Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 575

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Silverin - Ej medlem längre2009-02-09 19:23
Antal inlägg: 1760

Vart e Nemi?

Hon va duktig på att få bukt med slumpen i Papegojan när det e fullt.
Som nu... Hjääälp! :-)

-R0BBAN- - Ej medlem längre2009-02-09 19:31
Antal inlägg: 1118

Nemi IP-bannar alla slumpare som inte byter rum inom två minuter. Bra taktik. :-)

Silverin - Ej medlem längre2009-02-09 20:36

Men Robban då - igen?

I Gojan ere iaf: Bättre o bättre da' för da'...

Tabita2009-02-09 21:40
Antal inlägg: 11

Papegojan ser fasligt bekymrad ut över alla slumpare... Men dom kanske inte följt denna tråd.

Silverin - Ej medlem längre2009-02-09 21:48

Det är oerhört mkt folk som inte ens vet att det finns ett Forum, större delen loggar in där det finns mest folk för att få spela.

Därför körs Info rundorna i rummen.
Både för att få klassiker att hitta till Gojan o för att slumparna ska få vetskap om hur idén med Gojan ser ut.
Som sagt, alla loggar inte in alltid o därför tar allt sån tid.

Skrmf2009-02-10 16:58
Antal inlägg: 218

Tänkte få fram tråden på startsidan igen... =)

sa fröken - Ej medlem längre2009-02-10 18:54
Antal inlägg: 353

Ja, det är säkert inte till skada att tråden syns på startsidan i forumet men jag tror ändå att det effektivaste sättet att nå ut till medlemmarna om det klassiska spelrummet är att med jämna mellanrum göra några påminnande och upplysande kommentarer i alla andra spelrum.

Det har nu visat sig att det är för provokativt för många som är inloggade under en hel dag (skaffa ett liv, kanske?) och har t o m jämförts med spam. Obegripligt, säger jag, för det handlar om ren och skär upplysning som hänför sig uttryckligen till sajten och dess ursprungliga spelidé som var att erbjuda ett gratisalternativ till online scrabble. Tidiare hade det ju spelats på en mycket populär scrabblesajt som sedan övergick till att ta betalt av sina medlemmar och det var själva upptakten till att lägga upp denna sajt. Där fanns inget som hette slumpat spel på den sajten och mig veterligen var också specialbrädet en variant som infördes i ett senare skede. Betapet är inte den andra sajten men det här är en bakgrund som finns dokumenterad (nån annan kanske hittar länken?) på nätet och jag tycker det är på sin plats att lyfta fram detta.

Jag vill påpeka att det _inte_ är ämnat som nåt annat än ren upplysning för dem som är intresserad av och spenderar tid på sajten, oavsett vilken typ av spel man vill ägna sig åt.

Låt oss alltså scrabbla vidare i Papegojan! =)

Maizena2009-02-10 19:11
Antal inlägg: 639

155 inloggade....Över hälften av de startade spelen är slumpade....Heja heja klassiker...i den här takten har ni ett eget rum 2012. Om inte slumparna känner för att ta papegojan från er..

Silverin - Ej medlem längre2009-02-10 19:24

Ja man kan ju skapa ett slumpat spel - med hänglåst bara för att strejka också tydligen.

Moget.

Förstår inte varför en som spelar IRL-scrabble håller på så.
E det någon slags bakvänd protest?

R0BSON - Ej medlem längre2009-02-10 19:25
Antal inlägg: 103

Ska vi göra välling av honom? :-D

Maizena2009-02-10 19:42
Antal inlägg: 639

Bakvänd protest....kalla det vad du vill. Det finns oerhört många som på denna sidan samt denna tråden som "rackar" ner på folk som spelar slumpad special eller whatever. Det är det min protest handlar om. Som jag tidigare sagt är jag helt med på olika rum men då med att sajtens skapare fixar olika rum för olika sorter. Det jag retar mig på är spammandet och många (inte alla) av er klassiker spelare tycker att ni är lite bättre och att ni är de ÄKTA spelarna. Detta är Betapet som utvecklat scrabbel ett steg genom att införa olika sorters spel och det är således inte en renodlad scrabbelsajt.....

Robson; Kom kom så ska du få en nappflaska ;).

R-M2009-02-10 20:05
Antal inlägg: 265

Detta är en kanonsajt!!:D Och alla får gå in i vilket spelrum de nu önskar!Om man nu måste vänta ett tag??..Den som väntar på något gott..väntar aldrig för länge!:)

Ässät2009-02-10 20:09
Antal inlägg: 4824

Om nu folk enbart vill ha klassiskt i papegojan så får dom väl skriva nåt under som i puman, grisen o musen då.. de e ju de lättaste att se att de just ÄR ett klassiskt rum. Ingen kan komma sen o säga att dom har missat det.

