Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:16 | |
![]() | Jag tycker det är rätt intressant att höra om. Jag har aldrig studerat bibeln så det dyker upp mycket nya fakta om vad som står i bibeln. Tycker också det är kul att höra alla ateister ge sin tolkning :-) Religion är intressant. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:18 | |
![]() | SämstPåBeta, är det någon skillnad på att ha dyslexi och att inte kunna stava korrekt? Jag förstår inte hur en avsaknad av diagnos kan rättigfärda att man hånar? Tyvärr... | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:18 | |
![]() | Kul sammanfattning. SämstpåBeta 00:15 "Min uppfattning är att det är mellan 1 till 0%. Bibeln är skriven av män för män! " | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:19 | |
![]() | Jag förstår givetvis att skillnaden ligger i att man har en diagnos... men annars förstår jag inte. Har man problematik med att stava så har man det, med eller utan diagnos, och det kan man inte rå för. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 00:19 | |
![]() | Kan vi sluta hacka på Mollee nu tack? Hon är den mildaste och varmaste deltagaren i den här tråden. Googlade f.ö på kvinnliga profeter. Hittade något om profetissan Debora, som tillhörde Efraims stam. Dessutom den enda kvinnan som nånsin haft jobbet som domare i Israel på 1200talet f Kr. Det hade jag ingen aning om! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:24 | |
![]() | Ingen fara Rultatultan, jag får skylla mig själv som är här och petar hela tiden ;-) | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 00:29 | |
![]() | Jag har inte den uppfattningen om Mollee2, hon har varit på mig i 10 års tid här med mindre framgång, det är väl det som irriterar henne. Sedan fattar jag inte vad det är gör diagnos hit och dit du yrar om. Vet man inte så vet man inte. Jag visste inte om hennes dyslexi så hela allt du säger om hån och nedvärderande faller ju på det. Ditt uttalande får ju bara näring om det jag sa var utifrån att jag visste om hennes dyslexi. SEDAN IGEN JAG ÄR INTE INTRESSERAD HUR MÅNGA KVINNOR DET FÖREKOMNER I BIBELN, UTAN HUR MÅNGA AV SIDORNA I BIBELN ÄR SKRIVNA, ALLTSÅ SKRIVNA, FATTADE DE SJRIVNA AV KVINNOR. Inget annat! | |
| Rultatultan | 2013-07-15 00:30 | |
![]() | Gillade förövrigt ttiittiis länk till Martinas bibelblogg. Intressanta och tänkvärda små utläggningar och betraktelser, ett bibelavsnitt i taget. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:33 | |
![]() | Oj, jag har inte varit inloggad på flera år, förrän alldeles nyligen. Känner du verkligen så, att jag har varit på dig i 10 års tid? Kommer inte ens ihåg att jag ö.h.t har varit på dig alls innan :-( Om jag tidigare varit på dig och varit elak, så ber jag verkligen och alldeles innerligt om ursäkt. Jag beklagar även att du känner att jag är ute efter att skada dig nu. Jag ska sluta fråga dig så mycket, om det betyder att du tar så illa vid. Och det var genuint skrivet, inte ironiskt eller sarkastiskt. Jag ber verkligen om ursäkt om jag sårat dig | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:35 | |
![]() | sämst,det finns ingen som vet det svaret | |
| Rultatultan | 2013-07-15 00:35 | |
![]() | @Sämst Du behöver inte skrika...vi hör dig :) Jag vet vad du frågade efter. Jag svarade dig också vad jag tror. Vill du veta mer, så gör jag precis som ttiitti: råder dig att googla lite. Det gjorde jag och hittade en profetissa som jag inte visste fanns! Min uppräkning av kvinnor i bibeln var enkom för att du påstod att jag "hävdade" att bibeln kryllade av kvinnor och ville jag vara säker på att du själv kunde se att det jag "hävdade" inte är hittepå eller fantasifoster, utan en realitet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:36 | |
![]() | det fins en dyslexitråd föreslår att ni fortsätter diskutionen där | |
| Claysune | 2013-07-15 00:37 | |
![]() | Sämst på beta: Ett klargörande, Buddismen är ca; 500 år äldre eller före Kristi födelse. Jag kanske inte var tydlig i min förra skrivelse, i så fall ber jag om ursäkt. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:37 | |
![]() | Allt kretsar runt "Sämst på Beta" det sitter grupper av kvinnor och bara väntar på att han ska skriva något som de kan angripa. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:37 | |
![]() | Jag ska inte nämna det något mer ttiittii! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:37 | |
![]() | Rulta,vi måste vara försiktiga så dom inte känner att vi pådyvlar något | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 00:37 | |
![]() | Du bevisade inte precis på flera tusen sidor att det kryllade av kvinnor. Alltså hade jag rätt, Bibeln är skriven av män för män. Bra att vi konstaterade det Rultan, då kan vi gå vidare! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:38 | |
![]() | Söndagsman, jag kan hålla med dig... Det kan inte vara kul för SämstPåBeta att känna sig så inträngd. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:39 | |
![]() | Bibeln är skriven för den som vill oavsätt kön | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:40 | |
![]() | Jag känner att det inte spelar någon roll hur man uttrycker sig i denna tråd, det finns alltid någon man sårar. Har själv fördömt att det skrivits så mycket i tråden, men nu förstår jag dragningen till den. Det är fascinerande att diskutera och försöka få reda på hur folk tänker. Men det är lätt hänt att man sårar, även fast det inte är meningen | |