Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sven_p | 2011-02-15 17:52 | |
![]() | Det var väldigt vilken het potatis detta var... Men hur svårt kan det va? Två plan till samma ställe, ett utan barn och ett med, problemet löst ingen är diskriminerad, alla är nöjda och glada :-) | |
| ANDERStG | 2011-02-15 18:07 | |
![]() | Pengarna tillbaka om någon föder på planet. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-15 18:20 | |
![]() | Vi med uppfostrade barn som vill slippa andras skrikiga ungar då? Vilket plan ska vi ta? | |
| ANDERStG | 2011-02-15 18:29 | |
![]() | Air Pinocchio? | |
| donkey1 | 2011-02-15 19:11 | |
![]() | Jag har en kompis som åkte på barnfri resa - inga barn på planet och inga på hotellet, den bästa semester hon haft säger hon. Jag skulle gärna betala extra för att slippa barnskrik. Om det finns ett sånt alternativ så står det väl var och en fritt? | |
| slånbär | 2011-02-15 19:13 | |
![]() | Nancy-Du skriver något om jämförelsen mellan seniorboenden och att vilja välja barnfritt flyg och att det inte alls var samma sak för det sista var ju bara en begränsad tid. Men hur i hela friden kan man tycka att det är ok att göra ett livsval som innebär att man aktivt väljer att inte bo med barnfamiljer när det är jättehemskt att inte vilja resa med barnfamiljer i några timmar. Riktigt konstigt tycker jag. Det är väl i så fall värre att göra det till sitt livsval. Ni som blir så upprörda och pratar om att det är så hemskt och så vidrig människosyn m.m att vilja göra en resa , som man kanske har sparat och gnetat till en längre tid, till en så maximerad upplevelse som möjligt vilket kanske för en person innebär att kunna resa och bo lugnt och stillsamt och i det här fallet då barnfritt, hur ser ni då på allt annat i vårt samhälle som innebär uteslutning av vissa grupper? Förklara gärna hur det är värre att vilja resa barnfritt än att vilja bo barnfritt? Vad är skillnaden? En barnfamilj är ju faktiskt inte välkommen att bo på ett seniorboende, en svensk pensionär får inte plats på ett arabisktalande äldreboende. Är det också sånt ni blir upprörda över eller är det annorlunda och i så fall varför? | |
| Sangria | 2011-02-15 19:29 | |
![]() | Men har ni sett att i halvåtta hos mig på tv4 så är det gayvecka!!! Vad himla orättvist att göra så och inte låta nån straight var med också. Dessutom så har jag inte sett några barnfamiljer alls med i den programserien-snacka om att diskriminera vissa grupper alltså!!! (bäst att tydliggöra att jag faktiskt skojar för er som glömde humorn på förra flyget....) | |
| donkey1 | 2011-02-15 19:31 | |
![]() | Ha ha! Bra där Sangria :) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-15 19:47 | |
![]() | Jag vill ha gayfria flyg, pensionärsfria flyg, muslimfria flyg, kostymnisse fria flyg och sist men inte minst tonårsfria flyg. För vem vill träffa på såna folk och stå ut med dem i flera timmar på flyget. Hujeda mig vad jobbigt... Förresten så vill jag inte ha några stockholmare heller ombord eller lapplänningar. Skåningar går bra är själv en sån, fast jag vill slippa malmöbor och kristianstadbor. När jag tänker efter så vill jag nog inte ha några andra på planet än de som bor i samma stad som jag. Fast iof så finns det ganska många idioter här så jag vill nog bara att min familj ska med. Ja såvida gubben kan hålla sig i skinnet för annars får han snällt stanna hemma, orkar inte med sånt trams. Kanske bäst att jag chartrar ett eget plan ändå när jag tänker efter noga.. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-15 19:49 | |
![]() | 2011-02-15 19:47 Hahhahhaaaaaaahaaa *dör* | |
| sven_p | 2011-02-15 20:38 | |
![]() | Håller med dig slånbär, fattar inte att man kan bli så upprörd över att många vill ha en lugn och behaglig resa. Tror inte att dröjer länge innan resebolagen erbjuder nån form av barnfritt flyg, speciellt på långresor. | |
| -Snödroppe- | 2011-02-15 20:41 | |
![]() | Det går väl att ge barnen sömnmedel hur svårt kan det vara? Det är dock jävligt irriterande med slappa föräldrar som inte sätter gränser för vad barnen får göra. | |
| cizma | 2011-02-15 20:52 | |
![]() | Håller med | |
| sven_p | 2011-02-15 21:55 | |
![]() | Citat från bortabra.se: "Hotell för vuxna har blivit en framgång för charterarrangörerna. Nu tittar de skandinaviska bolagen på möjligheten att ha flygavgångar där barn inte är tillåtna, skriver norska Aftenposten. - Vi överväger fördelar och nackdelar med att ha barnfria flygningar till vissa stora destinationer som Gran Canaria, Mallorca och Kreta. Där har vi ofta två avgångar per dag och den ena skulle kunna vara för barnfamiljer och den andra för passagerare utan barn, säger Torben Andersen som är informationschef för Thomas Cook, till Aftenposten. Åldersgränsen för den barnfria flygningen skulle i så fall sättas till 12 år, skriver tidningen. En anledning till att charterbolagen börjat titta på frågan är att barnfria hotell numera säljer väldigt bra. - I dag har vuxenhotellen blivit en försäljningsframgång och kunderna ställer allt högre krav på vår produkt, så visst kan ”vuxenflyg” också bli verklighet om några år, säger Elisabeth Larsen-Vonstett, informationschef på norska charterarrangören Star Tour." | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2011-02-15 23:15 | |
![]() | Jag skulle vilja att det fanns invandrarfria flyg till utlandet och utvandrarfria inrikesflighter. | |
| le-lou | 2011-02-15 23:37 | |
![]() | vi ska på bröllop i vår. På inbjudan står det "barnfritt". Ska vi vägra gå i protest för denna diskriminering? | |
| le-lou | 2011-02-15 23:43 | |
![]() | Sj har sina "tysta vagnar". Varför är det ok? (är det ok förresten?) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-16 08:10 | |
![]() | jag skulle vägra gå | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-16 08:32 | |
![]() | le-lou 2011-02-15 23:43 "Sj har sina "tysta vagnar". Varför är det ok? (är det ok förresten?)" Fast då har man ju inte (uttryckligen) uteslutit någon specifik grupp, utan bara alla som inte kan hålla klaffen. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-16 08:35 | |
![]() | Att jag som privatperson bjuder och väljer barnfritt går inte jämföra på samma vis som med vad ett Bolag gör,, Bitte | |