Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SethGecko | 2010-06-23 10:57 | |
![]() | le-lou: det finns inga undersökningar som otvivelaktigt visar på vad du påstår. det finns bara politiker som vill hävda att anledningen till att det finns "så många" långtidssjukskrivna är för att de fuskar, inte vill jobba eller är vana vid sin rutinlöshet. dessutom visar du ju rätt dålig insikt i hur människor fungerar om du tror att man vill ha en rutinlös tillvaro. | |
| SethGecko | 2010-06-23 10:59 | |
![]() | vad är girighet om inte egoism, le-lou? | |
| le-lou | 2010-06-23 10:59 | |
![]() | Seth, ja men så låter det alltid. Vi borgare fattar inte hur människor fungerar, den humanitära aspekten har ni ju patent på. | |
| niala22 | 2010-06-23 11:00 | |
![]() | lol BJ! nu ska jag jobba kram | |
| hussar | 2010-06-23 11:02 | |
![]() | Nä jag får ta med en vit lapp o rösta på mig själv,, | |
| smörbit | 2010-06-23 11:02 | |
![]() | 4- år till tack för att ni finns:-) | |
| le-lou | 2010-06-23 11:02 | |
![]() | Seth du svarar inte på min fråga innan du ställer en ny. Varför? Egoism handlar väl om att handla i ett egetintresse, inte sant? Försök nu övertala mig att du och dina gelikar handlar alltid i intresse av andra människor främst. | |
| SethGecko | 2010-06-23 11:03 | |
![]() | le-lou: en politik som uppenbart är utbildningsfientlig är i förlängningen också rätt forskarfientlig, så ja. överlag skulle jag säga att borgare är rätt dålig koll på det humanitära, eftersom det humanitära är rätt svårt att kombinera med vinstintresse. | |
| hussar | 2010-06-23 11:03 | |
![]() | Visst har vi HÖG skatt för att samhället skall vara så bra som möjligt för individerna här som lever? Eller hur ? :P | |
| SethGecko | 2010-06-23 11:04 | |
![]() | le-lou: alla människor handlar i egenintresse, absolut, men inte enbart. | |
| le-lou | 2010-06-23 11:06 | |
![]() | Du vill gärna lägga ordet girighet på en grupp, ett parti och de som röstar på dem. Egoism är ett bättre ord, men det gäller inte en grupp människor. Det ligger i människans natur att vårda och värna om det egna. Oavsett parti, så har jag iaf en förtröstan och förlitan på att de i alla fall har en strävan att göra det bästa för Sverige, på sina olika sätt, tom SD har garanterat den. Vilket parti man håller med om är ju högst personligt, men kul att diskutera. Ibland. Synd bara att en del inte ser skillnad på att diskutera politik och person. | |
| le-lou | 2010-06-23 11:07 | |
![]() | SethGecko - nej men jag förstår att du tycker att Moderaterna gör det. Det tycker inte jag. Jag tycker att de till skillnaden från de röda, ser till fler grupper än bara en. | |
| le-lou | 2010-06-23 11:16 | |
![]() | En sak som M suger på är LAS och turordningsreglerna. De vill inte ändra ett smack, det borde de verkligen göra. | |
| henrik_l | 2010-06-23 11:22 | |
![]() | SD givetvis | |
| Dammen | 2010-06-23 11:46 | |
![]() | le-lou - har åter läst genom tråden och vill tacka Dig för Dina lugna och fina inlägg. Håller helt med Dig, naturligtvis. Vill dock tillägga följande: jobbade politiskt inom Folkpartiet några år. Det gav bra insyn hur pass jobbigt det är att vara politiker. När det gäller ekonomin så kalkylerar de precis som vi enskilda med en viss pott som vi skall fördela till mat, hyra och försökringar m.m. eller till vård, skola och omsorg m.m. Men varken en politiker eller en enskild människa kan kalkylera mot finanskriser, krig eller katastrofer av andra slag liksom den enskilde inte heller kan kalkylera för dödsfall, sjukdom eller arbetslöshet. Men att studier, arbete och vilja till något bättre, skall löna sig håller väl alla med om? För den som bättre än jag kan räkna ut t.ex. en livslön mellan en duktig hantverkare och en välutbildad akademiker så tror jag mig veta att hantverkaren är den som tjänar mest. Så var det tidigare iaf. Hantverkaren har ju de facto inga studieskulder, men det ha ju akademikern. Själv slutbetalade jag mina studieskulder sista året före pensionen. Då hade jag tagit 3 olika studieskulder därför att jag hade varvat studier och arbete. Trots detta har jag en mycket låg pension och en situation som jag inte kan göra mycket åt. Men jag är tacksam att få leva i Sverige ändå. | |
| unheardpoem | 2010-06-23 12:41 | |
![]() | Miljö eller vänster. | |
| nettan23 | 2010-06-23 12:53 | |
![]() | Miljöpartiet | |
| Yamma | 2010-06-23 13:36 | |
![]() | Vore det inte bäst om man inte kunde bilda koalitionsregering, utan det parti som fick flest röster fick ensamt styra? Då måste ju folkets vilja vara det som styr mest. Som det är nu måste vi ju acceptera partier vi kanske inte gillar. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-06-23 13:53 | |
![]() | Självklart moderaterna | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-06-23 14:22 | |
![]() | Fantastisk logik du har Yamma - du måste vara vänstervriden förutom allmänt vriden. | |