Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Subutai | 2010-08-13 03:38 | |
![]() | Givetvis finns det avarter, men då är det upp till den prostituerade att neka. Det fanns en tråd på flashback för något tag sedan om eskorttjejer som pratade hur man bäst nekade kunder och de berättade sina historier, rätt intressant läsning faktiskt. | |
| Källargubben - Ej medlem längre | 2010-08-13 04:22 | |
![]() | Lyssna på Subutai, står det på "forat" så är det sant! :) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-13 10:29 | |
![]() | Varför prostituerar kvinnor sig? Svar: snabba pengar! En eskortbrud från internet tjänar lika mycket skattefria pengar på en kväll som en manlig städare sliter ihop på en vecka. En gatuhora finansierar antagligen sitt narkotikamissbruk med pengarna. En hemlös heroinist av hankön får istället riskera fängelse och hålla på med inbrott och stöld för att skaffa pengar till sitt missbruk. Prostitution är en deggenerad del av vårt samhälle som bör bekämpas med alla medel. Det är dags att börja skuldbelägga den som prostituerar sig och inte bara torsken. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-13 10:34 | |
![]() | "Prostitution är en deggenerad del av vårt samhälle som bör bekämpas med alla medel. Det är dags att börja skuldbelägga den som prostituerar sig och inte bara torsken" för att? | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-13 10:40 | |
![]() | Deggenerad därför att prostitution försämrar samhället. Antagligen ska det vara helt lagligt eller helt olagligt, inte fifty fifty. Min bild är att majoriteten tycker att torsken är ett svin och att horan är ett offer. Jag med! Genom att skuldbelägga och göra det straffbart att prostituera sig får samhället förhoppningsvis bättre verktyg att stävja verksamheten. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-13 10:43 | |
![]() | varför försämrar prostitution samhället? | |
| Penny Wise | 2010-08-13 10:43 | |
![]() | @LisaLong: "En kropp mot en kropp är väl skillnad mot att hålla i sitt organ...?hmmm Och du skriver "ursäkt" Är det bättre han våldför sig sexuellt på nån annan?" Själva kroppsnärheten under lite stånk och stön you mean? Folk som behöver men inte "får" sex våldtar inte per automatik. Tror du verkligen det LL?? | |
| LisaLong | 2010-08-13 10:53 | |
![]() | Subutai 2010-08-13 03:36 bra skrivet:) | |
| LisaLong | 2010-08-13 10:58 | |
![]() | Penny Wise Ja jag syftade på "Själva kroppsnärheten under lite stånk och stön". Sen vet jag att våldtäkt inte är en sexhandling utan en våldshandling, men det finns undantag. Finns många frånskilda lite äldre män som inte vill ha ett nytt förhållande, men däremot en sexuell kontakt. Säger som jag sa innan, många här verkar tro att det är som på amerikanska deckare och har ett ala 70-tals tänkande. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-13 10:59 | |
![]() | Ja! Varför försämrar prostitution samhället? Om det inte är uppenbart kan jag rekommendera följande? 1. Åk ner till Köpenhamn, Hamburg eller över till Oslo och ta en mysig kvällspromenad på någon av deras härliga horgator, umgås en kväll med en sympatisk hallick som står och hänger och ser hotfull ut i ett gatuhörn. Öppen kriminalitet på våra gator är skapar rädsla och är därför deggenerande. 2. Nätprostituera dig och få svarta pengar till att köpa smink och drinkar för istället för att arbeta och betala skatt som alla andra. Svartarbete genererar ingenting för vårt samhälles välfärd och är per se deggenerande. Räcker detta som svar? | |
| LisaLong | 2010-08-13 11:03 | |
![]() | FISTO visst finns det även såna ställen, men det finns "skithögar" i alla "yrken" därför är jag för bordeller tex | |
| regression | 2010-08-13 11:08 | |
![]() | Att sexköp bidrar till svartarbete är inte direkt ett klockrent argument FÖR nuvarande lagstiftning... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-13 11:15 | |
