Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 21:59
Antal inlägg: 181

OK le-lou. Jag klickade på länken för en gångs skull, men jag orkar inte läsa igenom något, inte just nu i allafall.

Alltså, jag tycker mig uppfatta att vi båda är anti mot en hel del inom det andliga, MEN av helt olika orsaker. Av precis motsatta orsaker faktiskt.
JAG utsätter mig inte för sånt där, för att jag vet att det fungerar. Det ska mycket till innan jag skulle till exempel ta emot healing från nån annan, FÖR ATT JAG VET ATT DET FUNGERAR, och det är så få människor som har så rena energier att jag skulle vilja utsätta mig för deras vibbar. :)
- Kan jag inte hela mig själv, så får det vara - ungefär så.

Och DU gör det inte för att för dig är allting bluff. :)

Och sen när det gäller att tjäna pengar och ta betalt, så har jag en hel del åsikter om det.
- För det första så får man aldrig bluffa. Medvetet.
Sen kan det ju finnas folk som inte har några förmågor, men tror så bergsfast på ATT de har, så att de även lurar sig själva. Och vad blir sådant då? Lurendrejeri så klart, men på ett lite annat sätt än de som lurar medvetet. Eller hur?

- För det andra, så är det inte fult att tjäna pengar I SIG.
Och kurser och sådant tycker jag får väl kosta precis så mycket som folk är villiga att betala, MEN när det kommer till annat, när det kommer till att man vill ge omgivningen en uppfattning om att man faktiskt arbetar FÖR ATT man verkligen vill hjälpa folk i kriser och sorger, då BORDE man inte få ruinera folk. Tycker jag.
Har någon uppriktigt kommit in på de andliga vägarna, så tycker jag att en väldigt viktig grundprincip är att man har en ytterst hög moral.

Men sen ska jag också påpeka, att även de legitimerade terapeuterna har skyhöga priser och ruinerar folk - eller så blir i själva verket mängder med folk som är i behov av terapi utan den hjälpen, för att priserna helt enkelt är för höga.

Men som sagt, dom terapeuterna och komplementärmedicinare som påstår sig vara inne i den andliga vägen skall också vara rustade med extra hög moral.

Så sammanfattningsvis; myndiga personer i sunda vätskor får så klart lägga sina pengar på precis vad de vill, alkohol, tobak, resor, bilar, dyra kurser i personlig utveckling eller vad som helst.
Men när folk är i kris, söker och verkligen behöver hjälp så borde det verkligen diskuteras grundligt hurdana priser de här terapeuterna ska få ta.

mishizaki2010-10-16 22:08
Antal inlägg: 2533

tompas syrra: Klart att det fungerar. Jag håller också med om det. Det är ju det cold reading går ut på-att bekräfta signaler och subtila tecken hos den man läser av. Att de verkar ha så rena vibbar beror väl på att de är skickliga.
Jag har vänner som är mycket bättre än andra på att läsa av hur jag mår och vad jag tänker- inget märkligt med det

le-lou2010-10-16 22:08
Antal inlägg: 17500

" DU gör det inte för att för dig är allting bluff. :) " Nä! Allt är ingen bluff alls. Så du har fel i det.
Men bär man på andliga och gudomliga gåvor som man vill dela så tror jag mer på den som gör det gratis än på den som tar hutlöst betalt. Vår tids bondfångare.

Jag har alltid stor ångest när jag ringer min vän X och det tutar upptaget. 20 min senare ringer hon upp och förklarar att hon suttit med sin spåtant i telefon, nån tant i norrbotten som guidar henne i livet. X dumpade sin kille för att tanten sa åt henne att han inte var bra för henne. Den här killen var X själv kär i, så X mådde pyton en lång tid efter det.
Jag suckar varje gång vi kommer in på ämnet och ber henne sluta med dumheterna, då skrattar X och säger att jag är "stängd", men att jag borde faktiskt prova, för tanten har ofta rätt. Tanten hittade förresten X i en tidningsannons.
X lever sitt liv efter den här tanten och vad hon säger till X att göra. Och betalar henne en femhundring (säkert mer men det skulle inte X våga säga till mig) i månaden för tantens guidning. Tanten har ingen susning om vem X är förutom till namnet. Tanten har ett "vanligt jobb" på dagen som vårdbiträde på ett ålderdomshem, det är allt X vet om tanten.
Nu ska X flytta till en annan lägenhet för tanten säger att det är dåliga energier i X:s lägenhet ??
X är en fullt fungerande kvinna på alla andra plan. Jag blir så störd av det här.

Det är sånt som gör mig vansinnig. Jag skulle vilja åka till tanten och läsa lusen av henne.

le-lou2010-10-16 22:10

Det var förresten den här tanten jag och en annan kompis testade för att se om hon var äkta.. typ.. det var hon som sa till den här andra kompisen iaf att hon var dotter till en krukmakare i ett annat liv och kände sig hemma bland porslin och lergods. Och vi for till porslinsaffären och tja.. skrev om det innan. Vi ville rädda X. Men det gick inget bra.

