Spelrum
Giraffen56
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade96
Mobilspel
Pågående19 828

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lillahallon - Ej medlem längre2011-11-09 19:52
Antal inlägg: 374

Det är faktiskt ett av dom två programen jag tittar, gillar det starkt !

-FaMo- - Ej medlem längre2011-11-09 19:52
Antal inlägg: 2999

Missade första programmet i serien, men Eva D's låtar gjorde inte någon av de andra deltagarna rättvisa. Originalen va absolut bättre.

Satyra2011-11-11 03:16
Antal inlägg: 4561

Ett utlåtande om nya säsongens deltagare, so far.
------------------------- ------------------------- -------------------
Lena Ph -> Till skillnad mot var Rob skrev högre upp, så anser jag henne vara extremt musikalisk! Och då menar jag verkligen extremt! Mest musikalisk av deltagarna rent utav.

Däremot är jag inte personligen intresserad av varken hennes låtstil eller vampframförande. Såg henne live -06 (tror jag det var), när hon showade med Orup. (Jag var enbart intresserad av Orups låtar, men "fick" ju hennes på köpet ändå). Om ni tycker hon är vampig nu, så är det inget mot var hon var där - konstant och ja ... småtjatigt faktiskt.

Men musikalisk är hon - inget snack om den saken!
Och jag tycker hon gjort de andras låtar ok hittills. De har haft det typiska Ph-soundet.
Eva Dahlgren -> (OT, hon bodde i min hemstad då hon blev upptäckt.)
Även Eva anser jag vara väldigt musikalisk. Med hennes låtar är det så att jag antingen verkligen gillar dem, eller avskyr dem. Har själv framfört tre av hennes låtar live. ;-)

Tycker det är lite tröttsamt att de andra så ofta påpekar att hon verkar kärv, djup, sur. Tror att det stör mig mest för att jag själv hela livet ofta fått höra samma sak och är trött på det. Trött på att folk alltid ska påpeka att man inte verkar glad, tindrar med ögonen och bara är behaglig liksom ... eehhh.

Eftersom Eva bara framför en annans låt än så länge så har jag ingen direkt åsikt om hur bra hon gör låtarna till sina egna ännu.
Timbuktu -> Har ingen som helst koll på honom som artist, har aldrig lyssnat på hans musik och är inte förtjust i rap heller så nä, ingen kommentar så här långt.
E-Type -> Ledsen att säga det men ... han är varken en sångare eller musiker för mig. Vet inte vad han är - showartist kanske - men han berör mig inte en smula ens. Men han har ju snyggt hår och fin mun i alla fall, hahaha. ;-)
Laleh -> Minns att jag gillade EN låt med henne, precis när hon kom fram som artist. Nu däremot tycker jag INTE om hennes tolkningar alls, till skillnad från de flesta andra, har jag förstått?!? ...

Tycker att hon är onyanserad och skrikig i sitt sätt att sjunga. Tilltalar mig inte alls, men hon gör ju låtarna till sina egna i alla fall och det är ju bra.
Ledin -> Känner likadant med Ledin som med Eva D, att vissa låtar gillar jag, andra avskyr jag. Egentligen gillade jag bara hans första platta sådär riktigt mycket. Resten har varit lite för mesigt för min smak.

Hans tolkning av Evas låt lät mycket Ledin i soundet, även om det var snarlikt originalversionen. Han sjunger förbannat bra hur som helst.
Wiehe -> Min favorittolkare så här långt! Han gör verkligen låtarna till Wiehelåtar och han framför dem med en innerlighet som jag gillar.
Tack och godnatt! :-)

Pocaloca2011-11-11 07:01
Antal inlägg: 2156

Lena är helt suverän! =)

le-lou2011-11-11 08:29
Antal inlägg: 17500

Lena Ph sjunger som en gnällgök, fruktansvärd röst har hon. Sabbar varje låt och är så trist att titta på så man vet inte till sig i trasorna.

uffew2011-11-11 09:02
Antal inlägg: 530

Wiehe som person är mycket bättre än artisten Wiehe. Har aldrig gillat honom som sångare. Men som person är han ju hur härlig som helst.
Märker hur jag sitter och småler när han pratar.

Pocaloca2011-11-11 09:10
Antal inlägg: 2156

sant...han är så full av glädje och kärlek =)

Katijoun2011-11-11 10:31
Antal inlägg: 774

Måste ju säga att det är kul att smaken är som baken! ;)

Robandage - Ej medlem längre2011-11-11 17:29
Antal inlägg: 847

Lena PH har skrivit förvånansvärt lite eget material - med tanke på hur "extremt musikalisk" hon är.

Satyra2011-11-12 17:26

Rob, att vara extremt musikalisk betyder ju inte per automatik att man kan snickra ihop bra låtar. ;-)

Satyra2011-11-12 17:27

Och tvärtom - finns många suveräna låtskrivare som inte duger som sångare/musiker. ;-)

smulgubbe2011-11-12 18:23
Antal inlägg: 237

Förstår inte detta gnäll på Lena Ph. Hon sjunger ju jättebra och är rolig i sin framtoning på scenen. Jag gillar de flesta deltagarna i årets "så mycket bättre". Men Lena Ph, Tomas Ledin och Mikael Wiehe Är snäppet bättre, Men det kan ju bero på att de är så rutinerade. Eva Dahlgren tillhör väl också dom bättre.

Robandage - Ej medlem längre2011-11-12 19:25
Antal inlägg: 847

Tomas Ledin ser oförskämt fräsch ut, den gamle gubbtjyven.

Delicious - Ej medlem längre2011-11-12 20:00
Antal inlägg: 11661

Kanske man ska kolla på Timbakkk.

Lill-IT2011-11-12 20:02
Antal inlägg: 31592

Nu börjar det:) *myyys*

Maja G2011-11-12 20:26
Antal inlägg: 10730

Har faktiskt inte sett ett enda avsnitt innan...men idag ska jag se eftersom jag gillar Timbaktu:)

Pottränad - Ej medlem längre2011-11-12 20:32
Antal inlägg: 4315

Micke är kung!
Och kul att PH visade en annan sida av sig själv.
Åh vad jag tycker om det här programmet.

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-12 20:35
Antal inlägg: 37631

jag gillar detta program,inga mord inget blod,inga elaka ord,sommar och vackert är det också

floefqvist2011-11-12 20:43
Antal inlägg: 9

September totalt förstörde petters låt Mikrofonkåt.

-FaMo- - Ej medlem längre2011-11-12 21:06
Antal inlägg: 2999

Ikväll är det ju precis tvärtom mot förra veckan, alla gör bättre versioner än originalen.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?