Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
shulten | 2012-12-06 22:06 | |
![]() | Judar är Guds utvalda folk. Var givmild i kollekten till de, så löser sig Gaza problematiken! | |
ingson | 2012-12-06 23:39 | |
![]() | Nippertippan OK låt oss säga att någon djävul är med och styr och ställer på jorden,orsakar jordbävningar etc. Om gud inte är svag måste det i så fall vara enligt guds önskan? Då måste gud ju vara antingen mindre god eller rentav elak Gnagelram Om vår bristande analysförmåga gör oss oförmögna att förstå varför gud agerar på ett visst sätt,om han s.a.s är oförutsägbar blir han ointressant. Då kan vi lika gärna kasta tärning inför våra beslut | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2012-12-07 00:15 | |
![]() | Jesus är en historisk person precis som alla andra religiösa gestalter. Alla religioner är sanna. Man behöver inte välja. Ingen är finare än någon annan. Hylla storheterna som skänker en evigt liv och förbanna ens öde. Så skulle Zharathustra talat. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-07 07:08 | |
![]() | Risil,det står I Bibeln att vi kristna ska bli dum förklarade det hör till | |
limpan__2 | 2012-12-07 07:21 | |
![]() | Det är ett ganska vanligt försvar för dem som vill manipulera medlemmarna i en sekt. Till exempel man vill bryta sig loss från den judiska grupp man tillhört. Du som tänkt kritiskt borde väl ha tänkt en hel del kring dessa frågor med? Ni som anser er tro enligt kristendomen, om ni hade växt upp i en sekulär familj men i ett t.ex. buddistiskt land. Vilken religion tror ni att ni då hade kommit att tillhöra när ni blev religiösa? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-07 09:08 | |
![]() | jag försvarar mig inte,jag har varit gör atteist limpan och idiotförklarat alla religioner,sagt skällsord till nunnor i min tonårstid,jag har varit där du är,jag har tyckt att alla religioner varit fabler och idiotförklarat alla dom religioner jag kännt till.kanske har jag varit Budist i ett Budistiskt land har ingen aning,jag har inte växt upp i en kristen familj och går inte i mina föräldrars fotspår.så som sekter fungerar är inte ok dom vill att folk ska komma till dom med tvång,så har även Kristna kyrkan fungerat,tack och lov gör inte Kristna Kyrkan inte det längre,till Jesus söker man sig om man vill han tvingar ingen till sig,dett är fritt för alla att söka Jesus religion under tvång är fel | |
nippertippan | 2012-12-07 09:24 | |
![]() | Limpan, det är ett ganska vanligt svar från någon som inte tror :) | |
nippertippan | 2012-12-07 09:29 | |
![]() | Det finns många som är uppvuxna i en kristen familj och väljer en annan väg. I min uppväxt var morfar kristen, men jag hittade Gud själv av en annan anledning tidigt i livet, sen kom jag bort från min tro ett tag och började med New Age, spådomar, andar och sånt. Men nu är jag tillbaka och satsar 100% på mitt förhållande till Jesus. Men vi kristna är inte perfekta heller. Vi kämpar mot denna världens frestelser, men genom nåd och tro är vi frälsta. | |
nippertippan | 2012-12-07 09:31 | |
![]() | tiittii, ville trycka på gilla-knappen på ditt inlägg, men finns ju ingen :) | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-07 09:45 | |
![]() | Jag växte upp med kristendomen, men passade aldrig in; jag fick aldrig (tillfredsställande) svar på mina frågor, bara uppmaningen att hänge mig istället så skulle jag förstå. Men det enda jag fick med mig var en känsla av utanförskap och skepsis. Vetenskapen vet inte heller allt, men strävar efter mer kunskap. Den talar heller inte om fördömande eller utanförskap. Mycket dumt har förvisso gjorts i vetenskapens namn, men även under olika religioners vingar. Ingen är bättre än någon annan egentligen, ingen har absolut rätt eller fel när det kommer till att tro eller inte. Men med ett logiskt och skeptiskt sinne har jag oerhört svårt att förstå den i mina ögon blinda tron och bristen på svar; det betyder dock inte att jag automatiskt inte respekterar den som tror. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-07 09:50 | |
![]() | jonisk,det är tragiskt att det blir som det belev för dig,men du är ju ett med naturen där är ditt"hemma"och känner dig inte utanför,du har ditt hämma vid älvenskant eller? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-07 09:51 | |
![]() | fattas ett du mellan känner och dig | |
JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-07 09:53 | |
![]() | fråga: man får ju syndernas förlåtelse om man ber om det, alltså då är man fri från synd, eller hur? Den som är fri från synd får kasta första stenen. i berättelsen så är ju poängen att ingen kan kasta sten, men egentligen så borde väl de som bett om sina synders förlåtelse få kasta? (vem va're som fucking kasta?) | |
mir_anda | 2012-12-07 09:58 | |
![]() | Jesus = Mållgan ! | |
nippertippan | 2012-12-07 09:59 | |
![]() | Jonisk, ja det kan bli så.. har själv varit där. Kände mig mer utanför och inte nära Gud. Jag tror det var för att jag betraktade Gud utifrån andra människor. Men nu har jag landat i mig själv och fått en egen ny syn på Gud och hur allt ligger till. Jag bad Gud om att ge mig svar i stort och smått och en rätt syn på Gud, och det verkar som om han svarat mig :) Hoppas du hittar det också. kram | |
nippertippan | 2012-12-07 10:02 | |
![]() | Jesusgudsson, Ja man får syndernas förlåtelse, men helt fri från synd kan man ju inte vara i denna världen eller hur? Eftersom man ständigt begår nya synder i tankar, ord och handlingar. Ingen människa kan uppfylla Guds alla tio budord, förutom Jesus själv. Men vi är friköpta från syndens grepp om oss. | |
nippertippan | 2012-12-07 10:04 | |
![]() | Jesus visste ju själv att han var utan synd och kastade inte stenen, utan istället förbarmade Han sig över kvinnan. | |
nippertippan | 2012-12-07 10:05 | |
![]() | Samtidigt tog Han alla våra synder på sig och lät sig slutligen att fullborda uppgiften och offra sig själv för Gud. Med sig tog Han alla våra synder, för att dom som vill tro på Honom ska få syndernas förlåtelse och ett evigt liv. | |
nippertippan | 2012-12-07 10:08 | |
![]() | Nu ska jag inte prata mer :) | |
nippertippan | 2012-12-07 10:10 | |
![]() | Joh 3:16 Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. | |