Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
REM 782011-02-16 08:46
Antal inlägg: 2

Tur att barnen finns. Oavsett var det är. Vem skulle annars ta hand om oss när vi inte kan det själva, eller se till så det finns produkter i våra butiker och allt annat som de skall göra när de blir stora.
Att det finns barn med på resor är väl en inget att gnälla över. Tänk i stället på alla de barn som aldrig får en möjlighet att göra en resa. % barn som finns på resor är minimal jämfört med alla som aldrig finns med.
Vad har det blivit av vårt samhälle???? Det viktigaste vi har är barnen och de gnäll det på.

Tommy 19792011-02-16 08:48
Antal inlägg: 1188

Vad är det för prat om att det skulle vara diskriminering med barnfria flyg? Barnfamiljer har ju en hel uppsjö av flyg och destinationer att välja bland och jag har svårt att förstå varför de tvunget måste åka med just det planet där barn inte är tillåtna. Hur stort utbud finns det för de som vill resa utan barn, om jag får fråga?

le-lou2011-02-16 09:07
Antal inlägg: 17500

pichii : oki. Man har ju på "tysta vagnar uttryckligen diskriminerat högljudda personer, de får inte sitta där, inte sant?
grejen är att på ett tåg kan du ta en skrikande unge och gå till nästa vagn. Det kan du inte på ett flyg.
Principen är ju precis densamma, jag förstår inte varför ni envisas med formuleringarna.... Det är inte värre än vad det är : ett "tyst" flyg. Ska vi kalla det så istället för att prata om barnfria flyg?

ttiittii - Ej medlem längre2011-02-16 09:09
Antal inlägg: 37631

Cornelis sa :När inga ungar längre finns är allting slut,vad är det då för mening att man står ut

Måns_E2011-02-16 09:12
Antal inlägg: 12028

Vad har det med barkerna flyg att göra? Det är väl ingen som skall ha ihjäl alla ungar?

Måns_E2011-02-16 09:13
Antal inlägg: 12028

Barkerna=barnfria

Sote2011-02-16 09:55
Antal inlägg: 3557

Måns-tack för översättningen lite svårt att klura ut vad du menade där :-)

Fortfarande fattar jag inte varför alla snackar om att man inte gillar barn eller hur viktigt det är med barn och vilken himla tur att dom finns osv. Det är för för katten ingen som tycker att barn inte ska få finnas övh . Det är ju bara dumt med såna kommentarer. Det vi pratar om här är enstaka flyg som för dom som är villiga att betala för det skulle kunna vara barnfria. Valmöjlighet-inte förbud generellt. Och fortfarande så är det inte en enda av er som tycker det är förfärligt att ens föreslå ett sån sak som har svarat på frågan angående alla andra tillfällen då detta tillämpas som vid tex 50+ boende. Hur kan det vara så hemskt och barnfientligt att vilja åka på en resa utan barn när det verkar helt oj att leva dygnet runt på ett ställe där barnfamiljer inte får bo? Är det ingen som kan ge ett svar på detta för jag ser faktiskt inte hur det ena kan vara värre än det andr i era ögon. För egen del så tycker jag att det är bra att det finns valmöjligheter när det gäller det mesta i samhället. Sedan är det klart att dom valmöjligheterna ofta är för dom som har råd men så är det ju med allt. Själv har jag inte råd att resa utomlands med familjen överhuvudtaget men ska jag då tycka att det är jätteorättvist att andra kan åka till thailand?

nystan12011-02-16 10:00
Antal inlägg: 3414

Så länge det fortfarande finns en möjlighet för barnfamiljer att flyga ser jag inget hinder med barnfria flyg.
Alla flyg till alla destinationer behöver ju inte vara barnfria för det.

Jag kan förstå att folk stör sig på skrikiga ungar, och finns det ett alternativ är väl det jättebra?!
Även skönt då för barnfamiljerna, som slipper pressen att barnen måste sitta blick stilla och hålla käften hela resan för att inte störa någon.
Passar det inte - varsågod att välja ett barnfritt flyg!

emiland2011-02-16 11:22
Antal inlägg: 2

Är väl inte bara barn som kan vara störande. Som småbarnsförälder kan jag väl själv tycka att vissa barn kan vara störande. Å andra sidan kan man lika gärna hamna bredvid någon gruppresande pensionärsförening som ska stå i gångarna o gagga hela natten lång. Hade en 13 timmars flygning med det tvivelaktiga nöjet för inte så länge sedan.

