Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 836

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-16 16:15
Antal inlägg: 2212

Bitte: det handlar ändå om skönhet, så länge det inte är en medicinsk operation. Personligen så skiter jag i orsaken till människors operationer, tycker helt enkelt inte att det har med saken att göra.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-16 16:15
Antal inlägg: 31064

He he, snacka om att vända på steken... Den som vill operera sig är uppenbarligen missnöjd med sig själv (dvs avundsjuk på andra som har det eftersträvansvärda utseendet), så vad finns att avundas i det? Jag ser viljan att skönhetsoperera sig som ett tecken på svaghet - i relation till den egna självbilden och de krav på skönhet man upplever utifrån - dvs föga avundsvärt. Hur kan det vara modigt att plastikoperera sig? Det är modigt att söka sin egen lycka, visst, men vi har olika syn på var man finner den. Jag avundas fula människor som är nöjda med sig själva.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-16 16:21

Man behöver inte vara avundsjuk på andra för att man vill göra det bästa av sitt eget yttre.
Jag ser mycket fram emot en värld där människor som inte kan/vill förlika sig med sitt yttre kan justera detta bäst dem vill utan att bli bedömda utifrån det, insidan är det som skall vara det primära och är man missnöjd med sitt skal så läggs nog för mycket fokus där.

kolbjörn2010-06-16 16:21
Antal inlägg: 984

Tror inte att det har så mycket med avund att göra för de flesta. Känns mer som klassisk vuxenmobbing. Att det nånstans är lite skönt att ha folk att se ned på.
Men vem vet, kanske att det djupt därinne i det undermedvetna också döljer sig någon sorts drift att förbättra status i raggningshierarkin genom att framställa folk man ser som ett hot i dålig dager för att förbättra sina chanser till reproduktion.

Amandaaan - Ej medlem längre2010-06-16 16:23
Antal inlägg: 130

Möjligheten till plastikoperationer är mycket bra att den finns.

Jag har dock väldigt svårt för att samhället ska bekosta vård av eventuella komplikationer som kan uppstå efter den privat finansierad plastikoperation.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-16 16:23

Jag önskar att alla fula människor kunde vara nöjda med sig själva, men nu är det tyvärr inte så.

apbur2010-06-16 16:25
Antal inlägg: 9699

-NOUBA-, du menar att mitt största problem är min rädsla för att en person som jag sett som alldaglig helt plötsligt ska höja sig ett snäpp genom en skönhetsoperation?

Låter sannolikt.

Det är ingen hemlighet att det mestadels är våp som skönhetsopererar sig. Man bör inte räkna dit människor som åtgärdar större skönhetsfel eller såna som drottning Silvia som gör ett ansiktslyft i högre ålder. Man kan förvisso förneka detta och på så vis omöjliggöra en vidare diskussion.

Vill man inte bli betraktad som ett våp ska man heller inte göra sådant våp brukar göra. Det är faktiskt ganska enkelt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-16 16:26

Ja, eller tonårsmobbing - av somligas argumentationsnivå att döma. Det var det larvigaste. För att man i ett diskussionsforum uttrycker en generell åsikt om ett fenomen, gör det en plötsligt till mobbare? Mobbing kräver väl en adress, en specifik person som man ansätter?

kolbjörn2010-06-16 16:28
Antal inlägg: 984

Om man tycker det finns ett egenvärde i att inte framstå som ett våp inför andra är man rätt fåfäng i mitt tycke.
Tråkigt att hela tiden behöva tänka på vad andra ska tycka och tro. Skönt att va av hankön.

micro1132010-06-16 16:30
Antal inlägg: 17540

-NOUBA-
Ärligt talat så är det väl sällan just fula människor som har svårt att vara nöjda med sitt utseende.

Där har ligger ju apbur faktiskt närmare sanning det är nog mer det man betraktar som "våp" som har klippkort hos plastiken. Det sorgliga i det hela är ju dessutom är det ofta inte tycks räcka med detaljen som skulle rättas till först utan att en operation ofta leder vidare till nästa och nästa

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-16 16:31

Vem här har påstått att den inte är fåfäng? Det är hur vi hanterar vår fåfänga (på det sätt vi tycker anstår oss) som skiljer oss åt.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-16 16:31

Apbur: Ditt största problem är utan tvekan dina fördomar.
Vad utgör dessa "våp" för hot emot dig? Jag tror knappast att dem struttar runt i sina DD pattar och ankläppar och stör sig på att du inte gjort någon operation, alltså borde väl felet ligga hos dig? För mig är för övrigt alla kvinnor som använder ögonskugga klassade som våp.

apbur2010-06-16 16:31

kolbjörn, då förstår jag heller inte vad problemet är. Jag tyckte det klagades här över att folk hade åsikter om opererade. Är det dåligt att ha åsikter för att folk kan ta illa vid sig samtidigt som det är dåligt att ta illa vid sig. Hur ska du ha det?

Bitte - Administratör2010-06-16 16:32
Antal inlägg: 24199

Det man säger om andra säger väl mest om en själv

Bitte

micro1132010-06-16 16:33

kolbjörn
Det finns minsann hanvåp också :)))

När utseendefixeringen tar överhanden i tillvaron så spelar könet inget roll, då blir personen ett våp eftersom utseendet tar upp så mycket av personens tankeverksamhet att den blir ointressant som intellektuellt sällskap (i min tolkning i alla fall)

Amandaaan - Ej medlem längre2010-06-16 16:34
Antal inlägg: 130

Vem bekostar vården av "Linda" när hennes sillisar börjar läcka efter 10 år, vem bekostar vården av "Kalle" när han kuk inte vill stå efter en plastikoperation?

Jo, det kommer jag och du att få betala!

micro1132010-06-16 16:37

Amandaaan
Ja, men jag får betala för de där tokarna som kör motorcykel, lyfter tyngder, spelar fotboll, åker störtlopp osv osv också -- och andra får betala för mig som dricker alkohol, röker och kör bil.

Så kan man inte räkna anser jag, för då ska vi snart inte bekosta sjukvård alls, det mesta är självförvållat på ett eller annat sätt.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-16 16:37

Jag förstår inte varför man skall döma ut enskilda personer för att dem gjort skönhetsoperationer. Jag förstår inte hur ni kan anse att det finns en gräns för vad och hur mycket man får fixa, och jag förstår inte varför en person som redan är nöjd med sitt utseende skall döma andra så hårt.

apbur2010-06-16 16:37

-NOUBA-, vilka fördomar menar du? Du menar samma fördomar du själv har om att de skulle vara våp som struttar runt i DD-kupa?

Jag säger då det....

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-16 16:39

Aamandamm: Vi betalar även för folks alkoholproblem och rökning. Jag ser inte problemet i detta, särskilt inte i förhållande till de pengar staten bringar in på både alkohol ciggaretter och operationer.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?