Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2012-02-26 11:49 | |
![]() | Folkyra? ett par hundra pers med flaggor är väl inte riktigt folkyra? Och det tolkar jag bara som att det finns konstigt folk även i Finland. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-02-26 11:58 | |
![]() | Såg att Miljöpartiet ett par gånger har motionerat om att återinföra valmonarki i Sverige. Hur ställer sig rojalister till det? Finns det argument för att tronen ska gå i arv? | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-26 13:20 | |
![]() | ja men det har ju ingen politisk makt längre, med rätta. Vad är ert problem | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-26 13:24 | |
![]() | Att dom känns överflödiga och onödiga i ett modernt samhälle, och att ämbeten som går i arv är förlegat och odemokratiskt. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-26 15:41 | |
![]() | Om det är glitter och glamour som ni söker ni som vill ha kungahuset kvar, så finns det väl tillräckligt av det i Hollywood, filmer och tv-serier?För i världen fick kungligheterna och adeln begapas. Det fanns liksom inga andra stjärnor som kunde klä sig dyrbart och som folk kunde drömma om. Vad är väl en bal på slottet? Numera finns det så många andra som folk kan följa, drömma och hylla för riktiga prestationer och bedrifter. Varför upphöja bebisar till titlar och rikedom innan de ens kunnat lära sig att gå på pottan? Bättre vänta och se tills människan är vuxen om det är något att satsa på för högre ämbete. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-26 16:05 | |
![]() | Nåja... Finnarna älskar vårt kungahus, danskarna sitt och norrmännen sin kungafamilj, men svenskarna....gnäller, klagar och föraktar. Det är som det är och inte mycket att göra åt - tror jag. Kina, snälla, kom och köp skiten (så blir det lite pli på folket också. gnällspikarna deporterar kineserna sen till Murmansk). | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-26 16:18 | |
![]() | Det är skillnad på gnäll och diskussion. Finge man aldrig diskutera något utan att det avskrevs som gnäll skulle vi stagnera. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-26 16:56 | |
![]() | Jag gnäller inte. Klagar och föraktar inte heller. Jag tycker att Victoria verkar vara en förträfflig person och Daniel också. De kan säkert försörja sig på egen hand och göra bra insatser för samhället på annat sätt än i dag. Avskaffa monarkin och låt henne ställa upp i presidentvalet istället. Eller så struntar vi i att ha en president också. Räcker det inte med en folkvald statsminister? | |
slånbär | 2012-02-26 17:00 | |
![]() | imi - jag fattar liksom inte riktigt vad kineserna har med det hela att göra. Det är väl ingen som pratar om att sälja ut någonting utan det handlar väl om en diskussion angående monarki eller republik som stadsskick? För eller emot argument. Ska vi leva i ett modernt samhälle där alla har samma möjligheter eller ska det finnas en stadsunderstödd släkt där samtliga medlemmar får sitt liv serverat på silverfat och har sin framtid redan utstakad endast pga att dom föds i just den familjen och ingenting annat? Och visst det finns en massa överklassfamiljer där ungarna får allt serverat på silverfat och lever liv som är så långt ifrån rättvisa som det är möjligt men deras uppehälle betalas åtminstone inte med skattemedel. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-26 17:28 | |
![]() | "Det är väl ingen som pratar om att sälja ut någonting..." Nähä, inte det? Johodu. Eller menar du att inte jag räknas? För JAG pratar ju om att sälja ut. Stor idé med ett gnälle-land där alla (nja, eller iaf nästan alla) bara klagar. Jesus så bortskämda svenskar är. Kan ni int skärpa er så säljer vi. Punkt, slut. Eller t.o.m _skänker bort_ . Typ; Libyen, var så god, kom och ta bara. Kostar gratis. | |
hetspelle | 2012-02-26 17:35 | |
![]() | Äh sätt upp kungafamiljens underhållsstöd som en frivillig post på deklarationen så kan de som vill betala för skiten. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-26 17:35 | |
![]() | Vem gnäller? | |
vulcan | 2012-02-26 17:51 | |
![]() | Principiella invändningar mot att offentliga ämbeten kan ärvas och allt vad som följer med detta = "gnäll"? Upp flyga orden, tanken stilla står. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-26 17:55 | |
![]() | Hamlet? | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-26 17:56 | |
![]() | nämen håller ni fortfarande på. det är ju egentligen helt underbart hur en slik fråga kan förena ett helt folk i sin tudelning jaaaa sannerligen säger jag eder LEVE KUNGAHUSET | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-26 18:00 | |
![]() | ord utan tanke himlen aldrig når du imponerade jonis | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-26 18:01 | |
![]() | ganska kul infallsvinkel eftersom det var nåt ruttet i grannlandet och inte här jonis-du vet att det är svenska kungahuset vi diskuterar inte det danska??? | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-26 18:02 | |
![]() | hetspelle!! *blänger surt* | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-26 18:04 | |
![]() | AnneLöw>> Ja? Vad är din poäng? | |
AnneLöw - Ej medlem längre | 2012-02-26 18:14 | |
![]() | jo i denna pjäs yttrar man vid nåt tillfälle att det är något ruttet i konungariket Danmark Förlåt-jonis- det var långsökt | |