Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-25 09:08 | |
![]() | not man - god | |
| Mammaoxå | 2011-09-25 11:17 | |
![]() | Om man som jag inte kan tro på Gud så får man hålla fast vid den godhet och kärlek som finns bland människor. | |
| y not | 2011-09-25 12:02 | |
![]() | Försvann tråden om Nina Hagens gudsupplevelse? Är det en tabu-fråga på Beta? | |
| TPP | 2011-09-25 12:07 | |
![]() | Gud, Allah, Budda, Universum....Hoppet är många liksom Tron. Så vem ska man Tro på?! Eller Hoppas att någon bönhör en?! Oddsen är lika, vem det månne vara för var och en religion. | |
| y not | 2011-09-25 12:08 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related www.svd.se/kultur/ni...49 6380.svd | |
| Nilka | 2011-09-25 12:21 | |
![]() | Självklart finns gud. Tre bokstäver som besvärjer obegripligheten. Nina Hagen visar på gud som antites mot destruktivt hjärnsläpp. Man kunde kalla gud för hopp. gud bor i hjärnan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-25 13:25 | |
![]() | vi lever i nya förbundet inte gamla testamentet | |
| slånbär | 2011-09-25 13:41 | |
![]() | ttiittii- så det är den lite mer moderna versionen av bibeln som gäller då? Den som bara är +2000 år? Ja det känns ju verkligen up to date...... Nilka-i min hjärna bor det verkligen ingen annan än jag själv. | |
| y not | 2011-09-25 14:04 | |
![]() | Vad är problemet med att de flesta tror på någon högre makt? | |
| jamendååå | 2011-09-25 14:05 | |
![]() | Gud finns inte, GUD ÄR.... | |
| y not | 2011-09-25 14:05 | |
![]() | Apropå bibelroende a7.sphotos.ak.fbcdn....42 79_n.jpg | |
| Mr Bin | 2011-09-25 14:11 | |
![]() | rooty: Läs nya testamentet också! | |
| Oliver12 | 2011-09-25 14:15 | |
![]() | neeej | |
| Kluddis | 2011-09-25 14:18 | |
![]() | Tycker väl personligen att alla kan få ha sin tro och religion. Jag förnekar inte att Gud finns. Jag väljer bara att inte tro på honom själv. Vad jag tycker är mer intressant är att ingenstans i Bibeln står det att den förbjudna/kunskapens frukt skulle vara ett äpple. och ändå avmålas det i regel 99% alltid som ett sådant. Tack och hej. | |
| y not | 2011-09-25 14:22 | |
![]() | är inte det en översättningsfråga där äpple och frukt är samma ord i gammalhebreiska eller nåt sånt. Jag hr för mig att jag hört den förklaringen. Just den myten går ju att tolka på ganska många sätt. Det finns ju gott om sedelärande historier, inte bara i bibeln som vandrat i muntlig tradition genom generationer och som ofta förmedlar konskap, insikter eller moral, på gott och ont. Jag tror man vinner på att se historien om kunskapens frukt just på det sättet. Sen har ju just äpplet blivit en symbol för kunskap. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-25 14:22 | |
![]() | icke troende vill inte läsa nt,dom gillar bara gt.Ty så älskade Gud värden att han gav den sin ende son,för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv,Ty Gud sände inte sin son till värden för att döma värden utanför att värden skulle räddas genom honom | |
| Indigo | 2011-09-25 14:23 | |
![]() | Det finns ingenting över huvud taget som tyder på att det finns en gud, bara för att dina föräldrar eller vänner har sagt det till dig så betyder det inte att det är sant. De upprepar bara vad någon annan har sagt till dem och så vidare i många generationer bakåt. För mig är det obegripligt och skrämmande hur man kan tro blint på nåt bara för någon säger åt en, få skulle göra samma sak med till exempel en politisk inriktning. Tänk dig själv; folkpartiet är den enda sanna tron, alla som inte underkastar sig folkpartiets vilja ska brinna och plågas och vi måste omvända dem innan det är för sent! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-25 14:28 | |
![]() | varför tror du att någon tror blint? och varför utgår du från att alla som är kristna har kristna föräldrar ? | |
| Kluddis | 2011-09-25 14:30 | |
![]() | y not. Det här var nytt för mina öron. Stämmer detta så är jag tacksam för den förklaringen. Ännu ett mysterium uppklarat. | |
| y not | 2011-09-25 14:32 | |
![]() | Indigo, tror du på kärleken? Att du inte drömmer när du sover förstår jag och tänker inte lägga ner tid på att förklara vad det är. Men vad tror du stjärnorna är? Sen har jag hört människor prata om färger och att det finns en massa olika tex i den där ljusbågen som ibland syns mellan regn och sol. Visserligen finns det inget över huvud taget som tyder på att det finns något som skulle kunna kallas färger. men ändå är det många som tror det. Det enda jag ser är lite ljusare och lite mörkare. Men visst är det skrämmande vad människor kan tro för konstigt. | |