Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lågintensiv | 2016-02-08 11:48 | |
![]() | Och man tror att det är betydelselöst att vi tar emot horder av ensamkommande män från ett land (Afghanistan) där kvinnorna saknar värde och betraktas som männens slavar? Jag blir äcklad av att man har mage att påstå det. www.aftonbladet.se/n...74 40087.ab | |
Lågintensiv | 2016-02-08 11:48 | |
![]() | Ja, vedervärdigt. Jag blev tårögd. Jävla as. | |
Rhotheta | 2016-02-08 11:52 | |
![]() | " En flicka är mycket mer ansvarig för en våldtäkt än en pojke. En ordentlig flicka ska inte springa runt på stan klockan nio på kvällen. Bara 20 procent av alla flickor är bra flickor, säger Singh till BBC." " Hon borde inte kämpat emot under våldtäkten. Hon borde bara ha varit tyst och låta den ske. Då skulle de inte ha kastat ut henne när de var klara, säger den dömde våldtäktsmannen." " Nu kommer de inte lämna kvinnan när de är klara, som vi gjorde. De kommer att döda henne," "– Efter 15 eller 20 minuter av händelsen satt jag och körde bussen. Flickan skrek ’hjälp mig, hjälp mig’, och den yngre killen stack in sin hand i henne och drog ut någonting. Det var hennes inälvor. Då släpade vi henne till fören på bussen och kastade ut henne, säger Singh utan att röra en min." " Jag kom fram till att detta bottnar i en bristande respekt mot kvinnor. Det är inte bara ett fåtal ruttna ägg, det är hela paketet som är ruttet. När en pojke föds i Indien firar man, men det gör man inte när en flicka föds. När flickor är värda mindre än pojkar säger det sig självt att pojkarna kommer växa upp att bli män som tror att de kan behandla kvinnor hur som helst, säger Udwin." | |
Lågintensiv | 2016-02-08 11:53 | |
![]() | Och så vidrigt med hans kallsinnighet, hur han skuldbelägger offret och konstaterar att en fattig tiggarflickas liv inte är något värt ändå. Fullkomligt makaber läsning. | |
Mormodern49 | 2016-02-08 12:01 | |
![]() | Ja. Den 5 åriga flickan menade han då , jag blir vansinnig när så läser det här , vilka idioter . | |
Rhotheta | 2016-02-08 12:06 | |
![]() | "Den unga läkarstuderanden hade varit på bio med en vän när hon attackerades på bussen på väg hem. I en timme våldtog de den 23-åriga kvinnan, och våldförde sig på hennes underliv med ett järnrör. Hon misshandlades svårt, kastades sedan ut ur bussen och varefter männen försökte köra över henne med bussen. Sedan låg hon på marken, blödande och naken, i mer än en timme. Ingen stannade och hjälpte henne och hennes vän. Samtliga av männen, varav en 17-årig pojke som åtalades som minderårig, dömdes för dådet. " Jag lovar att just nu går "Ett enskilt fall"-skivan för högtryck i somligas huvuden och upprepar därför: " Det är inte bara ett fåtal ruttna ägg, det är hela paketet som är ruttet. " | |
Måns_E | 2016-02-08 12:14 | |
![]() | Varför tar du upp exempel på gruppvåldtäkter i Indien av indiska medborgare Rhotheta? Vad har det med Kölnhändelsen att göra? | |
Lågintensiv | 2016-02-08 12:19 | |
![]() | *CENSUR* Måns, kopplingen kultur-sexuella övergrepp? Hallå? | |
Mormodern49 | 2016-02-08 12:23 | |
![]() | Läs artikeln som. Lågintenstiv postade , kanske du oxå blir berörd Måns . Kan inte låta den gå oberörd förbi . | |
Måns_E | 2016-02-08 12:24 | |
![]() | Väldigt svag koppling. Kopplingen är, det begås våldtäkter i andra länder, av individer med annan trosuppfattning och annan social status. Ganska långsökt om du frågar mig. | |
Mormodern49 | 2016-02-08 12:29 | |
![]() | Lika förbannat hemskt ändå . | |
Rhotheta | 2016-02-08 12:29 | |
![]() | Det har hävdats att det inte är kulturen som är avgörande utan att västerländska män är precis lika hemska som de i köln. Då kan vi ju börja med Indien. 1. Råder det enorma skillnader i världen på kvinnosyn och medför den skillnaden enorma skillnader i kvinnovåld och kvinnoförtryck, ja eller nej? 2. Tar man sin kvinnosyn med sig när man reser? 3. Har man mer eller mindre respekt för kvinnor från ett annat folk än sitt eget? 4. Har Afghanistan och Jemen mycket bättre kvinnosyn än Indien om du läser aftonbladets artikel? | |
Måns_E | 2016-02-08 12:32 | |
![]() | Jag känner till situationen i Afghanistan. Varför tror ni annars att folk skulle fly därifrån? Jag känner även till kvinnoförtrycket som kom med talibanstyret. | |
Måns_E | 2016-02-08 12:35 | |
![]() | Gällande punkt 3 så verkar vissa indier inte ha det. Förövrigt så tycker jag absolut att man bör motverka patriarkala maktstrukturer bland de som beviljas asyl. | |
micro113 | 2016-02-08 13:00 | |
![]() | Måns_E Männen flyr alltså från Afghanistan för att de har så dålig kvinnosyn??? Skojar du? Hur skall vi bekämpa dessa kulturer då? Du tål ju t ex inte ens att de kritiseras. | |
micro113 | 2016-02-08 13:07 | |
![]() | Rhotheta 1. Ja enorma. 2. Möjligen behärskar man den när man reser däremot knappast när man flyttar till ett nytt land. 3. Det beror på - en västerlänning har sannolikt mer respekt för vad som gäller kring en kvinna i MENA än för svenska kvinnor i sitt agerande -- och tvärtom, män från MENA som kommer hit har lägre respekt för oss kvinnor här eftersom vi lever fritt och det uppenbarligen får många av dem att bete sig som djur (eller som hemma). 4. Nej, tvärtom. Hellre kvinna i Indien än i Jemen eller Afghanistan .. fast givetvis helst inte kvinna i någon av de länderna eftersom samtliga har en förkastlig syn på kvinnan. | |
Lågintensiv | 2016-02-08 13:09 | |
![]() | Svag koppling? Du är fan inte klok. Vi tar emot massor av unga män från det andra skitlandet jag länkade till. | |
Lågintensiv | 2016-02-08 13:15 | |
![]() | Du tror att unga män som betraktar flickor och kvinnor som lägre stående, som slavar, kastar av sig den uppfattningen när de beträder svensk mark? Eller kan du se en koppling till (exempelvis) alla badhusincidenter eller händelserna i Kungsträdgården? "Bara en dålig flicka klär sig i bikini, har kort kjol" etc. | |
Måns_E | 2016-02-08 13:55 | |
![]() | Micro, nu är det ju inte så att enbart Afghanistans kvinnor förtrycks och har dåliga framtidsutsiker. Du tolkar skriven text som vanligt på ditt subjektiva sätt, och anklagar mig för en rad saker jag aldrig har påstått. Som det där med att man inte skulle få kritisera asylsökande kvinnosyn. Det är något som jag aldrig någonsin har påstått. Varför hittar du på något sådant? | |
Måns_E | 2016-02-08 13:55 | |
![]() | Lågintensiv, varför skulle jag tro det? | |