | Att tro att killar aldrig kollar porr finner jag otroligt naivt. Att tvinga sin partner att inte kolla porr tycker jag är ganska fånigt, för han kommer göra det iaf. Det är skillnad på sexliv med sin partner och sexliv med sig själv. Vem ger någon rätten att säga åt en annan människa hur h*n vill ha sitt sexliv med sig själv? Ang. att det skulle ge sin partner dålig självkänsla, borde man väl finna sig själv mer värd än någon som säljer sig i porrbranschen? Gällande det etiska, kan jag väl tycka att tjejer i större utsträckning genomskådar om en tjej inte njuter på riktigt. Det är väl kanske där vi börjar "gnälla". | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:12 | |
![]() | Seth: Jag utgår ifrån att dem som använder porr som en del i sin tvåsamhet finner detta stimulerande, JA. Annars hade man kanske valt att avstå? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:12 | |
![]() | haha:) uselt... EN... fantastisk bok. känner igen mig oerhört. | |
| SethGecko | 2010-06-18 11:15 | |
![]() | -NOUBA-: japp, för det finns inga förhållanden där den ena partnern går med på något för att den andra parten tycker det är roligt. trots att man mår dåligt av det... det finns heller inga förhållanden där den ena partnern blir våldtagen av den andra... | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:15 | |
![]() | Jag kan även tycka att resultatet av slagsmål i filmer är kraftigt underdrivet, samt att sättet att hålla i vapen när man skjuter har ganska liten verklighetsförankring. För att nämna två exempel. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 11:16 | |
![]() | Seth: Jo fast normen är väl ändå en ömsesidig respekt i en relation, ska vi diskutera dåliga relationer så behöver i nog en annan tråd. | |