Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-16 20:18 | |
![]() | Hittepå Higgins ju ;) (nu måst vi få slut på skämterierna här ;) | |
| meimse | 2010-10-16 20:23 | |
![]() | :) För övrigt har jag inget att tillägga i denna tråd. Mvh från andra sidan skärmen. | |
| le-lou | 2010-10-16 20:26 | |
![]() | "Transhealing Transhealing är en slagkraftig healingform. I trans öppnar jag upp för att ta emot mina healingsguider, medicinmännen och doktorer som kommer och jobbar med dig. En transhaeling kan avslutas med en medial vägledning som innebär att efter behandlingen går jag genom de bilderna och budskap jag fick under transhealingen. Transhealing ( 20 min + 10 min eftersamtal) Pris 400:- " va fasen är detta ??? Vilka medicinmän? Stackars satar som går på det här alltså. jag blir förbaskad. | |
| le-lou | 2010-10-16 20:27 | |
![]() | Man kan bada också på ett "andligt sätt" för bara 600 kronor. Man får ett dopp i vatten med örter i för det humana priset, ett kap! Rensning av aura & Transhealing För rensning av din aura används hemodlade örter i ett aromatiskt bad. Allt förbereds på ett andligt och harmoniskt sätt. ( 30 min ) Rensning och Transhealing Pris: 600:- | |
| le-lou | 2010-10-16 20:27 | |
![]() | glömde. det sker på ett harmoniskt sett. man ska LE när man strör oregano i badkaret med andra ord. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-16 20:45 | |
![]() | Du är välkommen åter meimse. :D Var har du hämtat allt det där ifrån le-lou? | |
| meimse | 2010-10-16 21:00 | |
![]() | Ok. då ett inlägg till. Vad kostar en bröstförstoring eller sånt därnt botox eller vad det nu heter? Är inte det också spökeri ? Jävla slöseri med energi är det vad det är. Det är vad jag tycker och nu har jag nog tyckt färdigt i alla fall kanske. | |
| mishizaki | 2010-10-16 21:15 | |
![]() | Det som är speciellt i new age-kretsar är att en annan människa ser ut att vara genuint intresserad av dig och hur du mår. Egentligen skulle det ju kunna stanna där. Det är väl vad hela handlar om eller hur? Att bli bemött, bli sedd? Själva lögnen i kontraktet är tyvärr att "behandlaren" egentligen inte är intresserad av den som sitter framför. Hon är intresserad av att behandlingen bekräftar hennes idéer om behandlingens förträfflighet. Men den ömsesidiga lögnen måste man förneka annars har behandlingen ingen verkan. | |
| le-lou | 2010-10-16 21:21 | |
![]() | Tompas Syrra : www.transmedium.se/G...ui der.html Hon går igenom guider också som hjälper henne i hennes kontakt. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-16 21:21 | |
![]() | Duu meimse, den frågan lämpar sig bäst Evans att svara på. Hoppas att han gör snart. - Och med dom känsliga vibbarna han är rustad med, så undrar jag bara om inte han redan blivit genomknottrig av den uppmärksamheten han är föremål för här i tråden. Så han kommer nog snart, med dunder och brak. | |
| le-lou | 2010-10-16 21:21 | |
![]() | mishizaki - ja jag håller med. | |
| mishizaki | 2010-10-16 21:26 | |
![]() | det säger tyvärr en del om hur den traditionella vården fungerar. på min vårdcentral springer doktorer och sköterskor om varandra i korridorerna med klapprande träskor medan vi sitter och väntar. De är jätteduktiga när man väl sitter inne hos doktorn/sköterskan, men snabbt snabbt för att det finns patienter som väntar. -Men JAAAG då? Jag vill inte bara ha medicin... | |
| le-lou | 2010-10-16 21:38 | |
![]() | home.student.uu.se/m...li sen.html OM nu medium kan det de kan, så verkar det ju helt otroligt att inte polisen själva skickar folk på kurs hos Evans tex - förstå vilken otrolig kompetens polisen då skulle besitta. Utredningar skulle förmodligen gå med vindens fart. | |
| mishizaki | 2010-10-16 21:39 | |
