Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 507 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-01 23:18 | |
![]() | hehe | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-01 23:23 | |
![]() | Givet omständigheterna och upphovsmännen (upphovskvinnorna) till ordet ''hen'', dess intonation och omnimatopoesi, dess barnsliga, enstaviga uppbyggnad, dess rim och liknelser på andra språk, dess onödiga intrång i bisatser som inte hade skrivits om det inte vore för att få smeta ut det gutturala ordet i tid och otid, så hemsöks jag av en lika häftig som outhärdlig sinnesbild varje gång jag hör det. Det är känslan av att konfronteras med en gigantisk, pulserande vulva, som likt en hårig hoppborg plötsligt tränger upp ur jorden framför mig, och som börjar glida mot mig som en trädgårdssnigel, gapande, frustande som en astmatiker, och jag inser att den har kommit för att sluka mig och dra ned mig i den feministiska skärseld den skapats i. Ja, jag retar mig. Jag retar mig STORLIGEN på detta ord. | |
Kokonut | 2013-01-01 23:23 | |
![]() | Att folk tar illa vid sig vid en öm punkt som båtskatt... | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-01 23:25 | |
![]() | Haha jaap, va fan =))) | |
apbur | 2013-01-01 23:28 | |
![]() | Haha, båtskatt, ja. När det finns hen. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-01 23:40 | |
![]() | Haha, heja jaap! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-01 23:52 | |
![]() | hellre hen en båtskatt | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-01 23:54 | |
![]() | lol | |
Kokonut | 2013-01-01 23:58 | |
![]() | Att har man råd med dyra försäkringar å flådiga saker har man råd med skatt. | |
Kokonut | 2013-01-01 23:59 | |
![]() | Att har man råd med dyra försäkringar å flådiga saker har man råd med skatt. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-02 00:01 | |
![]() | Du vet, det finns rationella, nationalekonomiska argument mot båtskatter. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-02 00:05 | |
![]() | visst har jag råd med skatt,men jag vill inte betala baåtskatt.jag har viktigare saker att reta mig på.Cancer Kristian i kroppen min,Kristian har canser jävla skit cancer,han är 29 år och kommer kanske fylla 30 men inte 31 det är för orättvist följer bloggen gråter blir arg för att det är just så orättvist | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-02 00:08 | |
![]() | Nationalekonomi A: Ska vi beskatta lyxvaror? books.google.se/book...mp ;f=false huvudpoäng: beskattar vi lyxvaror ändrar de rika bara konsumtionsvaror och de enda som drabbas är de som tillverkar lyxvarorna. Är du orolig över nedskräpning så är det ett bättre system att kräva att marinor betalar för nedskräpning som sedan vältras över på kostnaden för att hyra båtplatsen. Land (dvs. att hyra land) är den bästa skattebasen, eftersom den inte är lika rörlig som andra skattebaser. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-02 00:14 | |
![]() | vi har sommarstuga på en ö,och skiten som flyter i land på den är från stora fartyg | |
Spinello - Ej medlem längre | 2013-01-02 00:24 | |
![]() | Ttiittii har rätt, fartygen tömmer sina septittankar nära kusten både här och i sydeuropa. Och då är det rena rama skiten. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-02 00:31 | |
![]() | Tack för tipset på bok jaap, sen har jag lite svårt för en gammal ekonomisk rådgivare till president George W. Bush. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-02 00:42 | |
![]() | Känns lite som att hänvisa till Sven Grassman för att fastlägga något, vilket jag iofs tycker vore en god idé. | |
MrElgh | 2013-01-02 01:05 | |
![]() | För första gången på två år har jag blivit förkyld. Halsen verkar ha varit iväg på egna äventyr inatt, troligen som bitch i ett afrikanskt fängelse. Och snoret rinner. Det är fanimej synd om mig. Efter det en kombikur på krossad vitlök och chili i ett glas färskpressad juice står man snart på benen igen! Med en viss odör kring sig... | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-02 01:05 | |
![]() | Grundsnygg, Kul att du googlade! Själva idén om ''inverse elasticity rule'' kommer dock inte från Mankiw utan kommer från Frank P. Ramsey: Ramsey, Frank P. "A Contribution to the Theory of Taxation." Economic Journal 37 (1927): 47-61. Resultatet att det sällan är effektivt att beskatta lyxvaror hårdare vadareutvecklades av Joseph Stiglitz (clinton's chefsekonom) och Tony Atkinson. Om du känner dig orolig över att behöva citera människor som jobbat för Bush, alltså. En annan idé är att lära dig själva argumentet istället och återge det utan hänvisning till auktoritet. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-02 08:27 | |
![]() | retar mig på att jag vakmade för tidigt | |