Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-12-01 15:44 | |
![]() | Varför kan de inte sätta en sån här person som partiledare för (S)? svtplay.se/v/2604107...ar a_besked | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-01 16:11 | |
![]() | Det kan knappast bli sämre med en annan partiledare,sossarna är i opposition men hallå var är dom,har dom gett upp | |
| le-lou | 2011-12-01 16:13 | |
![]() | de behövs och är just skitviktiga som oppositionsparti. Därför hoppas jag innerligt att de hittar ut ur krisen, tittii. | |
| tupac | 2011-12-01 16:14 | |
![]() | Oskarshamn, indeed. | |
| bulimi4 | 2011-12-01 16:32 | |
![]() | Juholt har ju visat sig vara värsta pajasen ju. Bort bort bort. Men värre än Mona, nae, så illa är det inte. | |
| 670323 | 2011-12-01 16:44 | |
![]() | juholt ska absolut sitta kvar | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-01 17:00 | |
![]() | Borg lät en barnflicka jobba svart hos sig men sitter kvar. Reinfeldt betalade hemhjälp med en lön ca 40% under kollektivavtalet. Men de sitter kvar...javisst ja, vad dum jag är - de är ju inte sossar. | |
| meimse | 2011-12-01 17:02 | |
![]() | Håller med om att sossarna är viktiga som oppositionsparti. Vad har det tagit åt media? Varför t.ex. focuserar de på enskilda företag som bara följer moderaternas politik? Jag funderar på: Varför focuserar de inte på innehållet i politiken eller t.ex. hur mycket såldes apoteken för och vart gick de pengarna och vilket folkägt bolag står på tur nästa gång? Vattenfall(om nu nån vill köpa det)? Och vad gör de när det inte finns mer statliga bolag att sälja? | |
| le-lou | 2011-12-01 17:14 | |
![]() | BSKV. Det skedde innan de hamnade vid makten. Det är inte något försvar, utan en förklaring på varför det blåser hetare kring folk som gör bort sig när de väl är offentliga och sitter vid makten. Sen kan man diskutera sakfrågan iofs, det är inte helt korrekt det där. Reinfelt tex, gjorde ju inget brott- det finns ingen lag som säger att du måste följa kollektivavtal om du inte är ansluten. Borg uppger själv att han följde reglerna. Det kan man fråga sig men inte är det särskilt aktuellt. Kolla på de som fått avgå när de dummat sig under tiden vid makten, där ser vi både borgerliga och sossar och alla möjliga som fått lämna poster. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-01 17:20 | |
![]() | le-lou: Juholt har inte heller, vad jag vet iaf, makten. Han är bara partiledare. Makten har man i regeringsställning. "Borg säger...", ja men uppenbarligen betalade han ändå svart? Blir det mer tillåtet för att man säger att man inte gjort det? "Inte särskilt aktuellt"...nähä, men det gick bra att jaga Juholt för något påstått fusk med bilhyrning från 2007. Förresten, du känner dig inte lite sugen på Toblerone nu när vi ändå diskuterar inaktuella saker? | |
| tröttaste | 2011-12-01 18:31 | |
![]() | BSKV: Skitsamma om Juholt gjort rätt eller inte. Sosseväljarna dömer honom för de förväntar sig mer av en partiledare än att han ska mjölka samhället på bostadsbidrag och småfiffla med reseräkningar. Han är alltså körd så får man inte bort honom får du hållas med Reinfeldt och Borg till de går i pesnion antagligen. Sen när det gäller Borgs och Reinfeldts myglande ses väl det närmast som en merit av deras väljare, jag menar, det partiet har väl alltid gillat folk som utnyttjar och lurendrejar landet, eller? | |
| le-lou | 2011-12-01 19:07 | |
![]() | Men BSKV - jämför Borg och Juholts position och hur nära i tiden saker & ting sker. Borg var i det närmaste okänd för allmänheten då detta begav sig, och det som skedde var att han inte skickade in kontrolluppgift på den lön han betalade ut. Detta var alltså ganska länge sedan, 1997-1999. Juholt: nystigen partiordförande för ett av Sveriges största parti. Jag tror inga väljare ser myglande som en merit, vare sig sossar eller alliansväljare. | |
| tröttaste | 2011-12-01 21:30 | |
![]() | Le-lou: Moderaterna har alltid skrattat i mjugg åt oss andra om de kunnat blåsa oss på nån krona, de e väl inget nytt.... | |
| Perra92 | 2011-12-01 21:34 | |
![]() | Konstigt att han sitter kvar med tanke på när tråden skapades. Såg ett inslag med tomten från Östersund och undrade verkligen om det var den bäste på två fötter som sossarna kan frambringa. Han gav ett uppgivet intryck. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-01 21:44 | |
![]() | människor blir mer och mer puckade,det bästa för sossarna vore att få tag i en tjusig partiledare med driv,ett jävla driv,inga fifflare med blöjor och bidrags tjafs,VARFÖR kollades han inte upp innan,varför har dom inte en "personlig assistent"eller jurist som tar bort deras parkeringsböter så att det slipper bli förstasides stoff,det ska inte finnas en enda harch pipa i tonåren det ska inte finnas någonting negativt på en partiledare,eftersom valet har blivit mer och mer som att rösta på en person,en obetalt tv avgift får så stora propotioner att hela politiken poff försvinner,efter Juholt måste dom kunna trolla fram någon med driv i olof palme hadde ungar och barnbarn vad är dom ?,någon gen måste gått i arv | |
| rajden | 2011-12-01 21:46 | |
![]() | Ja-nog verkar det som om det är kostsamt för partiet om han sitter kvar! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-01 21:46 | |
![]() | partiet kommer att försvinna | |
| shoppa | 2011-12-01 21:51 | |
![]() | Oavsett om man är sosse,moderat,m.fl.så hade Juholt varit anställd privat hade han åkt från sin post för länge sedan.Det verkar som att alla inom regeringen håller varandra bakom ryggen oavsett om det är rätt eller fel.Detta bara för att "säkra " sin egna plats.DET kan jag tycka är rent ut sagt för j-t! | |
| tröttaste | 2011-12-01 22:53 | |
![]() | Shoppa: Kan jag tycka? Tycker du eller tycker du inte att det är för d-t? | |
| meimse | 2011-12-03 12:48 | |
![]() | Juholt ska sitta kvar. Jag tror att han kan vara en oslipad diamant. Slipning pågår. Vad sossarna skall göra är att föra fram sin politik och kritik mot moderaterna och inte hålla på att käfta i pressen om något annat än partiets sakfrågor, personfrågor kan de sköta internt. Sossar som träder fram och kritiserar Juholt skadar partiet mer än Juholts, i sammanhanget, små tabbar. Vid varje möte med media skall varje sosse prata om sin politik inget annat. | |