![]() | ...jag går till en som har tid.... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-16 21:43 | |
![]() | Om det är ett riktigt duktigt medium har h*n redan bokat in dig. :) | |
| le-lou | 2010-10-16 21:48 | |
![]() | Ordväxling mellan mediumet Rosita Johansson (medium) och en Måns Eriksson som liksom jag verkar vara en skeptiker. Förresten, hade inte Ascherg nåt om nåt medium som han avslöjade nån gång? Det ringer några klockor... "Jag tvivlar inte en sekund på att du är ett certifierat medium. Det betyder däremot inte att du har någon förmåga att kommunicera med döda. Hur mycket efterforskningar i ämnet jag har gjort vet du ingenting om. Jag har sett tillräckligt många exempel på medier vars verksamhet bygger på bluffar och missförstånd för att vara skeptisk när jag stöter på dem. Och hittills har ingen lyckats visa för mig att han eller hon kan tala med "den andra sidan". Om du, Rosita Johansson, verkligen har förmågan att tala med de döda, så kommer jag att ändra min åsikt i frågan. Men det du påstår dig kunna göra går emot den kända vetenskapen - och därför ligger bevisbördan på dig. Det är du som måste bevisa för världen - för mg, för andra skeptiker och för vetenskapen - att du har en övernaturlig förmåga - inte tvärtom. Det finns flera organisationer som utför sådana tester av påstådda övernaturliga förmågor - och som är beredda att objektivt testa även dig. JREF erbjuder dig en miljon dollar om du kan bevisa att det du påstår stämmer - tycker absolut att du skall vända dig till dem för att få din förmåga testad. Mediumet Rosita svarar: "Nu var det ju din åsikter grundade på en tidningsartikel jag ifrågasatte. Att grunda sina åsikter på annan persons vittnesmål - är inte det gränsfall på vidskepelse? Du har alldeles rätt i att bevisbördan ligger hos mig, vilket jag också påpekade vid frågestunden efter seansen. Jag sade dessutom till åhörarna att de skulle vara kritiska och skeptiska till det jag sa och bilda sig en egen uppfattning. De tester/organisationer du föreslår, vill bl a att jag ska bevisa att jag kan flytta ting med tankens kraft...?! Eeerrmm, jag har aldrig påstått mig kunna det! Du skriver att det jag kan, går emot "den kända vetenskapen". Den kända vetenskapen anno 1633, ställde Galileo Galilei inför inkvisitionens domstol där han tvingades avsvära sig "den felaktiga läran"................. Påminner mig själv om mitt devis hämtat ur Havamal: Byt ej ord med dumdryg dåre. Och därmed avslutar jag detta käbbel med nedlåtande student. Rosita Johansson Certifierat Medium" Måns: Du har rätt i att det inte är bra att utgå från någon annans rapport från en seans när man skaffar sig en åsikt. På beskrivningen lät det dock som att du utförde en cold reading, och eftersom erfarenheten visar att alla medier före dig har gjort det så förutsatte jag att även du gjorde det - på samma sätt som jag förutsätter att en boll faller nedåt om jag tappar den eller att solen går upp på morgonen - eftersom det alltid har varit så tidigare. Men, som sagt, jag är villig att ändra åsikt om du visar att jag har fel. Varken JREF eller VoF säger att du skall flytta saker med tankekraft, vilket du ser om du läser på deras hemsidor. Testen går till så att DU på förhand i detalj beskriver vad DU skall utföra, och att man sedan jämför detta med vad SOM FAKTISKT HÄNDE. Om det finns andra oklarheter försöker jag gärna reda ut dem, och jag hjälper dig gärna att fylla i en ansökan för att låta dig testas. Ett märkligt fenomen är att medier ofta slingrar sig undan när man ber dem testa sina förmågor. Inte tänker väl även du göra det? Att jämföra din situation med Galileis är väl kanske inte särskilt lyckat. Till skillnad från inkvisitionen erbjuder ju sig skeptikerna att lyssna på vad du har att säga, och kommer låta sig övertygas om det du påstår faktiskt är sant. Galilei hade bevis för att backa upp sina påståenden - och jag erbjuder dig en chans att själv skaffa sådana, vilken du avfärdar genom att missförstå vad testet går ut på. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att du är rädd för att låta dina förmågor testat objektivt." från www.mje.se/blogg/ | |
