Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-07-15 00:43 | |
![]() | Mollee2 kolla dina 20 senaste inlägg typ, de är inriktade emot mig, inte de frågeställningar som dryftas. Liksom i de andra trådarna fokuserar du emot mina inlägg inte emot trådens ursprungliga frågeställning som tex Anais Nin osv! | |
| Rultatultan | 2013-07-15 00:43 | |
![]() | @Sämstpåbeta Du skrev "Du bevisade inte precis på flera tusen sidor att det kryllade av kvinnor. Alltså hade jag rätt, Bibeln är skriven av män för män. Bra att vi konstaterade det Rultan, då kan vi gå vidare!" Om det var till mig så...doh? Vad snackar du om? Varför skulle jag skriva tusen sidor? Och om jag gjorde det varför skulle det bevisa att bibeln är full av kvinnor? Ursäkta...men det du skriver är för mig rena rapparkaljan. Jag drar mig ur den här och framtida diskussioner med dig. Bäst så. Blodtrycket å så där menar jag. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 00:44 | |
![]() | Kanske du hävdar ttiittii att skriven för den som vill läsa, LIKVÄL ÄR DEN SKRIVEN AV MÄN! | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:45 | |
![]() | Hur sa? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:46 | |
![]() | SämstPåBeta, det stämmer. Jag har nog bara varit så enträgen i att försöka få dig att se dina inlägg ur flera olika perspektiv, så pass att jag glömde bort mina egna. Du har rätt. Jag ber om ursäkt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:46 | |
![]() | Huvudsaken är att Bibeln är skriven och är världens mest lästa bok genom alla tider,Det bevisar hur fantastisk Bibeln är Nu och för alltid | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:48 | |
![]() | ttitti, det bevisar ingenting. Att alla torkar sig i stjärten då de har bajsat betyder inte att våra anus är livets mening. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 00:49 | |
![]() | Självklart menade jag Bibelns flera tusen sidor. Trodde att normalbegåvade människor skulle förstå det. Det är knappast rappakalja att hävda att Bibeln är skriven av män och helt klart riktad för män. Så om det är rappakalja så står jag för det. Om Molllee2 kunde sluta och fokusera sig på mig kanske hon kan yttra sig om hon anser att Bibeln är jämställd!!!? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:50 | |
![]() | Fy fan vad du är tröttsam | |
| Rultatultan | 2013-07-15 00:51 | |
![]() | @söndagsman Klart det bevisar någonting. En bok skulle väl aldrig läsas om den inte befanns intressant? Bibeln is still going strong trots att den skrevs för flera tusen år sedan. Det om något säger en del om budskapets sprängkraft - antingen man bejakar innehållet eller förkastar det. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 00:52 | |
![]() | @Sämstpåbeta Så nu kallar du mig icke normalbegåvad också. Om inte DET är ett personligt påhopp så vet jag inte vad som är det. Håll dig till SAK och inte till PERSON. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:52 | |
![]() | sondagsman,vad då bevisa? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:53 | |
![]() | SämstPåBeta, jag kan inte uttala mig om jämställdhet i bibeln.. har en läst den. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:53 | |
![]() | Vad hon skrev var att det bevisa "hur fantastisk den är" och det ifrågasätter jag gärna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:54 | |
![]() | sämst,det är ok för mig att du tycker bibeln är skriven till män,men för oss som läst den från pärm till pärm vet att det inte är så | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:55 | |
![]() | sondagsma,den diskutionen kan vi ta när du läst den | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 00:55 | |
![]() | Eller kunskap och tro som genom tiderna har pådyvlats genom tvång. Missionärer och korsriddare har gjort ett bra jobb där. Alla har en Bibel nu, tror nog att det är den mest olästa boken som finns i var mans hem. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 00:56 | |
![]() | då får du läsa på lite mer om värdens mest lästa bok,sämst | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 00:57 | |
![]() | Läs igen Rultan så ser du att det inte är ett personligt angrepp.... Det gäller att vara subtil i alla lägen...en konst i sig! | |
| Rultatultan | 2013-07-15 00:58 | |
![]() | @söndagsman Fantastisk kan ju betyda väldigt mycket beroende på för vem den är fantastisk för: fantastiskt upplysande, fantastiskt galen, fantastisk faktaspäckat, fantastiskt påhittad osv. | |