Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2013-03-15 16:59 | |
![]() | boffertomte Inget svar alltså. Det var dumt att nämna vapen, det var tydligen pedagogiskt för svårt. Låt oss byta ut ordet "vapen" mot "kokain" istället då. Missade att föra fram ett pundigt argument från drogromatikerna 14:52 (det finns ju så många) ; "en legalisering av cannabis knäcker delar av knarkmaffian" | |
| boffertomte | 2013-03-15 17:25 | |
![]() | nej ingson, inte en gång till. Jag är färdig med ditt argument. Det dög inte första gången du lade fram det och det blev inte bättre av att du upprepade det igen och igen. Jag har förklarat utförligt varför det inte håller, att du inte förstår är inte mitt fel. | |
| Xin Chao | 2013-03-15 17:43 | |
![]() | Ingson - kan du förklara varför det är pundigt att delar av knarkmaffian knäcks? | |
| Crazy Monday | 2013-03-15 17:57 | |
![]() | kanske för att det är samma maffia som styr vapenhandeln. förlåt skämta bara, eftersom det är så osmarta svängar i disskussionen. det var inte pedagogiskt svårt, det var pedagogiskt idiotiskt. Likaså jämföra med kokain. om man har så noll koll på saker och ting kanske man ska lära sig att lyssna. | |
| dinodog | 2013-03-15 18:12 | |
![]() | Där jag bor flödar narkotikan mer eller mindre. Har en son på 20 år flera av hans "vänner" röker på. Dom drar sig inte heller för att köra bil när det är helt stenade. Så gott som alla har hoppat av skolan och bara går och drar. Som argument till att dom röker på är att de inte dricker alkohol längre utan "bara röker på". Har verkligen sett baksidan med hasch go killar som är helt borta när man möter dom. Senast idag berättade min son om några kompisar som skulle pröva på att röka hasch. Så otroligt dumt tyckte min son. Han sa vart är världen på väg, när han läste om förslaget i Danmark. Men dom röker väl på de där politikerna så det är därför de vill legalisera det trodde han. | |
| ingson | 2013-03-15 18:14 | |
![]() | Xin chao Såvida inte tanken med en legalisering är en kraftig prissänkning i brukarledet (men det är väl knappast tanken) och att vi kan förvänta oss en viss efterfrågeökning (vilket inte är en djärv gissning) och att vi samtidigt gissar att de juridiska riskerna med att befatta sig med cannabis minskar i producentledet (oundvikligt) så finns det ingen anledning att tro att syndikaten skulle ge upp en mycket lönsamt område i synnerhet inte eftersom Sverige är litet och såvitt jag vet syndikaten sällan eller aldrig är koncentrerade på endast cannabis | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-15 18:29 | |
![]() | någon jag känner igen, gav sig in på en annans persons marknad,och blev slagen i huvuden med ett slagträ,han miste ett öga fick båda okbenen sönderslagna allt för en skit skuld,han har legat på sjukhuset i en månad nu,han blir aldrig folk mer,en till av drogernas baksida | |
| Daggdroppe | 2013-03-15 18:38 | |
![]() | Folk som tycker att hasch ska bli lagligt är imbecilla as. | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-03-15 20:21 | |
![]() | imbecill eller ej så tror jag att sveriges nolltolerans är dålig och kontraproduktiv. jag kan se fördelar med en legalisering av droger från många olika perspektiv. också faror. | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-03-15 20:23 | |
![]() | cannabis borde i vilket fall legaliseras och produceras och säljas som vilken produkt som helst. cigaretter däremot, vilket jävla otyg. | |
| No Maam | 2013-03-15 20:30 | |
![]() | Intressant debatt. Min åsikt efter att ha levt länge och sett både det ena och det andra. Även provat det mesta... Är att världen vore en mycket bättre plats om hasch/cannabis vore lagligt och alkohol vore olagligt. | |
| också | 2013-03-15 20:36 | |
![]() | Min son dör. Hasch tog honom dit. | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-03-15 20:39 | |
![]() | vart tog hasch honom? till tyngre droger? väldigt tråkigt att höra att din son är sjuk. | |
| No Maam | 2013-03-15 20:42 | |
![]() | Vilken stad har flest tunga narkomaner; Stockholm eller Amsterdam? | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-03-15 21:03 | |
![]() | Amsterdam? kanske. jag är inte säker, och hur stor är skillnaden isf. hur har dessa tunga narkomaner det i respektive stad? jag tycker att det också spelar in. väldigt mycket. ett skifte där man fokuserar på ohälsa istället för kriminalitet skulle gagna väldigt många. missbrukare, nyttjare eller bara medborgare. för att inte tala om vinsterna av att minska eller förinta den illegala droghandeln. rent av svindlande förtjänster. | |
| No Maam | 2013-03-15 21:06 | |
![]() | Svaret är Stockholm! Den som anser att hasch leder till bruk av tyngre droger bör då kanske tänka om..? | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-03-15 21:11 | |
![]() | det kan jag tänka mig. fortfarande är det så att stockholms tunga missbrukare far mer illa än tex portugals där sprutor är gratis och samhället fokuserar på hälsa/rehabilitering och inte på stigmatisering, marginalisering och kriminalitet. | |
| No Maam | 2013-03-15 21:16 | |
![]() | Så är det nog sitt_fint. Konstigt att vårt svenska samhälle som nog anses som solidariskt och omhändertagande inte förmår ta bättre hand om missbrukare. :( | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-15 21:18 | |
![]() | för min del kan missbrukare få klara sig själva, eller iaf få betala för sin vård på samma sätt som man får hosta upp cashen till tandläkaren om man missköter sina tänder. Ber man om frihet så ber man också om ansvar, man får åtminstone ta så mycket ansvar att man tar hand om sig. | |
| betpungen | 2013-03-15 21:23 | |
![]() | "Pundare" Intressant hur ofta det används i tråden... Och i vilket syfte. | |