Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vuk | 2009-04-09 15:10 | |
![]() | erkände mord... förhandlade till sig ett straff snarare, så skönt att vi slipper sån skit i Sverige, hota med dödstraff få någon att erkänna sånt hör hemma i tvistemål ej i brottmål | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 15:13 | |
![]() | förvisso vuk, så skulle man ju kunna se det. Men om UD faktiskt legat på i detta ärende under en lång tid (sedan statsminisern träffade guvenören 2007?) så undrar man ju... för nej, UD har inte resurser att agera på samma sätt för alla svenskar fängslade utomlands. ca 175 svenskar sitter fängslade utomlands, varav ett 30-tal är kvinnor. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 15:16 | |
![]() | håller med plea-bargain är klart tveksamt ur rättssäkerhetssynpunkt. Och är också ett system som idag används för att "lätta på trycket" i ett överbelastat rättssystem, t.ex vid fyllekörning (erkänn rattfylla och du slipper undan med böter). Vuk - hon erkände mord för att slippa RISKERA dödsstraff. Livstid hade hon minst i alla fall. I det läget handlar det om så tung bevisning att man knappast kan hävda att hon erkännnt något som hon inte bortom allt tvive ändå bedömts ha gjort. | |
| -usquebaugh- - Ej medlem längre | 2009-04-09 15:22 | |
![]() | Det finns åtminstone rejält många sätt man kan agera på, för att slippa känna hur det känns att sitta i ett Kaliforniskt fängelse i 25 år. | |
| micro113 | 2009-04-09 15:28 | |
![]() | usquebaugh Ja, ett är att inte begå brott som ger så långt fängelsestraff. | |
| Snoosy | 2009-04-09 18:35 | |
![]() | Micro,, vet du att hon inte var drogpåverkad ? Någon länk ? Dude, är fullt medveten om att hon erkände för mord, men de flesta har förstått att det var enbart för att skydda sin pojkvän. Kosta vad det kosta vill att flyga hem henne till sverige. Det är en piss i havet i jämförelse med alla fallskärmar som betalas/betalats ut! Sen till er som är emot att hon är värd lite frihet kanske ändrar er lite när ni läser om hur hon hade det som barn och tonåring,, sv.wikipedia.org/wik...3% 96stberg | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:04 | |
![]() | 650 000 kostade hemresan, men som jag sa så ligger notan hos mej. Ingen oro nu gott folk! | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:13 | |
![]() | Helt galet är det. Hon flyttade härifrån före tonåren så inte fasen har hon mycket att komma "tillbaka" till. Tycker också hon gott kan benådas, men det är knäppt att hon kommit tillbaka hit. Att vi skattebetalare (antar jag) ska betala för hennes hemresa och resterande fängelsevistelse och även resten av kostnaderna när hon kommer ut ur fängelset, det är helt fel tycker jag. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:15 | |
![]() | Snoosy; Plea bargain i ett fall som dessa innebär att åklagaren måste ha presenterat substantiella bevis för hennes inbladning. Plea bargain innebär helt enkelt att man inte behöver gå igenom hela rättsprocessen och att A.Ö kunde välja att slippa dödsstraff för ett brott som hon troligen dömts för, erkännande eller ej. Sen undrar jag snoosy hur hon skulle kunna ha ljugit för att skydda sin pojkvän när de båda blev arresterade "på bar gärning" efter biljakt!? (Information om att A.Ö inte var drogpåverkad finns på wikipedia, t.ex.:en.wikipedia.org/wi k...%96stberg) Jag tycker hon är värd frihet, men jag förstår ärligt talat inte varför kriminalvården betalar nästan 700 000 kronor för att flyga A.Ö i ett privatplan från Kalifornien!? Varför inte flyga med två kriminalvårdare och reguljärflyg, uppenbarligen gör ju svenska myndigheter bedömningen att hon är lågrisk. Antingen är det något skumt i det hela, eller också är väldigt släpphänt hantering av skattemedel och resurser av UD/regeringskanslit. | |
| vulcan | 2009-04-09 19:19 | |
