Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade35
Mobilspel
Pågående19 442

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132015-07-21 10:51
Antal inlägg: 17540

Måns_E
Om man köper en tröja i en butik är man en del av det som skapar importefterfrågan - jo.

Du jämställer alltså att ge pengar med att köpa .. ja, vadå? Tiggaren?

micro1132015-07-21 10:54

Nora1 2015-07-21 10:10

Antal inlägg: 1593

Jag tror inte att någon vill ha tiggare i Sverige?

Nu tyckte du att du ställde en smart fråga?

Felet med dig och dina kompisar är att ni måste, precis som små barn, veta exakt och klarar inte av att ta in att allt här i livet inte är svart eller vitt.

------------------------- ------------------------- --

Menar du Måns då?
För kliver du tillbaka de sista sidorna så kommer du se att det är hans som rapat sådana krav...

Dessutom är det ju så att det är de som skapar tiggar-importen som inte klarar av att se att livet inte är svart och vitt och att det inte är så enkelt som att det hjälper - utan stjälper - att slänga slantar i muggar och blunda för problemen det skapar.

Måns_E2015-07-21 10:56
Antal inlägg: 12023

1. man Importerar inte människor om man inte handlar med människor (slavhandel)

2. Romska tiggare har kommit hit av fri vilja.

3. Genom att slänga sig med uttryck som "importera tiggare" och liknande så försöker man måla upp en bild som inte stämmer.

Nora1 - Ej medlem längre2015-07-21 10:57
Antal inlägg: 2885

micro. Jag svarade Skruttan. Hon ville ha ett enkelt svar. Ändå vill hon att jag ska argumentera. Fattar nada.

Måns_E2015-07-21 10:58

Man IMPORTERAR INTE TRÖJAN OM MAN KÖPER DEN I EN SVENSK BUTIK!!!

DUMSKALLE

Måns_E2015-07-21 11:00

Även jag har väl skrivit att det är väl ingen som vill ha tiggare i Sverige?

micro1132015-07-21 11:02

Nora
Hon ställer en mycket relevant fråga:

skrutta00 2015-07-21 09:58

Antal inlägg: 805

Vill man ha tiggare i Sverige för att bosta sitt ego och putsa sin gloria så lägger man pengar i muggen svårare är det inte.Och med handen på hjärtat vem vill ha tiggare i Sverige???!!! Svaret lika enkelt där! Svarar man att man vill ha tiggare i Sverige skulle jag uppriktigt och nyfiket vilja vet varför och i vilket syfte.Inga snyfthistorier dock.

------------------------- ------------------------- ------------------

Varför betalar man tiggare när man vet att det inte bara får dem att stanna/återkomma - utan dessutom lockar hit fler.

Vi har haft en dubbling sista året - beroende på att människor betalar för att få hit dem - det är nämligen konsekvensen.

Vilket du kan läsa om här:
www.svt.se/nyheter/u...na -tiggare

Dessutom stjälper det mer än hjälper.

janne1212122015-07-21 11:03
Antal inlägg: 4722

Om du lägger pengar i tiggarnas muggar ser du till så att det kommer fler Måns. Dom var ju inte 5000 för några år sedan eller du har kanske inte märkt att tiggeriet ökat.
För mig är det i alla fall självklart att du bidrar till ökningen av tiggare i det här landet för varje krona du ger.

micro1132015-07-21 11:10

janne121212
Ja, precis som man blir ett led i importen när man köper kläderna ... svårare är det inte.

Tillgång och efterfrågan --- i det här fallet efterfrågar muggfyllarna tiggare, och tillgången är ju minst sagt stor.

Nora1 - Ej medlem längre2015-07-21 11:13

Om du vaknar på morgonen och köksgolvet är fullt av vatten så måste du leta reda på läckan. Samtidigt måste du torka upp golvet så att inget blir förstört.

Ju fler tiggare som kommer hit desto tydligare blir det att ex Rumänien inte tar hand om sitt folk. Det finns troligtvis ingen substans i länkarna där rumänerna själva uttalar sig.

Det är kärnan i problemet och det är det som ska lösas.

Måns_E2015-07-21 11:14

Ja visst Janne, det motsätter jag mig inte. Det är ju så alla marknader fungerar, mer eller mindre.

Nu har man ju dock kommit fram till att tigrarna i Stockholm tjänar minst i de nordiska huvudstäderna.