Goliath II - Ej medlem längre2009-02-10 20:16
Antal inlägg: 460

Jag tror inte det kommer att hjälpa tyvärr. Att bara markera att det är "gärna" ett klassiskt rum. Antingen måste det endast gå att spela klassiskt där, eller så får det vara som nu. För vissa slumpare gillar verkligen att missförstå (för inte är väl folk så dumma att de verkligen inte förstår??) intentionen med ett önskat klassiskt rum.

Ässät2009-02-10 20:18

Ja går de att göra så att de bara går att starta klassiska rum i de rummet så vore ju de kanon. Ja spelar i stort sett bara i grisen så mig kvittar det *s*

Ässät2009-02-10 20:18

klassiska spel..menar jag

sa fröken - Ej medlem längre2009-02-10 20:30
Antal inlägg: 353

Maizena:

Som jag skrev innan så är kan man nog placera det i en gråzon mellan spam och aktivt info det som körs i spelrummet om Papegojan som klassiskt rum. Jag har inte själv koll på frekvensen för jag är inte inloggad från morgon till kväll och huserar inte i fler rum än just Papegojan om jag inte kör i Grisen. OM det finns klassikerspelare som loggar in sporadiskt, som aldrig nånsin läser forum men som vore intresserade av just den infon, är det inte rimligt att de kan råka få den i ett spelrum just då när de är inloggade..? Jag tycker inte det är ett problem om det är nån som är inloggad i ett spelrum 24/7 om h*n har möjlighet till det men för den skull är man ju inte h*n som bestämmer vad som ska stå i chatten eller vid vilka tider, eller hur?

Jag har inte sagt att klassikerspelare är de enda som har ett riktigt berättigande här eller att Betapet skulle vara en renodlad scrabblesajt (det stod i mitt förra inlägg, om man läste noga) och när inte någon försöker påstå det så vet jag inte varför det finns ett behov att lägga de formuleringarna i munnen på nån vars idéer och förhoppningar man vill motarbeta. Jag skrev det för att det är en bakgrund i Betapets historia som långt ifrån alla aktiva känner till. Det är ju inget argument taget ur luften, eller hur?

När vi dels genom att försöka ha denhär tråden synlig på forumets startsida och då och då gå in med info i spelrumschatten är det för att påminna, uppmuntra och upplysa. Du vill helt klart läsa in annat i dessa inlägg men så är det jag uppfattar dem och det är mitt syfte när jag skriver och postar dem. Jag tror att det gäller andra också, men jag vågar givetvis inte tala för andra än mig själv. Nåja, målsättningen är att det ska bli en konkret situation som för sajtens admins backar upp önskemålet från medlemmarna att de ska införa ett spelrum för klassiskt spel. Jag har absolut ingen idé om hur vi ska få det att gå vägen som en gemensam aktion på medlemsplan om vi inte får använda de medel som vi har gjort hittills, i väntan på att admins kan ge oss ett alternativ. Jag skulle ju kunna fråga dig, Maizena, men jag tror jag avstår...

Jag tycker ju inte heller att klassikerspelare kan ha nåt behov av att missunna andra typer av spelare, slumpade eller specialare deras existensberättigande på sajten. 1600 av dem har plats här samtidigt som 180 klassikerspelare, sådär hypotetiskt.

Till slut undrar jag ännu hur många "oerhört många" verkligen är? Det finns säkert tio slumpspelare för varje rackande klassikerspelare som gör det samma. Jag vill givetvis dock inte göra något sånt antagande...

Game & Peace!

Skrmf2009-02-10 20:50
Antal inlägg: 218

Oj, vad märkligt det här är...

Fattar inte grejen med att bli arg på att en minoritet vill samlas nånstans för att hitta varann... =)

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-02-10 22:07
Antal inlägg: 63

Nu består denna tråd av 31 sidor, och mej veteligen inte ETT enda inlägg från admin. Jag kan dock ha fel och jag idds inte ens kolla om så är fallet. Jag antar att ni kommer att svara att ni redan har svarat med argument mot att skapa ett standardrum i typ miljoner andra trådar.
Men i så fall blir det bara än mer beklämmande att det nu har skapats en miljon trådar, och så många personer engagerar sej för att få ett standardrum(eller en liten vägledande underrubrik till papegojan), utan ngt tillmötesgående. Nu ser ni ju dessutom att folk lägger jättemkt kraft på att, trots avsaknaden av denna lilla hjälpinsats från admins, sida, försöka få standardspelare att samlas i ett rum vilket ter sig allt mer omöjligt mkt pga att så många slumpspelare som inte följer forumstrådar osv. inte har en aning om att papegojan blivit en samlingsplats för alla de som är trötta på att leta standardspel i ett hav av slumpspel

Tess 082009-02-10 22:27
Antal inlägg: 18003

www.betapet.se/forum...ad id=14540

På första sidan kommenterar Tsarraz och i slutet monk detta;
www.betapet.se/forum...am p;page=0

Det konstiga är dock att alla andra trådar som handlar om spelrum hamnar under fliken support, men denna verkar vara kvar under snack

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?