Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-07-14 22:45 | |
![]() | Grammatiskt genus....fånigt ur mitt sätt att se det. Beror väl helt enkelt på att irrlärorna skrevs av snoppar. Inte många rader i någon religion har skrivits av kvinnor. Därav Gud är en han och ingen Gudrun!! | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-14 22:49 | |
![]() | Så vad du säger "Sämst på på Beta" att det inte finns några kvinnor som tror. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-14 22:57 | |
![]() | Vissa bär glasögon som är helt felinställda! De har ett sådant uttalat tunnelseende att de aldrig ser den verkliga världen. Likt en galopphäst springer den emot döden med skygglappar, bara för att undvika piskan som hela tiden hänger i luften! Sorgligt kan tänkas, då skygglapparna hos en sådan person oftast byggs på genom åren. En sådan person brukar bli svårare och svårare att nå genom åren. För mig kan oftast en sådan person beskrivas som en troende fanatiker, de mest skrämmande människor som finns på denna planet. Vad är inte de villiga att göra för att uppnå sina mål. Serien Honeland belyser detta på ett intrikat sätt. Sote, tycker du förhåller dig på ett trevligt och öppetsinnat sätt mot de flesta här medan du ståndfast ståt vid dina åsikter, inte alla behärskar denna förmåga, inte jag, inte Mollee2, Rultan, Ttiittii, Claysune och många andra! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:01 | |
![]() | Så du ser ner på dig själv och flera av oss andra, SämstPåBeta Mycket tråkigt att höra att du känner att man inte är trevlig eller öppensinnad... Finns det något man skulle kunna göra för att bättra sig på den punkten? Sote är bra. Liksom alla de andra jag stött på här. Vi är alla bra på olika sätt. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:02 | |
![]() | Jag antar att du mena "Homeland" och inget annat. Kan inte du förklara vad du menar med det du skrev tidigare, somjag tar mig friheten att citera nedan. "Grammatiskt genus....fånigt ur mitt sätt att se det. Beror väl helt enkelt på att irrlärorna skrevs av snoppar. Inte många rader i någon religion har skrivits av kvinnor. Därav Gud är en han och ingen Gudrun!!" | |
| SämstpåBeta | 2013-07-14 23:03 | |
![]() | Söndagsman, korkad fråga då alla vet att jag tycker religion är otroligt könsdiskriminerande! Gud är han för att religionen är uppbyggd sv män. Kvinnor har inte och på vissa ställen fortfarande inte tillåtits komma in på de religiösa områdena. Hur många kvinnor finns det i Vatikanstaten? Hur många kvinnliga Imaner finns det i mellan östern? Religion är egentligen inte en manlig sfär, för män har aldrig riktigt släppt in dem. Detta gör religion än mer förkastligt i mina ögon! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-14 23:05 | |
![]() | Skriv om Bibeln och låt lika många kvinnor skriva den, för det finns väl troende kvinnor, eller hur? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:08 | |
![]() | I Sverige finns det kvinnliga präster! Men så är ju Sverige ett väldigt jämlikt land. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:10 | |
![]() | Din argumentation är faktiskt bara tråkig och ointressant, jag orkar inte slösa energi på att bemöta den. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-14 23:16 | |
![]() | Så mollee2 du tycker att det är jämställt i den svenska kyrkan. För mig är det en skrämmande uppfattning. Även om vi i detta land har kommit en bit på väg så är vi väl eoner från en måluppfyllelse på sen fronten. Svenska kyrkan jämställd, då försöker skämta eller hur????? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:17 | |
![]() | SämstPåBeta, jag är inte alls insatt i deras organisation. Men jag har träffat några kvinnliga präster, och alla diakoner jag känner är kvinnor. Det är ju ett framsteg ändå! Jag skrev inte att Svenska kyrkan var jämställd, jag skrev att Sverige är ett Jämställt land. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-14 23:18 | |
![]() | Söndagsman: lustigt för det var ju du som gjorde frågeställningen, som du sedan fann ointressant.... | |
| Claysune | 2013-07-14 23:19 | |
![]() | sämstpå beta: det var intressant det du skrev om buddismen och att du kom från ett buddistiskt land. En av mina många vänner som är Thai sade en gång till mig. Jag har studerat gamla buddistiska skrifter och kom fram till att Buddah sa ungefär så här. "Tillbed inte mig utan tillbe honom som kommer efter mig" och ca; 500 år senare föddes Kristus. Jag tror att buddah var en ärlig sökare som sökte sanningen. Därför skriver jag om vägen sanningen och livet som denna skrift startade med från början Med vänlig hälsning. c-s | |
| SämstpåBeta | 2013-07-14 23:19 | |
![]() | Sverige är ett jämställdare land än de flesta, men jämställt är det inte på länga vägar. Säg bara hur många bevis du vill ha på det!! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:21 | |
![]() | Jag gillar det jag hört hittills om Buddha. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:22 | |
![]() | SämstPåBeta, det beror precis som du säger på vad man jämför med. Jag tror dig. | |
| Rultatultan | 2013-07-14 23:23 | |
![]() | @Sämstpåbeta Du skrev: "Grammatiskt genus....fånigt ur mitt sätt att se det. Beror väl helt enkelt på att irrlärorna skrevs av snoppar. Inte många rader i någon religion har skrivits av kvinnor. Därav Gud är en han och ingen Gudrun!!" Må vara hur fånigt som helst, men det är ett faktum. Du som anser dig skriva så bra borde ha ett hum om dylika ting som grammatik. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-14 23:24 | |
![]() | 500 år senare, ja det var nog säkert vad Buddha menade. Vilken tröst för de som levde runt honom vid den tidpunkten. Du tror inte Buddha menade någon efter hans generation, typ 60 år och inte 500 år? | |
| Rultatultan | 2013-07-14 23:25 | |
![]() | Jag håller för övrigt med söndagsman. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-14 23:26 | |
![]() | man måste veta historien bakom Bibeln ,Bibeln kan inte skrivas om,dom som inte gillar Bibeln får skriva en egen bok | |