Daggdroppe2010-10-16 22:10
Antal inlägg: 1078

le-lou har rätt, punkt slut.

Måns_E2010-10-16 22:14
Antal inlägg: 12028

Vilken vettig namne till mig :)

Och Tompas Syrra om att vara medial är samma sak som att gissa rätt så visst, men jag misstänker att du läser in lite mer än så? Någon andevärld har jag i a f aldrig någonsin varit i kontakt med.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 22:16

Mishi:
"Att de verkar ha så rena vibbar beror väl på att de är skickliga"

Jag skrev ju precis det motsatta; att det är så FÅ som har så rena vibbar, så att jag skulle t.ex vilja ta emot healing från någon.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 22:20

OK Måns_E ;)
Men får du allvarlig pengarbrist någon dag, så kan du ju pröva på den mediala banan. ;) haha

mishizaki2010-10-16 22:31

syrran: jo, jag läste dig fel. Men vad är dåliga/bra vibbar? Är det bra när mediet missar och klantar sig, med andra ord är ofarlig, eller tvärtom när mediet är träffande skicklig?

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 22:32

le-lou 2010-10-16 22:08

Jag skulle också bli alldeles gråhårig om jag var du, när det gäller din kompis. Det är JUST sånt där jag har syftat på i mina tidigare inlägg (i några trådar), att folk kan tillfälligt vara sköra av olika anledningar och blir därmed lätta att manipulera. Det är ruskigt hemskt.

"Nä! Allt är ingen bluff alls. Så du har fel i det.
Men bär man på andliga och gudomliga gåvor som man vill dela så tror jag mer på den som gör det gratis än på den som tar hutlöst betalt. Vår tids bondfångare."

Så vad finns det som du tycker att fungerar, le-lou?

Gratis vet jag inte om folk behöver jobba, men helt klart så ska priserna vara rimliga.

Jag kan berätta för dig, att jag har vänner (utomlands) som arbetar med legitimerad alternativmedicin, och som har just den filosofin, att när det gäller folk och sjukdomar så ska priserna vara låga, och då menar jag verkligen låga.
Och sen tar de mer ordentligt betalt genom kurser och liknande.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 22:46

mishizaki 2010-10-16 22:31
"Men vad är dåliga/bra vibbar?"
Det måste nog var och en känna efter själv, mishi.

"Är det bra när mediet missar och klantar sig, med andra ord är ofarlig, eller tvärtom när mediet är träffande skicklig?"

Jag förstår inte din fråga mishi.
- Och sen är jag verkligen INTE heller någon expert på medier.

Det enda jag egentligen "sysslar" med är min egen personliga, privata, andlighet (eller vad man nu vill kalla det för).
I vanliga fall så brukar jag inte ens prata om sånt här mer än med mina nära vänner och släktingar.

mishizaki2010-10-16 22:56

jag har träffat på människor som vill "in" av nån anledning. Nån gång har det varit obesvarad kärlek, nån gång har det varit för att se mig bli rädd- jag vet inte riktigt. DET har varit dåliga vibbar för min del.
Bra vibbar för mig har varit när någon låtit mig få vara utan målsättningen att förändra mig.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 23:03

Ja, det var bra beskrivet mishi.

Bra vibbar för mig är också om man kan lyfta varandra.

"...utan målsättningen att förändra mig."
Ja, man ska överhuvudtaget inte ha några avsikter i umgänget med andra. Alltså, jag menar på att så fort man börjar agera i egen vinning på något sätt i umgänget med andra, så har man blandat dit sådant som absolut inte ska vara där.

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-16 23:10
Antal inlägg: 11612

jag upplevde nada

le-lou2010-10-16 23:21

"Så vad finns det som du tycker att fungerar, le-lou? "

allt är inte bluff menar jag. men inom vilket ämne? att folk talar med andar tror jag inte ett skit på.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 23:35

Jamen ut med språket nu le-lou. ;)
Vad är det DU tror på då? Vad är det som inte är bluff enligt dig?

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-16 23:48

Resurrection 2010-10-16 21:43
"Om det är ett riktigt duktigt medium har h*n redan bokat in dig. :) "

:D

meimse2010-10-16 23:55
Antal inlägg: 733

Här kommer en hälsning från andra sidan; www.youtube.com/watc...re =related

le-lou2010-10-17 00:11

det man själv upplever är ingen bluff. men det är ju inte samma som att det är något övernaturligt.

Leopardhonan2010-10-17 00:13
Antal inlägg: 556

HEJA Lisa Long.......!! Precis vad jag tänkte skriva härom kvällen men kom på det när jag lagt mig........ ENERGI...!! Fattar inte människor att energi kan visa sig i olika former..... kallt varmt, ljust mörkt.. Eller??

