Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lightningpaw | 2010-09-22 19:43 | |
![]() | sa världens mest påläste man :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-22 19:44 | |
![]() | haha:) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-09-22 19:44 | |
![]() | light: Precis som Jizz säger, 5,8% men efter valet ännu fler. Det handlar inte om att tidningar skriver positivt eller negativt. Utan ska man granska något så ska man ha fakta med och inte en massa egna åsikter. Syftar på alla vänstervridna krönikor. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-22 19:47 | |
![]() | @ lightningpaw Fick du slut på motargument nu så du var tvungen att sänka dig till sandlådenivå igen? :) | |
| limpan__2 | 2010-09-22 19:50 | |
![]() | SiriusMusta, är inte en krönika per definition krönikörens egna åsikter och inte ett nyhetsreportage? Det är väl just det personliga tyckandet man vill få fram i en krönika... | |
| lightningpaw | 2010-09-22 19:53 | |
![]() | jizz: jag drog alla motargumenten förra veckan, så välkommen till sandlådan! | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-09-22 19:55 | |
![]() | limpan: Ja? Spelar roll? Det är ju det jag menar. Hela blaskan är vänstervriden. | |
| golden | 2010-09-22 19:56 | |
![]() | att tidningar inklusive krönikörer överlag är vridna åt ett eller annat håll är givet och lite trist. men att vi som inte är helt förlorade går samman för att slippa nynazistiska tendenser i den svenska vardagen är ett måste.. | |
| limpan__2 | 2010-09-22 19:58 | |
![]() | Ja det är väl klart den är det, den har aldrig hymlat med att den är oberoende socialdemokratisk. Gillar ni den inte så läs den inte, är ni ute efter nyheter finns rent generellt bättre medium än kvällstidningar. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-09-22 20:00 | |
![]() | limpan: Jag tackar tipset. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-22 20:02 | |
![]() | @ light Nepps... | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-22 20:03 | |
![]() | @ limpan Det är inte bara krönikorna som är söndervridna. Utan det mesta i tidningens innehåll | |
| limpan__2 | 2010-09-22 20:08 | |
![]() | Ja det är möjligt att du tycker det, själv läser jag sällan så mycket nyheter i den eftersom jag tycker det finns betydligt mer seriös media att få sina nyheter ifrån. Men det är fascinerande hur mycket ni verkar läsa en tidning ni tycker har dåliga nyheter och vinklade reportage. Men återigen, tidningen är öppen om vilken färg den har och det är då möjligt att tolka reportagen, krönikorna eller ledarna utifrån detta. | |
| lightningpaw | 2010-09-22 20:09 | |
![]() | Jag förstår inte problemet med att tidningarna har politisk färg, det trista är väl bara att de flesta stora tidningarna är borgerliga. Men de skriver ju inte heller positivt om sd som anhängarna kanske har märkt, de står också upp för toleransen. | |
| lightningpaw | 2010-09-22 20:12 | |
![]() | förövrigt fattar jag inte meningen med att hacka sd:s sida så att man inte kan komma in på den, de av sd:s motståndare som pysslar med sånt jobbar ju stenhårt med att värva röster till dem... | |
| Mr Bombastiq | 2010-09-22 20:31 | |
![]() | Försökte hålla mig utanför debatten, men jag känner mig manad att göra ett inlägg. Senaste gången jag deltog i en tråd var det också en debatt som innehöll ett uns av etnicitet. Dock var det en tråd som hade det lite mer infantila ämnet: Varför får man inte kalla Chockladboll vad man vill? Men jag ska inte ge mig in i den diskussionen igen. Som framgick i den tråden, har jag "mixat ursprung" och mina barn har följdaktligen också det. När J.Å står och säger i direktsändning att de ska "motverka mångkulturalismen" kan jag inte annat än att undra vad det är han menar. När en hel del andra företrädare för SD uttrycker mångfalt grövre rasistiska (och homofoba) saker börjar jag bli riktigt beklämd. Jag är född och uppvuxen i Sverige, mina barn likaså. Jag kan båda verserna på nationalsången och har plöjt det mesta av Strindberg, betalar skatt och dansar polska hyggligt. Jag har ett arbete som värnar "Det svenska kulturarvet", vilket jag är oerhört stolt över! Det som skiljer mig från "gemene svensk" torde väl vara min hudfärg. När företrädare för SD säger och har sagt saker som att: Man mår illa av blandäktenskap, att man ska bekämpa mångkulturalismen, så kan jag ju inte annat än känna mig, för att använda ett slitet uttryck, kränkt. Men framförallt nedstämd.... Hur förklarar man det för sina barn? Att det finns människor som har dessa värdegrunder och formuleringar? Till er som sympatiserar med SD, hur ser ni på dessa frågor? Om det hade varit ni? Om det hade varit era barn? Hur hade ni förklarat? Skulle ni känt er hotade eller kränkta? Och ni som har röstat på SD, är det en proteströst mot etablissemanget eller anser ni att det gagnar Sverige att alla med annan etniskt bakgrund än svensk ska definieras annorlunda? Är en sådan som jag OK, eller är man per definition en del av problembilden? Var går gränsen? Jag har så få i min bekantskapskrets som sympatiserar med SD, så jag är nyfiken på hur man resonerar och tänker! | |
| Skartak | 2010-09-22 20:37 | |
![]() | Däremot så är SD's allmäna syn på "svenskhet" inte bundet till etnicitet, utan en somalier kan bli svensk utan problem. Tillägas är att jag inte röstade på SD, utan på FP, men blir trött på den infatila kampanjen som förs emot SD | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-09-22 20:42 | |
![]() | Mr Bombastiq: Jag har också mixat ursprung. Men det har inte med saken att göra. Precis som Skartak skriver så är inte svenskheten bunden till etnicitet, då dom faktiskt har blandade nationaliteter i partiet. Det handlar om att kunna anpassa sig till Sverige, ta seden dit man kommer, och inte tvärtom. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-09-22 20:43 | |
![]() | Sen tycker inte jag heller om allt dom säger och allt olika SD-politiker sagt, utan jag utgår från deras partiprogram. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-22 20:47 | |
![]() | @ MrBombastiq Riktigt tråkigt att du känner så. Dock vill ju SD strypa införseln. Då vi tar in rekordmycket. Du säger att du är uppvuxen här och jobbar etc, känner dig som en svensk med andra ord. Jag förstår inte vad du oroar dig för, du behöver inte oroa dig. SD vill bara sänka invandringen med 90%. Inte pga att de är främlingsfientliga, utan för att det kostar för mycket för sverige. Jag personligen röstade på SD för att uttrycka mitt missnöje emot övriga partier. Då de alltid skjutit invandringsfrågan under bordet och inte låtsas om att det är något problem. Och allt eftersom politikerna tiger kommer SD bara växa mer och mer. | |