Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nettan232010-09-19 10:40
Antal inlägg: 4086

CB: Uppfattat! :)

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 10:42
Antal inlägg: 675

@ Caughtbock "där en massa män sitter och dreglar"

Det beror nog på hur bra bilden är. Men det skrev du ju mellan raderna "om det finns intresse". Det vill säga konsumenten bestämmer även i det här fallet. En stor skillnad melan fröken Helle "vanliga tjejen" Vaagland och Moore är ju att den förra ser rejält bajsnödig ut på sin bild. Jag tror inte att den kommer cirkulera speciellt länge.

caughtbock2010-09-19 10:43
Antal inlägg: 7699

Menar du att hon är en förebild så att folk ska apa efter och göra likadant, alltså lägga upp avklädda bilder på sig själva, eller att hon är en förebild och inte borde visa upp sin vältränade kropp för att folk kommer att må dåligt över sina otränade kroppar?

nettan232010-09-19 10:44

Att de apar efter...

nettan232010-09-19 10:46

Sen så har det ju skrivits om att hon betalat för massa operationer som hottat upp kroppen.

Hon personligen kan ju inte acceptera att kroppar förändras...

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 10:48

"Demi Moore är ju en "förebild" för säkert många unga och gamla kvinnor och det spär ju bara på..."

Alla är i sådant fall förebilder och får inte göra något som inte är förebildligt.

Vad gäller förebildsansvar så inskränker det sig till föräldrar, syskon, nära släktingar, vänner, lärare och myndighetspersoner, inte avdankade kändisar som inte gjort något av allmängiltigt värde sedan 1996.

www.imdb.com/title/tt0117 765/

caughtbock2010-09-19 10:50

Ja brösten är ju inte direkt något hon kan tacka mor och far för, så länge de inte betalade för dem. Vad hon har gjort förutom dem går ju bara att spekulera i...

Men om vi säger såhär då nettan... känner du som vuxen människa för att apa efter när du har sett den bilden? :P

nettan232010-09-19 10:57

Jag gör det inte, men hade jag haft dåligt självförtroende så kanske...

nettan232010-09-19 10:57

Alla blir ju påverkade till viss del av personer som ses i media...

caughtbock2010-09-19 11:01

Tonåringar skiter nog fullständigt i Demi Moore och hennes avklädda bilder på nätet, ärligt talat... Där oroar jag mig snarare för alla dessa barnartister som Vanessa Hudgens och Miley Cyrus som inte gör någon hemlighet av att de är sexuella varelser fastän de inte är/var 18 år fyllda. Visst har en sjuttonårig tjej rätt att ha ett sexliv med sin pojkvän, det är inte vår sak att döma, men när man vet att man har fans från ca 6 år och uppåt behöver man väl iaf inte spöka ut sig såhär under sina konserter:
www.starsareblind.co...ar ds-7.jpg

Finns värre bilder på henne, både privata och från andra framträdanden, men jag tycker inte att de är okej att visa här.

caughtbock2010-09-19 11:04

Och nej, den outfiten var väl inte så farlig om man jämför med Beyoncé, Gaga och resten av "sångerskornas" kläder, men då får man tänka på att Miley är ett barn. En stor förebild för många andra barn.

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 12:01

Jag tycker att barn först ska lyssna på mysig 70-talsprogg typ Träd gräs och stenar - i tonåren kan man gå över till alternativ musik, gärna norsk dödsmetall eller något annat radikalt. Då blir barnen kloka och fina när de blir vuxna, oavsett partifärg.

Toody Cole2010-09-19 12:23
Antal inlägg: 102

Som vanligt förväntas diverse sångerskor ta på sig hela ansvaret för att inte barn ska få "fel" uppfattning. Varför hela tiden klanka ner på dem istället för att försöka se det positiva? Lady Gaga, Miley och Taylor Momsen borde ses som duktiga unga kvinnor som lyckats slå sig fram och göra karriär istället för att se dem som hemska typer som förblindar våra barn. Vill de anspela på sex så är det deras grej. Miley Cyrus måste inte i resten av sitt liv ta hänsyn till att hon en gång hade väldigt små tjejer som fans, vill hon åma sig runt en strippstång ska hon väl få göra det? Det var samma visa med Brittan en gång i tiden och saker har inte förändrats sen dess, de förväntas ta ansvar och inte slampa till sig för det gör ju inte fina flickor, annars är det deras fel när femåringar vill ha stringtrosor yaddayadda. Det är väl ändå föräldrarna och samhällets ansvar att lära ut att en flicka inte är förkastlig för att hon anspelar på sex? Tycka vad man vill om hennes scenoutfits men hon är i alla fall ärlig med vad hon vill. Jag tycker man ska lyfta fram det istället för skuldbelägga henne och andra.
Bättre det än att snacka skit om tonårsstjärnor som vill vara sexiga, de har nämligen inte skrivit på något livstidskontrakt där de förbinder sig att alltid gå hem hos lågstadiebarn. Jag tror de flesta småttingar kommer överge Miley Cyrus nu när hon inte kör Hanna Montana-stilen längre ändå.

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 12:35

"...som duktiga unga kvinnor"

Jag tycker att man borde se dom som artister, och inte som unga kvinnor. Då blir det inte så stora problem när man har åsikter om deras musik och artisteri. Ser man dom som unga kvinnor är det oundvikligen att man projicerar kritik just på deras DNA-stege.

Det blir lika konstigt om vi säger: vi borde se det positiva i att Anna Maria Corazza Bildt är en kvinnlig medelålders politiker, inte att hon är en hemsk politiker, och istället bara se det positiva i att just hon har lyckats som politiker. Den här typen av södermalmsfeminism är bara löjlig.

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-19 12:38
Antal inlägg: 42

Håller med dig F I S T O

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 12:39

Samma exempel har hänt Sahara Hotnights - ett populärt ungdomsrockband, med endast tjejmusiker, som ständigt uppmärksammats för sin monotona könsblandning och inte att deras musik i sammanhanget är medioker och ointressant.

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 12:40

Ingen särbehandling är min medicin för ökad jämstäldhet. Oavsett hur taskig det än råkar vara.

Kul med medhåll :)

Toody Cole2010-09-19 12:41
Antal inlägg: 102

Fast den här diskussionen uppstår mycket sällan när Justin Bieber vickar på rumpan, om man säger så. Därför måste man nog, trots att man därmed säkrar sig som feminist i dina ögon Fisto, ibland nämna vilket kön en person har. Det är främst kvinnliga artister som anspelar på sex och får kritik för det nämligen, och det är främst unga kvinnor som förväntas ta skada av det. Jag hade gärna diskuterat hur jobbigt det är att vara man men det jag reagerade på handlade om kvinnor, alltså måste jag nämna att personerna är av kvinnligt kön. Om det enligt dig är ett tecken på "Södermalmsfeminism" att ens nämna att någon är kvinna så rekommenderar jag att du slappnar av lite.

caughtbock2010-09-19 12:42

Men jag tycker ändå att så länge dessa artister är barn så borde någon i deras familjer eller entourage påminna dem om att de är just BARN. Miley Cyrus är 17, Taylor Momsen likaså (om inte 16?) och det finns fler exempel på tjejer i den branschen som spökas ut till riktiga luder (ursäkta ordvalet) bara för att vadå? Konkurrera med de vuxna sångerskorna som jag anser får klä sig precis hur de vill, eller kanske för att hävda sig och visa att nu minsann är de vuxna kvinnor på 16 bast?

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-19 12:44
Antal inlägg: 42

Sahara Hotnights väcker inget annan än gäspningar. Oavsett typ av kön på medlemmarna.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?