Huruvida barn är störande eller ej beror helt på föräldrarna. Tänk till före och se till att de har att göra så är det inget problem.

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-16 11:33
Antal inlägg: 127

Jag vänder mig just mot att peka ut barn som grupp som störande. Det finns störande barn, visst, men att utestänga alla från vissa flyg... Det blir ju krångligare för barnfamiljer att resa om vissa flyg inte är bokningsbara. Och som emiland påpekar, det finns ju andra som kan vara störande. Nattflyg brukar vara tysta, tips till dom som har svårt med ljud. Och öronproppar.

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-16 11:37

Och vi har dessutom inte definierat "störande". Är det skrikandet? Alla barn skriker inte hela tiden. Eller är det kladdet? bajsblöjor? Att vissa barn är kontaktsökande?

Hoodman - Ej medlem längre2011-02-16 11:47
Antal inlägg: 2826

Organisera en lekhörna i lastutrymmet så är problemet löst!

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-16 11:51

smart!

Sote2011-02-16 11:53
Antal inlägg: 3557

Nancy-ska barnfamiljer ha rätt att bo i ett 50+ hus också? Eftersom det är fel att utesluta dom just för att det finns barn i familjen?

ramsay - Ej medlem längre2011-02-16 11:55
Antal inlägg: 9204

för min del får man gärna betala extra för att enbart flyga med vänsterhänta.

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-16 12:01

Jag kan tycka att det är trist att samhället är så ålderssegregerat, att folk väljer att bo i "gated communities" etc. Men är det så att barn inte får vistas i 50+boenden? om barnbarnen kommer o bor där över sportlovet tex? hur funkar det?

Men det handlar inte om var du vill bo i 15 år, utan möjligheten att ta sig från en plats till en annan.

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-16 12:03

Jag tänker att samhället blir mer trevligare om det uppstår oväntade möten, att välja bort möjligheten att stöta på vissa sorters människor är inte mitt ideal, men det är en annan diskussion kanske.

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-16 12:21
Antal inlägg: 3169

Måns du värnar ju om muslimer. Om vi skulle vilja ha en muslimfri restaurang skulle du tycka det var okej? Att utesluta en grupp människor ÄR diskriminerande oavsett om det gäller barn, muslimer eller pensionärer. Själv har jag svårt att bestämma mig, jag kan o ena sidan tycka att det är okej med både barnfria flyg och muslimfria restauranger så länge det finns flyg som tar emot barn och restauranger som tar emot muslimer och så länge ingen vill "ha ihjäl" ungarna eller muslimerna som du Måns uttrycker det. O andra sidan så är det diskriminering och om man ska få diskriminera en grupp då ska alla grupper få diskrimineras om man ska vara konsekvent. Som det är nu så är det väldigt känsligt att diskriminera muslimer och homosexuella men pensionärer och barn som exempel går det bra att diskriminera.

gnagelram - Ej medlem längre2011-02-16 12:29
Antal inlägg: 1646

55+-hus och andra seniorboenden är i huvudsak till för att man som äldre har lite ändrade behov och möjligheter. Man kanske inte orkar sköta en trädgård eller gå i trappor eller så. Återigen så är detta ett boende för en speciell grupp med ett (någorlunda) motiverat behov. Att skapa ett boende som väljer bort en viss typ av människor kanske skulle sticka även dig lite mer i ögonen, lagligt eller ej?

Barnfria flyg handlar i huvudsak om att fullt friska människor stör sig på att barn och vill slippa se dem på sin flygresa. Det finns inget olagligt i detta - jag och en del andra uppfattar det bara som en tråkig och för samhället onyttig utveckling mot allt mindre tolerans för det som skaver det minsta.

magnusito2011-02-16 12:38
Antal inlägg: 4986

Bara JAG får det så friktionsfritt som möjligt och bara JAG kan betala mig fri från allt obehagligt skav här i tillvaron så är allt frid och fröjd.
Ojojoj

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?