För övrigt så här jag aldrig gett några pengar till någon romsk tiggare, så jag argumenterar inte utifrån att sova mitt samvete (vilket verkar insinueras emellanåt)

Måns_E2015-07-21 11:16

Micro för att import skall kunna ske så måste det finnas en tydlig beställare, det gör det inte jo fallet tiggare, hur mycket du än låtsas att det gör det, och försöker förvrida saker så att de passar dina syften.

Måns_E2015-07-21 11:17

Sova = döva

skrutta002015-07-21 11:17
Antal inlägg: 918

Kära Måns_E.
Att tiggarna redan är här är väl inget svar på mitt påstående.Jag sa att vill man ha tiggare i Sverige för att bosta sitt ego och putsa sin gloria så lägger man pengar i muggen.Och fortsättningsvis frågade jag om någon vill ha tiggare i Sverige.Den konkreta frågan är ju då att om man fortsättninsvis lägger pengar i muggen = att man godtyckligen har bestämt sig att man vill ha tiggare i Sverige.1 + 1 är 2. Enkel ekvation.Ergo VILL ett stort antal människor i Sverige ha tiggare här...lysa upp tillvaron utanför diversa butiker..systembolag..ha några att titta på som ett exotisk inslag i vardagen.Samt att man får känna sig så där riktig god och snäll när man lägger de nyputsade tiorna i pappersmuggen.Att tro att de tiorna gör en stor förändring för de här människornas situation är mer än naivt och riktigt fult.Så kanske är det ondska som driver människor att lägga pengar i muggen...att gotta sig över att stå över en annan människa i dennas missär. Så jag frågar igen om det uppriktiga syftet om varför och om någon vill ha tiggare i Sverige??!!

Måns_E2015-07-21 11:22

Skrutta, du som inte ens lägger pengar i tiggarnas koppar kan väl knappast veta av vilken anledning andra gör det?

janne1212122015-07-21 11:22
Antal inlägg: 4722

Men Nora läckan är inte här utan i andra länder.

Men Sverige vill som vanligt visa hela världen att vi är bäst på att lösa andra länders problem, men att lösa våra egna problem som segregation, bostadsbrist, kriminalitet och den katastrofala skolsituationen klarar vi inte av. I stället skjuter vi problemen framför oss med förhoppningen att det ska lösa sig av sig själv.

micro1132015-07-21 11:23

Väl investerade pengar - eller?

En romsk tiggarfamilj i Umeå har under hösten varit föremål för en reportageserie i Sveriges radio P4 Västerbotten där deras "utsatta" situation lyfts fram – men att familjen samtidigt investerat i bilar för flera hundratusen kronor får lyssnarna aldrig veta. Det statliga radiobolaget nekar till att man känt till uppgifterna.

– Det är faktiskt inget jag vet om, säger nyhetschefen Agneta Kellgren till Fria Tider.
[...]

De spektakulära uppgifterna bekräftas av Transportstyrelsen. När Fria Tider ringer upp myndigheten får vi veta att den tiggande romen inte bara har två utan sju fordon registrerade på sig.

– Han har sju stycken fordon, säger en handläggare i telefon.

Utöver BMW:n, som tidigare nämnts i artikeln, står han bland annat registrerad på en Renault och en Volvo. Han står dessutom registrerad som ägare till fyra stycken husvagnar får vi veta.

www.friatider.se/h-r...al s-kronor

Och ja - Fria Tider har nationalistisk grund .. Transportstyrelsen får däremot ses som en opartisk källa ... (för de som tänkte rapa om budbäraren)

Måns_E2015-07-21 11:25

Och nej, man vill inte per automatik ha tiggeri i Sverige för att man ger pengar till tiggare.

Dessutom så inser nog många att tiggarnas problem försvinner inte spårlöst om du skrutta slipper se dom. Många anser inte att det stora problemet är att de är här, utan att de ö h t behöver tigga.

Tror du även att alla som har marginalskatt VILL ha det eftersom de betalar det?

micro1132015-07-21 11:26

Nora1

Varför inte läsa artikeln ...

Och om det är översvämning hos grannen så kommer inte jag tränga mig in och leta läckor och torka golv -- det är grannens uppgift och ansvar faktiskt..

Jag kommer inte heller betala honom för att han skall fortsätta låta vattnet flöda och som uppmuntran till andra att skapa läckor i sina hem...

Nora1 - Ej medlem längre2015-07-21 11:27

Men nu är det så att vi är alla EU-medborgare. Betyder det ingenting?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?