Sen har vi den ihärdiga lelou som fortfarande efter 31 sidor kämpar på med att vi "troende" ska tänka kritiskt och logiskt. Vilket jag personligen alltid gör, MEN har varit med om för många OLOGISKA händelser som jag iaf inte finner nån förklaring till..

Citat Lelou-
"Jag tycker snarare att det är ni som bara bestämt er för att tro, som är trångsynta och som vägrar ens befatta er med andra förklaringar.
tyvärr för er egen skull och för andra människors skull"

.Men Lelou, du kör ju sån dubbelmoral så det skriker om det i alla dina inlägg... Du säger att vi som tror är trångsynta och vägrar befatta oss med andra förklaringar!! Det är ett påstående som du antar, men du är ju exakt likadan själv, det enda du tjatar om är ju om att vi måste lägga fram något bevis på detta, eller en logisk förklaring.. Ja men om det helt enkelt i sista utvägen verkligen inte finns nån logisk förklaring? Då börjar man faktiskt tro på det, andeliv eller kalla det vad man vill...!

Lelou; "och som vägrar ens befatta er med andra förklaringar.
tyvärr för er egen skull och för andra människors skull"

Tyvärr? Vad tar andra människor för illa upp av det? Har man inte rätt att tro på vad man vill?

Har du själv några bevis för att det INTE skulle finnas "liv" "energier" etc och ärliga medium..? Har du själv forskat, åkt runt till ställen där det sägs "spöka" och försökt se det från vår sida, vi som sett...? Eller har du kanske sett något oförklarligt men som du vägrar tro på även fast du inte har någon logisk förklaring till och med? Bara undrar tillbaka..

Jag personligen har inte sagt att jag INTe är öppen för kritik även om jag tror på det jag hört och på det min vän var med om... Jag har även skrivit "äh jag vette fan" med en liten ironisk underton.. =) vilket visar en viss skepsis även hos mig i olika fall, absolut.

lelou; -
Läste även från alla dina länkar ang. just Terry, men som många sagt, han tjänar pengar på sin verksamhet och sina mediala förmågor precis som vilken egen företagare som helst.. Utnytttjar människor och lurar av dom mera pengar, det gör han säkert, men det gör väl dom flesta som kör eget... Tar lite mer betalt än man kanske borde, men märker att det funkar och kör på så.. och därmed håvar in en massssa stålars till...

Man väljer själv om man vill tro det eller ej, man väljer själv om man vill betala för det och gå på seanser eller nöjer sig med sina egna eller vänners berättelser som i mitt fall.

Men får jag möjlighet kommer jag inte tveka att gå på en av hans seanser. Då kommer jag absolut tänka på det som sägs om cold reading och ha det i bakhuvudet. Det kommer jag.

Men fortfarande återstår då, le lou, att ifrågasätta min historia;

Hur Terry kan veta att Linda för det första har en morfar som just gått bort, varför han går fram till just Linda och säger att han känner en man som finns ibland dom som vill säga något till henne. Han går fram och Linda säger; ok? ifrågasättande... Varpå Terry säger att; din morfar hälsar att du ska laga fönstreet på vinden

För mig är det så många saker som berättats, och det blev ett jäkla liv om just Terry Evans bara för jag var en av dom som nämnde EN grej.. suck. Låter som att ni skeptiker bara lägger skit på just Terry!? Inser ni hur många mediala människor det finns som inte är kända och som upplever saker och förnimmer saker till grannen, släkten..osv..? Men dom kan ni ju inte kolla upp. Men ni kanske ska googla lite mer och vara öppen för kritiskt och logiskt tänkande ni med!!

det har hänt mig saker, det har hänt många vänner saker, och en tjejkompis som aldrig nånsin trodde på övernaturliga saker ändrade helt uppfattning då hon själv började märka skumma saker, hon vaknar varje natt och går på toan och in i köket för att ta ett glas vatten och märker att klockan står på 1:30, hon tänkte inte mer på de--- nästa natt vaknade hon behövde gå på toa, sen gick hon in i köket, drack sitt glas vatten och upptäcker återigen att hon ärupp precis samma tid som förra natten... Då började hon undra vad det var för hon kände en lite läskig, konstig känsla när det hände flera nätter i rad, så hon ringde då sin mamma och frågade när morfar gick bort; GISSA........ vilken tid han gått bort på dygnet, jo just 1:30.. vilket var en vecka innan det här började hända.

spooooky.

tomtar, troll, andar, själar, aliens, ufons hit och skeptiker dit, alla har vi saker vi upplevt och personligen behöver jag inte någons erkännande här på ett löjligt betapetforum, så jag fortsätter tror på det jag och mina vänner varit med om!.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?