Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2013-06-04 18:07 | |
![]() | Du kanske inte visste det, men vi öppnar inte famnen för alla. Långt ifrån. | |
| micro113 | 2013-06-04 18:07 | |
![]() | Gunilla _ Om det nu bara är jag som klarar av att identifiera ensidiga budskap som just propaganda så tyder ju det på en stor kunskapsbrist hos trådens deltagare ... och då har ju skolan misslyckats. | |
| Minta | 2013-06-04 18:08 | |
![]() | Ja Gunilla, vi övriga är nöjda och det gläder mig. En missnöjd. Det kan vi leva med. | |
| micro113 | 2013-06-04 18:08 | |
![]() | Minta Jag har inte påstått det heller ... så denna ovidkommande kommentar fyllde vilken funktion då? Att komma bort ifrån trådens ämne? | |
| micro113 | 2013-06-04 18:09 | |
![]() | Minta Nej, alla i tråden är faktiskt inte nöjda. Du kanske skall gå tillbaka och botanisera så upptäcker du det. | |
| Minta | 2013-06-04 18:09 | |
![]() | Nej då inte alls, det var ett svar på ditt inlägg: Minta Nej, att inte öppna famnen för alla är inte liktydigt med intolerans. | |
| Minta | 2013-06-04 18:10 | |
![]() | Ja, det är väl du och strövarn då. | |
| Gunilla _ | 2013-06-04 18:12 | |
![]() | Jaja, du är jätteduktig. Speciellt om du förstår att dålig kunskap om [vad det än må vara] är för skolan att ta upp. Är man (för) ung för att ha egen erfarenhet och bara byggt sina åsikter på hörsägen eller hur (ensidigt) föräldrarna påverkat, då är det ytterst positivt att skolan ger en chansen att se saker från andra aspekter och därmed ökad förståelse och kunskap. Jag skulle vilja påstå att först då är åsikten av något värde öht. | |
| micro113 | 2013-06-04 18:13 | |
![]() | Nej, vi är faktiskt inte de enda. Du har ju för övrigt redan berättat att du anser att allmänsidig information inte hör hemma i skolan - Du propagerar för att enbart de som delar din uppfattning skall äga rätten att höras... ------------------------- ------------------------- --------------------- Minta 2013-06-03 20:14 Antal inlägg: 17565 Skolan ska ha en objektiv syn och inte lära ut/dyvla på barnen några subjektiva värderingar. SD är lika välkomna som de som talar om människors lika värde och inte vill tala om vi och dem. Eller inte. ------------------------- ------------------------- ------- Demokratiskt - inte så mycket va... | |
| Sote | 2013-06-04 18:16 | |
![]() | Om det nu bara är micro som identifierar ensidiga budskap som just propaganda så tyder det mer på att dom flesta andra i tråden har en betydligt bredsre kunskap och insikt. Inte tvärtom. Om en persom slåss mot väderkvarnar i tron att det är jättar och alla andra bara ser att det är väderkvarnar och ingenting annat, då är det nog mest troligt att det faktiskt också är just väderkvarnar och resten är vanföreställningar och feltolkningar. | |
| micro113 | 2013-06-04 18:16 | |
![]() | Gunilla _ Nej, det är inte positivt alls om skolan ger ensidig information. Skolan skall ge allsidig information - dvs alla aspekter. Anser du att skolan skall berätta om kostnader, problem och negativa konsekvenser också? | |
| micro113 | 2013-06-04 18:17 | |
![]() | Sote Vad är propaganda enligt dig? | |
| Gunilla _ | 2013-06-04 18:18 | |
![]() | Vem har sagt att informationen ska vara ensidig - det är vad du har bestämt dig för i din indignation. | |
| Minta | 2013-06-04 18:19 | |
![]() | Du kopierade mitt inlägg. Förstod du inte att det var ironi? | |
| micro113 | 2013-06-04 18:20 | |
![]() | Gunilla _ Nej- jag har läst informationen. Tror du själv för övrigt på att tanken är att de skall informera om kostnader, problem och negativa konsekvenser? Tycker du ens att utgångspunkten "öka förståelse" signalerar det? | |
| micro113 | 2013-06-04 18:21 | |
![]() | Minta Jo, jag förstod att du var ironisk när det gällde att samtliga argument skall komma fram -- att du anser att enbart den sida som delar din uppfattning skall få höras. Det är också det jag lyfter. Din odemokratiska hållning. | |
| Gunilla _ | 2013-06-04 18:24 | |
![]() | Du kan ju länka informationen till att börja med micro113. Och vidare - att öka förståelsen för ensamkomna flyktingbarn kommer garanterat att generera frågor om både kostnader och negativa konsevenser och jag har mycket svårt att tro att någon lärare kommer att ignorera dessa. Varför skulle vi? För övrigt så tycker jag att du är oerhört snäv i allt du tänker. Har du någonsin ändrat en åsikt om någonting? | |
| Minta | 2013-06-04 18:26 | |
![]() | Undersökningen har inte informerat eleverna om alla aspekter med invandring, varken fördelar eller nackdelar, de har bara frågat elever om deras uppfattning. Det har då framkommit enligt rapportskrivarna att de har dålig kännedom om och dålig förståelse för flyktingbarn. Hela frågan om invandring är ett ämne som passar bra att ta upp på samhällskunskapen och då kan man ta upp alla aspekter. Men fortfarande är det kunskap som krävs för att bilda sig en uppfattning, och inte minst förståelse. Om eleverna uttrycker oförståelse och dålig empati, är det klart att det är alarmerande och en uppgift för skolan. | |
| micro113 | 2013-06-04 18:28 | |
![]() | Gunilla _ Jag har länkat - flera gånger till Friends sida. | |
| Gunilla _ | 2013-06-04 18:32 | |
![]() | Svaren på frågorna ja. Var är informationen, som du påstår dig veta om, som ska ges i skolorna? | |