![]() | "Dude, är fullt medveten om att hon erkände för mord, men de flesta har förstått att det var enbart för att skydda sin pojkvän. " Jaså? Jag trodde att hon gjorde dealen efter att han tagit livet av sig. Har jag fel? Eller kan det vara så att det är "de flesta" som inte har koll på läget? Påstår du att hon INTE hjälpte till med att ladda om? | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:19 | |
![]() | Under 28 år hinner man nog rannsaka sig själv. Hon var ingen ängel, och är det kanske inte nu heller, men om hon vill komma hem så... välkommen! Hon borde ha fått flyga reguljärt dock. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:23 | |
![]() | fin summering farsan Nokia lågprofildäck med extra grepp | |
| micro113 | 2009-04-09 19:26 | |
![]() | Snozy Du hänvisar själv till en länk som uppger att testerna var rena - inga spår efter droger eller alkohol. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:32 | |
![]() | Ja, den där länken om hennes historia visar ju verkligen att hon är född till en kallblodig mördare redan från födseln. Hon var ond som bebis liksom det var hennes fel att mamman lämnade henne och flydde med en annan man. Det är verkligen underligt att hon började ta droger och att hon drogs till ett flyktigt liv och till killar som inte mådde så bra. Hon kan ju alltid "skylla ifrån sig". det är aldrig så att det finns en röd tråd. Droger och ett negativt liv finns där bara som en ursäkt till att göra dumma saker så man sen kan "skylla ifrån sig" Det finns inget i hennes historia som talar för att hennes bakgrund på något sätt kan ha påverkat hennes liv och agerande och är man 19 år är man helt enkelt vuxen och gör inget man inte skulle gjort när man var 52. En kille kan ju inte heller på något sätt påverka en tjej till att tänka på ett visst sätt. Vore det så vore ju många förhållanden grundade på tex misshandel och psykiskt nedbrytande. I såna fall skulle tjejer kunna bete sig på ett sätt som de inte annars skulle gjort. Så är det ju i regel aldrig och de som faller offer för misshandel av män eller som är tillsammans med människor som missbrukar påverkas inte psykiskt och det är en persolighet bergfast i sten som då syns hos tjejen. Dvs allt är hennes fel, redan från födseln. Så lever man med en man som är negativ och utsätter sina barn för honom då är det tjejens fel, från födseln. Det är alltid så. Om en tjej blir sviken av sin mamma och vill börja med droger är det också hennes fel i evighet. Hon kan inte göra något märkligt hon inte ska stå för i hela sitt liv. Allt är hennes fel och vi har rätt att döma henne för resten av hennes liv på ett svartvitt och fint sätt, vilket visar att vi själva inte har några tillkortakommanden och framför allt aldrig utsätter vår omgivning eller våra barn för något negativt. Vi är alla perfekta individer och vi stavar aldrig fel heller. Vi är så smarta också. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:34 | |
![]() | Till slut är jag lycklig över att ca 45% härinne är försvaradvokater och påverkar och grundlägger vårt lands lagar på ett synnerligen intelligen t sätt. Happy happy | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:35 | |
![]() | *försvaradvokater. My mistake. Kanske jag blir förlåten, kanske inte. | |
| micro113 | 2009-04-09 19:37 | |
![]() | belugavis Faktum kvarstår, hon är amerikan, begick sitt brott i amerika, och har ingen anledning att överföras till Sverige. Vill amerika släppa henne fri så gärna för mig -- men inte att hon på vår bekostnad förs hit och belastar vårt samhälle. | |
| Snoosy | 2009-04-09 19:50 | |
![]() | vulcan,, hon hjälpte till att ladda vapnet, men sköt inte. micro ja men ser man på feen, där står det ju om att dom inte var påverkade.. My mistake. Kan det varit att de hade abstinens ? efter drger ? teorier.. Nä, men vad jag mest vill ha fram är att jag tycker att efter att ha suttit så många år,på de grunderna hon suttit inne. Så är hon värd frihet. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-09 19:53 | |
![]() | "Kan det varit att de hade abstinens ? efter drger ? teorier.." Kan det vara att Annika är en borderliner och en kallblodig mördare? | |
| Snoosy | 2009-04-09 19:59 | |
![]() | jaap, vad tror du ? | |