Spelrum
Giraffen | 17 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 20 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-14 22:22 | |
![]() | Skruttas liknelse om huset förstås åtminstone av Rotheta. Lika barn leka bäst.... | |
Måns_E | 2014-10-14 22:24 | |
![]() | Sverige ställer krav, det är ju det jag nu har skrivit i ett flertal inlägg i rad. Sedan att just du tycker att det är fel krav är en helt annan fråga. Din liknelse är således helt fel, för det fungerar just så. Men du har rätt i att Sveriges flyktingskäl inte baseras på vilka DU tycker skall få komma hit. Blindhund, nu är du bara fånig, med samma resonemang så är alla länders gränser öppna. Till och med Nordkoreas. | |
skrutta00 | 2014-10-14 22:30 | |
![]() | Och vilka konsekvenser får det för de som inte följer mina regler i mitt hem ...de får åka hem helt enkelt.Sverige tar emot ett flertal tveksamma individer det kan inte förnekas.Människor med osäker identitet.Människor vart asylbehovet borde läggas under luppen.Föräldralösa barn..vilka oftast är tonårspojkar som efter att de blir beviljade asyl plötsligt hittar sina föräldrar ....just i uppsåt att de skulle komma till Sverige.Och du Måns säger att gränsen inte är öppen för vem som helst...jo det är den helt visst. | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-14 22:33 | |
![]() | Måns nu ljuger du. Hur är Nordkoreas gräns öppen som Sveriges för syrier? | |
Måns_E | 2014-10-14 22:34 | |
![]() | Människor med asylbehov läggs under lupp, om de har ett kriminellt förflutet så kommer de inte in, om de begår ett brott med fängelse i straffskalan så åker de med största sannolikhet ut. Varför tror du att asylprocessen tar tid? För att de som söker asyl inte granskas? Att det ändå kommer hit rötägg kan ingen förhindra i något system. De kan ju rent av komma hit och gå under jorden, och då spelar dina "ännu hårdare" regler ändå ingen roll. Om du får in en inbrottstjuv i ditt hus så är ju vederbörande inte där för att du har gett tillstånd. | |
Måns_E | 2014-10-14 22:36 | |
![]() | Blindhund, jag har väl inte talat något om Syrier, Nordkorea bestämmer vilka de släpper in, och då är ju gränsen enligt din definition öppen. Dessutom har jag aldrig skrivit att gränsen inte är öppen, jag har skrivit att gränsen inte är helt öppen. Jag förstår inte vad du tjafsar om Blindhund, du framstår bara obstinat. | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-14 22:37 | |
![]() | Ingen från Syrien läggs under lupp. Och svara på min fråga ovan. | |
skrutta00 | 2014-10-14 22:39 | |
![]() | Du har klara fakta eller Måns??!!Dina åsikter kan ju vara lika felaktiga som du ansåg mina är...och som du sa till mig att min liknelse är helt fel är ju bara ett påstående från dig. | |
Måns_E | 2014-10-14 22:40 | |
![]() | Jo, även de som kommer från Syrien genomgår en asylprocess. Att ha asylskäl innebär inte att man oavsett förflutet beviljas uppehållstillstånd helt ogranskad av svenska myndigheter. | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-14 22:41 | |
![]() | Måns du bara sitter på din höga häst och vänder och vrider på det som skrivs. Du ljuger dessutom, och det är riktigt lågt. Gränsen är öppen utan krav för alla från syrien och det vet du. Sluta bete dig som en tjurig 3 åring. | |
Måns_E | 2014-10-14 22:47 | |
![]() | Belägg nog skruttan? www.aklagare.se/Page...13 %205.pdf | |
skrutta00 | 2014-10-14 22:49 | |
![]() | Jag tror att det är väldigt viktigt för dig att ha rätt Måns...och efter va jag läser om dina inlägg så avfärdar du envar som inte tycker som du och tror att vi andra inte kan eller förstår något av vare sig rättsystemet eller andra Svenska organ.Finns många förnuftiga och kloka inlägg här av andra än bara du. Bemärk jag tycker också du har dina poäng. | |
Måns_E | 2014-10-14 22:50 | |
![]() | Blindhund jag märker att du har slut på argument och ägnar dig åt personpåhopp. Jag har varit tydlig och klar med vad jag menar, du försöker hela tiden få det till att jag har skrivit något annat och tjafsar emot utan belägg. Jag är inte så värst imponerad och tänker inte diskutera huruvida jag har påstått att Nordkorea släpper in Syrier eller att gränsen är stängd för Syrier i Sverige (Vilket alla som är läskunniga, förutom du, enkelt själva kan läsa sig till) (Nu blev du tydligen sur när jag kallade dig obstinat också, man tar sig för pannan) | |
Måns_E | 2014-10-14 22:53 | |
![]() | Jag tycker att det är viktigt att man är någorlunda hederlig när man för fram ett resonemang. Det tycker jag inte att du är skruttan. Om du inte förstår det svenska rättssystemet så förstår jag inte hur du kan ha så mycket åsikter om hur det (inte) fungerar. Om du inte förstår dig på asylrätten så förstår jag inte varför du är så avog när du får det förklarat för dig. | |
skrutta00 | 2014-10-14 22:56 | |
![]() | Nu får du läsa noga va jag skrev Måns.Du svarar i blindo. | |
Kirgizistan | 2014-10-14 22:59 | |
![]() | Blindhund, vare sig man som blivande invandrare är syrier eller inte måste man uppnå samma krav för att erhålla uppehållstillstånd som alla andra, förändringen vad gäller syrier idag rör sig om antalet permanenta uppehållstillstånd som beviljas, på uppmaning av UNHCR. www.migrationsverket...st and.html www.migrationsverket...yr ien.html Jag skulle uppmana dig att ta en titt på den informationen som finns att tillgå på Migrationsverkets hemsida för att göra dig mer införstådd. I övrigt skulle jag vilja att du definierar vad du menar med "gränsen är öppen". | |
skrutta00 | 2014-10-14 23:10 | |
![]() | Att du inte tycker jag er hederlig...väl...det tar jag nog inte så allvarligt:) Hederlig och synonymer till ordet hederlig är: Rättrådig Just Ärlig Rakryggad Reko Uppriktig Ja och det tycker du att du själv är i dina inlägg Måns?? Nu pratar vi om att slå sig själv för bröstet. | |
Måns_E | 2014-10-14 23:31 | |
![]() | Ja det tycker jag att jag är. Jag skäms inte över något jag har framfört i den här frågan. Jag försöker också gå in i diskussionen utan att ha några förutfattade meningar och efter bästa förmåga så försöker jag att resonera utifrån principer och inte känslor. | |
Virkkalantie | 2014-10-14 23:35 | |
![]() | Det är lätt att bli mästrande i tonen när man känner att man har rätt. Det spelar jimmy och hans gäng rakt i händerna. Att länka till kalla fakta hjälper inte alltid, eftersom folk som misstror samhället inte alltid litar på det samhällsorganen tillhandahåller. En stoisk saklighet och många "andra kinder" krävs om man ska komma nån vart med de 13%. | |
skrutta00 | 2014-10-15 00:18 | |
![]() | Som sagt....vi tycker olika.Och jag tycker definitivt inte ordet hederlig är = med dig Måns. Samhällskritiska tycker jag vi alla borde vara...att inte svälja allt med hud och hår enbart för att något står skrevet...använda den egna tankeförmågan och debattera.Inte vara som apan som inte vill se ..höra..eller tala. | |