Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-15 01:15 | |
![]() | @söndagsman Inte då! Att acceptera betyder just det - acceptera. Inte att man måste hålla med. Malin gillar blåbär. Jag HATAR blåbär. Jag accepterar att gillar blåbär, men håller mig själv till smultron. | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:16 | |
![]() | *att Malin gillar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:17 | |
![]() | jag skulle aldrig strida mot det första Budet | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:19 | |
![]() | Men va bra, det betyder att ni tror att andra gudar existerar( då ni erkänner blåbär/hallon kanske till och med lingon) Tack då är jag nöjd. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:20 | |
![]() | suckar,vad är första budet då? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:20 | |
![]() | suckar,vad är första budet då? | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:21 | |
![]() | @Söndagsman Nej. Läste du det jag skrev? JAg copy-och-pastar: "Jag har en tro på en Gud. Det innebär inte att jag inte accepterar att andra inte tror. Eller tror på något helt annat. Att ge uttryck för min tro och stå för den är inte detsamma som att inte acceptera andras sätt att tänka. Sedan håller jag inte alltid med dem. Men det är min rätt. Precis som det är deras rätt att inte hålla med mig." Exemplet med bär var för att du skulle förstå vad jag menade med accepterade. Men det föll inte i rätt jord ser jag. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:21 | |
![]() | Du ska inga andra gudar hava jämte mig. Men det beror ju kanske på vilken gud man tror på TITTI! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:22 | |
![]() | 1:a Budet du ska inga andra Gudar hava jämte mig | |
| SämstpåBeta | 2013-07-15 01:24 | |
![]() | Bra tvist där Söndagsnan: blåbär och hallon slog emot på ett mästerligt sätt, imponerande! | |
| Pubbe | 2013-07-15 01:24 | |
![]() | 1:a budet medger alltså att det finns andra gudar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:25 | |
![]() | nä det gör inte det ,du har din fulla frihet att tro på tomtar asagudar eller vad du vill jag bryr mig inte och assepterar din tro,men det finns fortfarande bara 1 Gud sen vilken religion man använder nä r man tror på Gud är olika från person till person | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:25 | |
![]() | Det är alltid dumt att tro att den som inte delar ens trosuppfattning skulle vara okunnig i ämnet. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:25 | |
![]() | Men, att man tror på att det bara finns en Gud, betyder väl inte att man inte accepterar att andra inte tror på det? Ens privata tro kan man inte rå för, det är just en TRO att man tror något... Om jag verkligen tror på något, ska jag underkasta mig för att andra inte har samma tro? Jag tänker mig att acceptans hör ihop med respekt, och visst kan man respektera andra utan att ha samma tro eller åsikter? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:26 | |
![]() | Nå Pubbe inte om man tittar på ursprungsbudet | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:27 | |
![]() | Personligen tror jag ju inte något speciellt, utan är rätt öppen. Men jag accepterar både de som tror på Gud, och de som inte tror på Gud. Det är väl upp till var och en, har inte jag med att göra... | |
| Pubbe | 2013-07-15 01:28 | |
![]() | Jag tolkade budet om att man inte ska ha andra gudar jämte Gud som att det då måste finnas andra gudar annars kan man ju inte ha nån jämte ändå. Det medger alltså att det finns andra gudar men att man som kristen då inte ska ha nån tilltro eller "dyrkan" till dom. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:28 | |
![]() | jag asepterar alla varför skulle man inte aseptera alla? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-15 01:29 | |
![]() | så ser du det ja Pubbe | |
| Rultatultan | 2013-07-15 01:29 | |
![]() | @Pubbe Nej. 1:a budet ger oss riktlinjen att tillbe Honom och ingen annan. Och ingenting annat. Då buden gavs tillbad folket bla bildstoder. Gud sa till oss att låta blir - för det leder ingenstans. Den ende som hör bön är just Gud. Idag är det väl inte så vanligt att folk rent praktiskt tillber bildstoder, men däremot finns det alltid en risk att vi väljer andra saker framför Gud: ekonomisk välfärd, popularitet, karriären eller vad som helst. Det vi ska sätta i första rummet är Herren Gud. | |