| le-lou | 2010-10-16 21:49 | |
![]() | mediumet ville inte svara mer på Måns. Förstår henne. | |
| mishizaki | 2010-10-16 21:49 | |
![]() | nja, det verkar som om cold reading fungerar mycket bättre om den som blir avläst tror på mediets förmåga. Där har han nog tagit fel person i så fall. | |
| le-lou | 2010-10-16 21:54 | |
![]() | Cold readings innebär ju bara i stora drag att "offret" omedvetet ger information till mediumet. "Cold reading är en teknik för att få fram information ur en person utan att denne är medveten om det. Tekniken kan med framgång användas av försäljare, förhörsledare, hypnotisörer, andemedier, grafologer, spåmän, astrologer, bondfångare, illusionister, Pick Up Artists och så vidare. Skeptikern Ray Hyman har beskrivit cold reading som en metod för att övertyga personer om att man vet mer om dem än vad man faktiskt gör" En vanlig variant på det senare bland bluffande andemedier är att readern instruerar sittern att bekräfta så fort denne känner igen vem som beskrivs. Aktiv medverkan av sittern ger readern större möjligheter att få tydliga avläsningar, men även en sitters fysiska och subtila icke verbala reaktioner som t.ex. höjda ögonbryn, uppspärrade eller tårande ögon, rodnader och så vidare kan ge värdefulla ledtrådar vid cold reading. Aktiv medverkan är således inte nödvändig för att en duktig cold reader ska få fram information av en sitter. Barnum-uttalanden, som fått sitt namn efter P.T. Barnum, verkar personliga men stämmer in på de flesta. De är mycket vanliga inom cold reading, men har också andra användningsområden såsom horoskop. Några exempel på Barnum-uttalanden är: * "Jag känner att du ibland blir lite osäker, speciellt tillsammans med folk du inte känner." * "Du har en låda med osorterade fotografier hemma." * "Som liten var du med om en otäck händelse som hade med vatten att göra." * "Du har problem med en vän eller släkting." * "Siffran 12 kan betyda något speciellt för dig." * "Du är inte helt nöjd med din nuvarande arbetssituation." * "Din pappa säger att han hade ont i bröstet när han dog." * "Du har haft problem med tänderna." Att ha rätt även när man har fel [redigera] Om readern ställer rätt sorts frågor så kommer han eller hon sällan att ha fel, men skulle olyckan ändå vara framme så finns det många metoder som kan rädda situationen. En försäljare som påstått något ogillande kan utbrista i ett -Jag skämtade bara och ett andemedium kan påstå sig ha flera andar igång samtidigt och att de pratar i munnen på varandra. En annan metod bland andemedier är kolla-upp-det-metoden; Om readern har påstått något som sittern inte känner igen så kan han eller hon be sittern "kolla upp det när du kommer hem", vilket kan skapa en illusion för resterande personer att det ändå är korrekt och att mediet faktiskt har kontakt. Hot reading Hot reading kallas det då information om sittern i hemlighet inhämtats på förhand. Ett exempel på sådan är när ett andemedium observerar publiken före en storseans och sedan under seansen använder detaljer han eller hon snappat upp på förhand. noterat... På storseanser tex gör detta gärna under väldigt humoristiska former, det är lättare att dölja såna här "skavanker" om man har en glad och skrattande publik samtidigt. | |
| le-lou | 2010-10-16 21:55 | |
![]() | (från wik) | |