![]() | nej, det räcker verkligen inte. öppen kriminalitet? om det inte är olagligt så är det ju inte kriminellt haha:) titta på hotfull hallik... suck. tom jag skulle kunna bjuda på bra mkt starkare argument och jag är ändå mot sexköpslagen. | |
| Behringer | 2010-08-13 11:22 | |
![]() | "Jag tycker helt enkelt inte att du för den här debatten på en saklig nivå Behringer. " Såklart att du inte tycker, Måns. Eftersom jag ser både horan och torskan som offer medan du tycker att ingen förlorat just nånting.. Du finner prostitution OK och skulle säkert inte banga för om din mor, fru eller dotter stärkte upp hushållsbudgeten lite...? självklart blir jag osaklig i dina ögon Jag provar att fråga dig igen: varför är prostitution bättre än att erbjuda terapi till både horor och torskar, så att de så småningom hittar ett sexliv som bygger på ömsesidig attraktion? ( och jo, det kan mycket väl finnas inslag av McDonalds-nivå men blir ändå bäst när båda deltar på lika villkor ) Inte kan det väl vara för att du själv måste betala för idka sexuellt ungänge...? | |
| LisaLong | 2010-08-13 11:43 | |
![]() | Behringer håller med dig om det nu gäller torskar och horor som verkligen HAR problem, helt klart:) Men det finns den andra delen också som inte har det:) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-13 11:51 | |
![]() | @ Ramsay - Att sälja horor är så vitt jag vet olagligt. Att svartarbeta är inte heller tillåtet trots att vissa alliansministrar tycks tro så. Bjud gärna själv på några argument som behövs mer än dessa två. Horor och hallickar hör inte hemma någonstans. Det är inte tillåtet att sälja knark - inte heller att knarka, men det är minsann tillåtet att sälja sex eftersom det är så synd om hororna, men inte att köpa, eftersom torsken råkar vara en elak skurk. Helt bisarrt - jag börjar med att lägga lika mycket skuld på de prostituerade som på torsken. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-13 11:53 | |
![]() | Haha - Behringer ser både torsk och hora som offer. - Fisto ser båda som kriminella elakingar. - Ni andra ser horan som offer undantaget några som ser henne som en stark entreprenör, torsken är som vanligt en skurk. | |
| regression | 2010-08-13 12:04 | |
![]() | Fisto, Argumentet är dåligt för att a) Det är tillåtet att sälja nätsex, och behöver alltså inte vara svartarbete. En dom i kammarrätten ålade en 45-årig kvinna att betala skatt på förvärvsarbete för att hon sålt sex, till exempel. b) Förslaget från de som ser horan som en ''stark entrepenör'' är att göra det vitt. Detta argument är alltså konsistent med en strävan att minska på svartarbetet. Säg till om du vill att jag ska uttrycka mig på ett barnsligare sätt, om du har problem med högskolesvenskan. | |
| Behringer | 2010-08-13 12:13 | |
![]() | Tjaa, Lisa, det är där nånstans vi ser olika på det här. Jag tvivlar starkt på att horan ser inkomstkällan som plan A. Och känner att nånting gått snett för de torskar som betalar för att gå dit Visst är det roligt, FISTO? och varför kan torsken inte både vara ett offer ( som förlorat/tappat/aldrig fått de sociala kvaliteter som krävs för att (för)bli äkta attraktiv ) och en skurk ( som för att kompensera bristerna i offer-rollen medelst ekonomisk makt förnedrar horan) ? | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-13 12:20 | |
![]() | @Regression Ja, du har rätt, att inte betala skatt är olagligt helt rätt, vilket de flesta horor uppenbarligen inte gör. Att en enstaka råkar göra det är ju bara bra. Vi får väll se hur många horor som kommer ut som helylleskattebetalande förvärvsarbetare. Inte så många skulle jag tro. Vilken vacker högskolesvenska du har - du är en riktig humorist du! Låt mig gissa, du har kanske läst a-kursen i praktisk filosofi. | |