Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-05-26 14:32 | |
![]() | Till pink ribbon: Hej, om du läser vad jag skrev så säger jag inte att vi är bättre, jag ger dem beröm for att de är ivriga. Sen att de inte ville bedja tillsammans är en annan sak. Men inför Gud är vi alla lika, Han gör inte åtskillnad på någon och han vill att alla skall bli frälsta om du förstår vad jag menar. Det är upp till människan egen vilja att anta erbjudandet från Honom. | |
| Claysune | 2013-05-26 14:56 | |
![]() | Till Gunilla; Hej, Maria var trolovad, hon var inte gift, hon blev förskräckt över budskapet som ängeln Gabriel gav henne,. Hur ska detta kunna ske? Ingen man har rört mig säger hon. Ängeln sade: Den Helige Ande skall komma över dig. och den Högstes kraft skall vila över dig. Därför skall också barnet kallas heligt och Guds Son. Man kan säga mycket fult och styggt om Gud och Jesus , men inte om den Helige Anden ,Så säg inget om H A , jag vill inte att du gör det, det är för ditt eget bästa.. Mvh c-s.. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-05-26 15:10 | |
![]() | Jehovas vittnen tror inte på treenigheten. | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-26 15:23 | |
![]() | "Religion is an insult to human dignity." - Steven Weinberg | |
| Gunilla _ | 2013-05-26 15:27 | |
![]() | "jag vill inte att du gör det, det är för ditt eget bästa.." - hotar du mig? ;) Trolovad, gift... och skillnaden var på den tiden? | |
| limpan__2 | 2013-05-26 15:29 | |
![]() | Så den helige anden våldtog Maria mot hennes vilja? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-26 15:44 | |
![]() | "Man kan säga mycket fult och styggt om Gud och Jesus , men inte om den Helige Anden..." Jaså, är det ok? | |
| Sote | 2013-05-26 16:01 | |
![]() | Nu är det ju så att just jungfrufödseln inte på något vis var en ny ide på den tiden. Den har förekommit i många andrakulturer och religioner och i vissa fall är historierna snarlika varandra. När biskoparna vid första konciliet i Nicea år 325 skulle tåta ihop hur den kristna läran skulle se ut och framförallt vilka böcker som skulle ingå i bibeln ( detta gjordes visserligen inte just på den utan även vid ett antal tidigare möten) var dom inte dummare än att dom tog med dom bitarna som dom visste skulle tilltala folket. Den romerske kejsaren Konstantin hade insett att det rent politiskt var bättre att anamma den kristna läran och göra den till officiell stadsreligion då försöken att stoppa den med våld inte hade lyckats. För att Romarna skulle "köpa" den nya tron tog man med dom bitarna som liknade den gamla religionen som tex jungfrufödseln som man redan kände igen. Den finns med flera andra religioner så det är inget som är "uppfunnet" av kristna. | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-26 16:06 | |
![]() | Bra skrivet! Flikar också in att den gyllene regeln (dvs. behandla andra såsom du själv vill bli behandlad) inte heller på något vis är "uppfunnen" av Jesus, utan har funnits i flera kulturer och skrevs ned redan 500 år f.k. av Confucius. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-26 16:07 | |
![]() | Claysune: Det var inte främst dig jag menade, när jag skrev om kristna som gapar om religionsfrihet. Det finns andra som gör det betydligt högre och samtidigt fördömer andra till höger och vänster. Jag förstår att du tycker att det är konstigt att JV inte vill se Jesus som Guds son. Kan du förklara varför det är för ens eget bästa man inte hädar den helige ande? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-26 16:10 | |
![]() | Om sägnen är sann, skulle Maria ha varit bara 14 år när hon födde Jesus, vilken då skulle ha öppnat hennes födelsekanal inifrån och det utan hjälp av läkare. Stackars flicka! Men det var väl guds vilja att hon skulle överleva... | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-26 18:12 | |
![]() | Intressant video där en man som varit präst i nära 20 år pratar om hur han kom till insikten att människor skapar gudar och inte tvärtom: www.youtube.com/watc...tJ azTimH4M | |
| Claysune | 2013-05-26 18:27 | |
![]() | Till gunilla: Nä jag hotar under inga omständiheter dig, om dunuppfattat det så,så ber jag tusen gånger om ursäkt. Jag förmodar att du har en bibel . Skrev bara för att så står det i den boken. Mt.12:31 och Mark.3:28-29. hoppas du förstår mig rätt. mvh c-s | |
| Claysune | 2013-05-26 18:35 | |
![]() | till limpan . Maria sade. Se jag är Herrens tjänarinna. Må det ske med mjg som du har sagt. | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-26 18:36 | |
![]() | Att en människa använder "det står så i bibeln" som ett argument är riktigt sorgligt och har ingenting med fakta eller logik att göra. Varför tro på vad som står där? VARFÖR? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-26 18:42 | |
![]() | Än värre när det används som ett bevis. Det är som att bevisa att hitler hade rätt med citat ur mein kampf. (Ja, jag vet. Hitler dyker alltid upp i en diskussion till slut. Och nej, jag jämför såklart inte troende med nazister rakt av.) | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-26 18:48 | |
![]() | Precis. Jag skulle lätt säga att troende människor är lika hjärntvättade av sina religiösa ledare som det tyska forket och de tyska soldaterna var av Hitler. Religion är självklart bara ännu ett äckligt kontrollverktyg som människan uppfunnit. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-26 18:52 | |
![]() | skulle jag vara hjärntvättad av någon pastor?nä knappast varför skulle någon Pastor hjärntvätta någon för?jag har ingen religiös ledare och är inte heller kontroletad av någon Pastor eller Präst | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-26 18:54 | |
![]() | Tror du på vad som står i bibeln så är du per definition hjärntvättad, punkt slut. | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-26 18:55 | |
![]() | Vi kan kalla det vilseledd istället, låter kanske bättre. | |